[opgelost] Cufon titels
Moderator: velden
[opgelost] Cufon titels
Momenteel ben ik bezig met een website waarbij ik de titels van de pagina's (die standaard in H2 staan) te vervangen door een custom font. Ik werk hiervoor met Cufon, heb dit eerder gebruikt voor een menu en kreeg het uiteindelijk aan de praat.
Het vreemde is nu dat de h2 het ene moment in standaard font wordt weer gegeven en soms vervangen wordt door cufon, zonder dat ik ergens aan heb gezeten! Ik kan me voorstellen dat er ergens een conflicterende z-index in staat of iets in die richting, maar ik weet niet zo goed hoe ik die wel goed krijg voor cufon.
de url van de website waar ik aan bezig ben is: http://www.jorindekeesmaat.nl/cmsms
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt!
Het vreemde is nu dat de h2 het ene moment in standaard font wordt weer gegeven en soms vervangen wordt door cufon, zonder dat ik ergens aan heb gezeten! Ik kan me voorstellen dat er ergens een conflicterende z-index in staat of iets in die richting, maar ik weet niet zo goed hoe ik die wel goed krijg voor cufon.
de url van de website waar ik aan bezig ben is: http://www.jorindekeesmaat.nl/cmsms
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt!
Last edited by Merlijn on Thu Feb 24, 2011 3:08 pm, edited 1 time in total.
Re: Cufon titels
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:27 pm, edited 1 time in total.
Bedankt voor je reply, ik heb het er in gezet, voordat ik de body afsluit.
Ik zou nog niet durven zeggen dat het geholpen heeft, het werkt nu wel (maar deed dat ook al even) en nu even afwachten of hij het blijft doen!
Ik zou nog niet durven zeggen dat het geholpen heeft, het werkt nu wel (maar deed dat ook al even) en nu even afwachten of hij het blijft doen!
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:27 pm, edited 1 time in total.
[strike]Bij mij lijkt het te werken, hoe ziet het er bij jou uit?[/strike]
*edit* dit werkt niet...
*edit* dit werkt niet...
Ik gebruik cufon bij iedere website die ik maak en heb dit nog nooit meegemaakt.
je hebt de nieuwste versie van Cufon zie ik, dat zit dus in orde.
Ik pak het altijd zo aan (copy/paste van website waar ik mee bezig ben), weet niet of er verschil in zit met jou, maar misschien heb je er iets aan:
eerst cufon, dan het font, dan het aanroepen van de tags.
die cufon.now heb ik ook net na <__body> staan. Verder zou je deze versie van jquery even kunnen proberen, die werkt bij mij namelijk goed en het zou kunnen dat cufon moeite heeft met de nieuwste versie?
je hebt de nieuwste versie van Cufon zie ik, dat zit dus in orde.
Ik pak het altijd zo aan (copy/paste van website waar ik mee bezig ben), weet niet of er verschil in zit met jou, maar misschien heb je er iets aan:
Code: Select all
<__script__ src="scripts/cufon-yui.js" type="text/javascript"></__script>
<__script__ src="scripts/fonts/usuz_italic_400.font.js" type="text/javascript"></__script>
<__script__ src="scripts/fonts/Tw_Cen_MT_Condensed_400.font.js" type="text/javascript"></__script>
<__script__ type="text/javascript">
Cufon.replace('h1', {
fontFamily: 'usuz',
textShadow: '1px 1px #000',
color: '-linear-gradient(#ff9300, #ff5500)'
});
Cufon.replace('h2', {});
Cufon.replace('h3', {textShadow: '#181818 1px 1px, #262527 -1px -1px', color: '-linear-gradient(#fefefe, #cccccc)'});
</__script>
die cufon.now heb ik ook net na <__body> staan. Verder zou je deze versie van jquery even kunnen proberen, die werkt bij mij namelijk goed en het zou kunnen dat cufon moeite heeft met de nieuwste versie?
<__script__ src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.4/jquery.min.js" type="text/javascript"></__script>
Last edited by brentnl on Wed Feb 23, 2011 4:35 pm, edited 2 times in total.
Helaas, nog geen oplossing. Ik heb even naar jou manier gekeken en wat dingen toegevoegd zoals fontFamily maar ook dit helpt niet. Nu is het zo dat hij (meestal) in firefox werkt en nu niet meer in safari. Rest heb ik nog niet goed kunnen testen.
Zie dat je fontFamily gebruikt inderdaad, maar dat hoeft enkel als er 2 fonts aangeroepen worden, anders pakt hij standaard dat ene font. Verder staat er 1 blanco regel voor "Cufon.replace('h2.." misschien moet je die weghalen?Merlijn wrote:Helaas, nog geen oplossing. Ik heb even naar jou manier gekeken en wat dingen toegevoegd zoals fontFamily maar ook dit helpt niet. Nu is het zo dat hij (meestal) in firefox werkt en nu niet meer in safari. Rest heb ik nog niet goed kunnen testen.
Verder is cufon heel gevoelig voor quotes, komma's en weet ik het allemaal.
Kan goed zijn dat:
Cufon.replace('h2', {});
Cufon.replace('h2');
Helaas. Ik snap niet zo goed waar het nog aan kan liggen.
Ik lees veel over z-index issues, weet een van jullie daar iets van en hoe ik dat eventueel zou moeten fixen?
Ik lees veel over z-index issues, weet een van jullie daar iets van en hoe ik dat eventueel zou moeten fixen?
Heb alles weer in oude staat teruggezet en het werkt nu weer helemaal niet.
Merlijn,
Ik zelf gebruik @font-face om een bepaald lettertype vanaf de website te gebruiken.
Misschien heb jij hier ook iets aan, nu Cufon niet zo goed blijkt de werken.
http://www.fontsquirrel.com/fontface
Ik zelf gebruik @font-face om een bepaald lettertype vanaf de website te gebruiken.
Misschien heb jij hier ook iets aan, nu Cufon niet zo goed blijkt de werken.
http://www.fontsquirrel.com/fontface
Make your community a better place!
Bedankt voor de tip, ziet er goed uit, het lijkt alleen nogal een hassel te zijn om in te stellen...
Ik heb zojuist mijn font opnieuw door de cufon generator gehaald en deze keer niet laten beveiligen zodat hij niet enkel op 1 domein gebruikt kan worden, nu werkt hij. Vreemd