De laatste tijd wanneer wij via onze website (doormiddel van FEUMailer) mail verzenden naar onze leden, krijgen we van enkele leden het volgende (of een soort gelijk bericht) terug:
Het vreemde is echter dat wij helemaal geen mail versturen aan de vreemde adressen die worden geweigerd door de server. Deze ontvangers worden dus kennelijk in een bcc-veld geplaatst. Via de helpdesk mijn provider stuitte ik al op een zogenaamde email-header-injection-in-php. Vervolgens heb ik de scripts op onze website nagelopen om te kijken of hier ongewenste code in voorkwam, dan wel dat deze script waren gewijzigd op ongewone tijden of door andere personen. Mijn vermoeden was toen dat er ergens later op de server niet goed gaat, maar zij konden niets bijzonders vinden en raadde mij aan de laatste versies van het script te gebruiken'Hi. This is the qmail-send program at server103.provider.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
<steve@westcoastcomputer.com;chimnme36@aol.com;ithnoj@netzero.net;randjs@xtra.co.nz;rangelan n@bellsouth.net;allmonashley@aol.com;knwmilburn@co
mcast.net;driverdown@btinternet.com;an@windfair.net;commarine2097@aol.com;orion128t@aol.com;dncngr l121@sbcglobal.net;ming.cheng@shaw.ca;len.cockcroft@
btinternet.com;canlerp@comcast.net;kbheslop@insight.rr.com;t2degreez@verizon.net;brannch@aol.com&# 62;:
64.12.139.193 does not like recipient.
Remote host said: 554 5.7.1 <steve@westcoastcomputer.com;chimnme36@aol.com;ithnoj@netzero.net;randjs@xtra.co.nz;rangelann@be llsouth.net;allmonashley@aol.com;knwmilburn@comcas
t.net;driverdown@btinternet.com;an@windfair.net;commarine2097@aol.com;orion128t@aol.com;dncngrl121 @sbcglobal.net;ming.cheng@shaw.ca;len.cockcroft@btin
ternet.com;canlerp@comcast.net;kbheslop@insight.rr.com;t2degreez@verizon.net;brannch@aol.com>: Relay access denied
Giving up on 64.12.139.193.
--- Below this line is a copy of the message.
Return-Path: (weggehaald)
Received: (qmail 3803 invoked from network); 9 Mar 2011 20:01:12 +0100
Received: from localhost (HELO http://www.hostname.nl) (127.0.0.1)
by localhost with SMTP; 9 Mar 2011 20:01:12 +0100
Date: Wed, 9 Mar 2011 20:01:12 +0100
Return-Path: (wegggehaald)
To: (weggehaald)
From: (weggehaald)
Subject: woensdag 16 maart
Message-ID: <591895b63418c32a9621a7ea768953aa@www.hostname.nl>
X-Priority: 3
X-Mailer: PHPMailer 5.1 (phpmailer.sourceforge.net)
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Type: text/html; charset="windows-1252"'
Enkele details: we maken gebruik van CMSMS 1.9.4 en FrontEndUser Mailer 0.9.4 (gedownload via de SVN vanwege incompatibiliteit met CMSMS 1.9.x) .De geretourneerde mails komen steeds terug van verschillende gebruikers van ons en er worden ook steeds andere mailadressen 'toegevoegd' aan de mail.
Is hier iemand die hier eerder problemen mee heeft gehad en deze heeft kunnen oplossen?
Met vriendelijke groeten,
Joost de Bruijn