CMS Made simple menubeheer
Moderator: velden
CMS Made simple menubeheer
Hey Guys,
ik ben sinds kort gestart met cms made simple en 'k moet zeggen dat dit bijzonder goed mee valt.
Ik heb een bestaande layout volledig omgezet naar cms made simple. Ik heb het menu toegevoegd bij menubeheer maar hoe krijg ik nu alle items in dit menu gelinkt aan de pagina's die ik aangemaakt heb ?
Iemand een idee ?
ik ben sinds kort gestart met cms made simple en 'k moet zeggen dat dit bijzonder goed mee valt.
Ik heb een bestaande layout volledig omgezet naar cms made simple. Ik heb het menu toegevoegd bij menubeheer maar hoe krijg ik nu alle items in dit menu gelinkt aan de pagina's die ik aangemaakt heb ?
Iemand een idee ?
Re: CMS Made simple menubeheer
De paginas worden in principe automatisch in de menutemplate gelinkt. Dus door de paginas aan te maken, lopen ze mee in de creatie van het menu.
Je zou eens kunnen kijken naar de logica in 1 van de standaard menu-templates. Die kun je bekijken, door ze eerst via de import-button in de database te halen.
Ronny
Je zou eens kunnen kijken naar de logica in 1 van de standaard menu-templates. Die kun je bekijken, door ze eerst via de import-button in de database te halen.
Ronny
Dit is het menu wat ik erin heb geplaatst. Als ik ga kijken bij de bestaande menu's staat hier nog heel wat andere code bij. Kan je mij hier eventueel mee helpen ?
Bestaand menu :
<ul id="sliding-navigation">
<li class="sliding-element"><h3>Navigatiemenu</h3></li>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Web- Homepage">Home</a></li>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Wie zijn wij ">Wie zijn wij ?</a></li>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Stikstof ">Stikstof</a></li>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Geneesmiddelen ">Geneesmiddelen</a>
<ul>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Huisartsen">Huisartsen</a></li>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Dermatologen">Dermatologen</a></li>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Tandartsen">Tandartsen</a></li>
</ul>
</li>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Contact">Contact</a></li>
</ul>
Bestaand menu :
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Web- Homepage">Home</a></li>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Wie zijn wij ">Wie zijn wij ?</a></li>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Stikstof ">Stikstof</a></li>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Geneesmiddelen ">Geneesmiddelen</a>
<ul>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Huisartsen">Huisartsen</a></li>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Dermatologen">Dermatologen</a></li>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Tandartsen">Tandartsen</a></li>
</ul>
</li>
<li class="sliding-element"><a href="#" title="Contact">Contact</a></li>
</ul>
If you give a link to an example I'm sure it won't be that hard to make a menu template that will work...
Iemand nog een idee hoe ik aan de hand van die bestaande code het menu kan omzetten naar een cms made simple compatibel menu.
Uitgaande van wat je geschreven hebt (een two level menu) wordt het dan iets als:
Het is trouwens niet nodig om aan elke afzonderlijke <li> een id mee te geven. Je kan de css code voor die elementen ook gewoon onderbrengen in '#sliding-navigation'.
Verder kan ik je aanraden wat RonnyK zei, bestudeer de meegeleverde templates om meer inzicht te krijgen in hoe deze werken.
Code: Select all
{if $count > 0}
{foreach from=$nodelist item=node}
{if $node->depth > $node->prevdepth}
{repeat string="<ul>" times=$node->depth-$node->prevdepth}
{elseif $node->depth < $node->prevdepth}{repeat string="</li></ul></li>" times=$node->prevdepth-$node->depth}
{elseif $node->depth == 2 and $node->children_exist == false}</li>
{/if}
{if $node->depth == 1 and $node->children_exist == false}
<li class="sliding-element"><a href="{$node->url}" title="{$node->menutext}">{$node->menutext}</a></li>
{elseif $node->depth == 2}
<li class="sliding-element"><a href="{$node->url}" title="{$node->menutext}">{$node->menutext}</a>{else}
<li class="sliding-element"><a href="{$node->url}" title="{$node->menutext}">{$node->menutext}</a>{/if}
{/foreach}
</ul>{/if}
Verder kan ik je aanraden wat RonnyK zei, bestudeer de meegeleverde templates om meer inzicht te krijgen in hoe deze werken.
Make your community a better place!
Hey,M@rtijn wrote:Uitgaande van wat je geschreven hebt (een two level menu) wordt het dan iets als:
Het is trouwens niet nodig om aan elke afzonderlijke <li> een id mee te geven. Je kan de css code voor die elementen ook gewoon onderbrengen in '#sliding-navigation'.Code: Select all
{if $count > 0} <ul id="sliding-navigation"> <li class="sliding-element"><h3>Navigatiemenu</h3></li> {foreach from=$nodelist item=node} {if $node->depth > $node->prevdepth} {repeat string="<ul>" times=$node->depth-$node->prevdepth} {elseif $node->depth < $node->prevdepth}{repeat string="</li></ul></li>" times=$node->prevdepth-$node->depth} {elseif $node->depth == 2 and $node->children_exist == false}</li> {/if} {if $node->depth == 1 and $node->children_exist == false} <li class="sliding-element"><a href="{$node->url}" title="{$node->menutext}">{$node->menutext}</a></li> {elseif $node->depth == 2} <li class="sliding-element"><a href="{$node->url}" title="{$node->menutext}">{$node->menutext}</a>{else} <li class="sliding-element"><a href="{$node->url}" title="{$node->menutext}">{$node->menutext}</a>{/if} {/foreach} </ul>{/if}
nen dikke merci ! Ik heb het ondertussen getest en het ziet er goed uit. Als het volledig af is zal ik het resultaat hier nog ff posten.
Is er eigenlijk ook een mogelijkheid om de menuitems te koppelen aan verschillende layouts en niet één en dezelfde template ?
Ik zou namelijk per pagina andere backgrounds willen hebben.

Mooi!
Wat je zou kunnen doen om voor elke andere pagina een andere background in te laden, is een class meegeven aan de body. Lijkt mij iets minder werk dan voor elke pagina een apart template maken
In je style sheet zou je dan iets kunnen opnemen als:

Wat je zou kunnen doen om voor elke andere pagina een andere background in te laden, is een class meegeven aan de body. Lijkt mij iets minder werk dan voor elke pagina een apart template maken
</__body class="{$page_alias}">
.home {background-image: url('[[root_url]]/uploads/images/home.png') no-repeat}
.contact {background-image: url('[[root_url]]/uploads/images/contact.png') no-repeat} {
Make your community a better place!
Ok, ik ga het testen ! Ben in ieder geval al zeer tevreden met "cms made simple". Eigenlijk werkt dat pakke eenvoudiger dan Joomla. HallelujahM@rtijn wrote:Mooi!![]()
In je style sheet zou je dan iets kunnen opnemen als:Code: Select all
</__body class="{$page_alias}">
.home {background-image: url('[[root_url]]/uploads/images/home.png') no-repeat} .contact {background-image: url('[[root_url]]/uploads/images/contact.png') no-repeat} {