cgcalendar rotate upcoming events
Moderator: velden
cgcalendar rotate upcoming events
Hallo,
Het is me opgevallen dat de rotate functie van cgcalender niet meer werkt. De hele site staat op de laatste versie van de software en het is me in FF opgevallen. http://www.wsv-herkingen.nl/
De cache heb ik (zowel in de pagina als in preferences) ter test uitgezet, maar dat helpt niet.
Zijn er meer mensen die dit probleem op hun site hebben, of dit herkennen?
Thnks, Gregor
Het is me opgevallen dat de rotate functie van cgcalender niet meer werkt. De hele site staat op de laatste versie van de software en het is me in FF opgevallen. http://www.wsv-herkingen.nl/
De cache heb ik (zowel in de pagina als in preferences) ter test uitgezet, maar dat helpt niet.
Zijn er meer mensen die dit probleem op hun site hebben, of dit herkennen?
Thnks, Gregor
Re: cgcalendar rotate upcoming events
weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar als ik even de site bekijk in IE ziet ik een js error links onder in de status balk.
Mvg,
Peter
Mvg,
Peter
Rotate functie in CGCalendar
Waar zit die optie verstopt??
Ik denk dat je bedoelt dat je Rotate javascript niet meer werkt
Ik heb geen idee hoe jij je website hebt opgezet, maar er wordt ook maar één event ingeladen:
Ik maak ook gebruik van een rotator script voor (in mijn geval past events) CGCalendar, maar laat elk event als een listitem inladen (10 stuks). In mijn code vind ik dus ook 10 events terug, waarbij het script er telkens maar een laat zien.
Kan je misschien uitleggen wat je veranderd hebt sinds het script niet meer werkt, want het lijkt me sterk dat het van het een op het andere moment niet meer werkt.

Waar zit die optie verstopt??
Ik denk dat je bedoelt dat je Rotate javascript niet meer werkt

Ik heb geen idee hoe jij je website hebt opgezet, maar er wordt ook maar één event ingeladen:
Code: Select all
<div id="slideshow">
<div id="slidesContainer">
<div class="slide">
<h6>Avondwedstrijd</h6>
<div class="calendar-date-from"><span class="calendar-date-title">Datum: </span>11 mei 2011</div>
<a href="http://www.wsv-herkingen.nl/calendar/58/12-Avondwedstrijd.html">meer >></a>
<!-- </div> -->
</div>
</div>
</div>
Kan je misschien uitleggen wat je veranderd hebt sinds het script niet meer werkt, want het lijkt me sterk dat het van het een op het andere moment niet meer werkt.
Make your community a better place!
Wanneer kwam dit naar voren, Gregor?Gregor wrote:Het is me opgevallen dat de rotate functie van cgcalender niet meer werkt. De hele site staat op de laatste versie van de software en het is me in FF opgevallen.
Na een upgrade?
Installatie nieuwe module?
Heeft de webhost iets gewijzigd? (Systeem Informatie)
Zijn er meerdere activiteiten te tonen? Of is er nog maar eentje...
grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
@M@rtijn: Dank je voor je uitleg en vraag. Als je in de handleiding kijkt, dan zie je daar de optie 'upcoming event' staan. Daarmee is het mogelijk een rotate te maken.
@Rolf: Dank je voor je reactie. Lastig aan te geven wanneer het niet meer werkte; recent eerst alle software naar de laatste versie gebracht en toen was er nog maar 1 event dat als herhalend event stond. De 'upcoming event' laat gaan 'repeating events' zien, daar de mede-beheerder (met beperkte rechten) gevraagd om dit event om te zetten naar afzonderlijke events en de agenda verder aan te vullen. En zo geschiedde.
Op de server zijn de memory instelling uitgebreid, zodanig dat ik geen meldingen binnen SI meer krijg
De template bevat de volgende code:
De aanroep in de template is:
Kan/kunnen je/jullie hier iets mee?
Grtz, Gregor
@Rolf: Dank je voor je reactie. Lastig aan te geven wanneer het niet meer werkte; recent eerst alle software naar de laatste versie gebracht en toen was er nog maar 1 event dat als herhalend event stond. De 'upcoming event' laat gaan 'repeating events' zien, daar de mede-beheerder (met beperkte rechten) gevraagd om dit event om te zetten naar afzonderlijke events en de agenda verder aan te vullen. En zo geschiedde.
Op de server zijn de memory instelling uitgebreid, zodanig dat ik geen meldingen binnen SI meer krijg

De template bevat de volgende code:
<div class="calendar-upcominglist" id="{$table_id}">
{if $compact_view neq 1}
<!-- <h2>{$lang.upcoming_events}</h2> -->
<h2>Agenda</h2>
{/if}
<!-- Slideshow HTML -->
<div id="slideshow">
<div id="slidesContainer">
{foreach from=$events key=key item=event}
<div class="slide">
{* <div class="calendar-event"> *}
<h6>{$event.event_title}</h6>
{assign var=month_number value=$event.event_date_start|date_format:"%m"}
{assign var=end_month_number value=$event.event_date_end|date_format:"%m"}
{if $event.event_date_start == $event.event_date_end || $event.event_date_end == ""}
<div class="calendar-date-from"><span class="calendar-date-title">{$lang.date}: </span>{$event.event_date_start|date_format:"%e"} {$month_names[$month_number]} {$event.event_date_start|date_format:"%Y"}</div>
{else}
{if $event.event_date_start|date_format:"%d%m%Y" == $event.event_date_end|date_format:"%d%m%Y"}
<div class="calendar-date-from"><span class="calendar-date-title">{$lang.date}: </span>{$event.event_date_start|date_format:"%e"} {$month_names[$month_number]} {$event.event_date_start|date_format:"%Y %H:%M"}</div>
{else}
<div class="calendar-date-from"><span class="calendar-date-title">{$lang.date}: </span>{$event.event_date_start|date_format:"%e"} {$month_names[$month_number]} {$event.event_date_start|date_format:"%Y %H:%M"}</div>
{/if}
{/if}
{if $detail == 1}
{if $event.event_details !="" && $event.event_details != "<br />"}
<div class="calendar-details"><span class="calendar-details-title">{$lang.details}: </span>{$event.event_details}</div>
{/if}
<a href="{$event.url}">{$mod->Lang('cal_more')}</a>
{else}
{* <a href="{$event.url}">{$moretext}</a> *}
<a href="{$event.url}">{$mod->Lang('cal_more')}</a>
{/if}
<!-- </div> -->
</div>
{/foreach}
</div>
</div>
<!-- Slideshow HTML -->
{if $return_url != ""}
<div class="calendar-returnlink">{$return_url}</div>
{/if}
</div>
{cms_module module='CGCalendar' display="upcominglist" limit="6"}
Grtz, Gregor
Wellicht had ik het wat onhandig opgeschreven:
Er zit *geen* rotate functie in CGCalendar, je kunt via upcoming events een aantal events laten zien, maar dat is nog geen rotator.
Kijkend naar je code is dat wel degelijk een Javascript.
Als ik je code zo nog een keer zie, en kijk naar het feit dat in je HTML output maar een event terugziet, zit het volgens mij in het ontbreken van een 'unique_only' parameter in de call.
Nu weet ik alleen niet meer welke waarde daaraan moest
Probeer hem anders even met "1"
Er zit *geen* rotate functie in CGCalendar, je kunt via upcoming events een aantal events laten zien, maar dat is nog geen rotator.
Kijkend naar je code is dat wel degelijk een Javascript.
Als ik je code zo nog een keer zie, en kijk naar het feit dat in je HTML output maar een event terugziet, zit het volgens mij in het ontbreken van een 'unique_only' parameter in de call.
Nu weet ik alleen niet meer welke waarde daaraan moest
unique_only="0"
Ik heb deze optie:
unique_only="1"
in de template gezet bij de aanroep van de module, maar helaas zonder resultaat.
Grtz, Gregor
unique_only="1"
in de template gezet bij de aanroep van de module, maar helaas zonder resultaat.
Grtz, Gregor
Wat vreemd
Als ik kijk naar je html output staat daar maar één event.
Wanneer events dezelfde naam hebben, laat hij alleen het eerstvolgende event zien, maar met de unique_only parameter zou je dat moeten kunnen ondervangen.
Met "0" doet hij het ook niet?
Misschien domme vraag, maar weet je zeker dat je meerdere events hebt opgegeven in CGCalendar?
Met het template of de aanroep lijkt niets mis te zijn.

Als ik kijk naar je html output staat daar maar één event.
Wanneer events dezelfde naam hebben, laat hij alleen het eerstvolgende event zien, maar met de unique_only parameter zou je dat moeten kunnen ondervangen.
Met "0" doet hij het ook niet?
Misschien domme vraag, maar weet je zeker dat je meerdere events hebt opgegeven in CGCalendar?
Met het template of de aanroep lijkt niets mis te zijn.
Pfffff, dat moet je dan ook maar weten; als het voorgaand jaar wel heeft gewerkt. Het inderdaad de optie "0".
Dank je voor het meedenken
Gregor
Dank je voor het meedenken

Gregor
Opgelost dus?
Tja, ik snapte er ook niets van bij mijn event rotator. Opeens was die parameter nodig, voorheen werkte hij zonder ook prima.
Kan me wel herinneren dat dat al wel een paar updates geleden was.
Ik zal eens aan Robert doorgeven dat de documentatie op dit punt wellicht aangevuld kan worden.
Tja, ik snapte er ook niets van bij mijn event rotator. Opeens was die parameter nodig, voorheen werkte hij zonder ook prima.
Kan me wel herinneren dat dat al wel een paar updates geleden was.
Ik zal eens aan Robert doorgeven dat de documentatie op dit punt wellicht aangevuld kan worden.
Opgelost 
Grtz, Gregor

Grtz, Gregor