Error AjaxMadeSimple + Polls

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
weird0

Error AjaxMadeSimple + Polls

Post by weird0 »

ik maak gebruik van CMSMS 1.9.3, polls 0.3.2 en AjaxMadeSimple 0.3.1 ik krijg echter de volgende foutmelding bij het gebruik van de polls
Warning: WARNING: AjaxMadeSimple is not properly cleaning input params. in /home/vhosting/o/vhost0002107/domains/volupia.nl/htdocs/beta/lib/classes/class.module.inc.php on line 2028
wat ik uit mijn forum search kan opmaken is dat de volgende instellingen sowieso nodig zijn, deze zijn dan ook verwerkt in de template

{AjaxMadeSimple} staat in de header
{Poll} wordt aangeroepen

verder is er één bestaande poll en is deze ook actief. Poll is zichtbaar op de site, maar wanneer ik vote wordt dit niet geregistreerd.

uit de class.module.inc.php wordt voor mij duidelijk dat er ergens een parameter verkeerd is of verkeerd wordt uitgelezen, maar zo een php held ben ik helaas niet. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? en hoe ik het kan oplossen?

bvd

edit: Heb sinds gisteren pas pretty urls draaien, op deze site. Had net de ingeving dat het daar misschien nog aan kon liggen. Dit dan ook terug gedraaid, maar was het helaas ook niet.
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Error AjaxMadeSimple + Polls

Post by Jos »

Dit klinkt als een fout in de module. Het is een waarschuwing, dus mogelijk gaat alles wel gewoon goed, maar dat moet je even zelf uittesten

Je kunt de melding misschien wel onderdrukken via
Websitebeheer » Algemene instellingen
en dan het vinkje "Parametercontroles toestaan waarschuwingen te genereren"
weird0

Re: Error AjaxMadeSimple + Polls

Post by weird0 »

helaas worden de stemmen in polls niet geteld in de backend blijft alles op 0 staan. alleen uitschakelen van de waarschuwingen heeft dus helaas geen zin.

omdat je aangaf dat het misschien aan de module zelf lag ben ik gaan downgraden van beide modules, maar onderstaande combinaties geven exact dezelfde foutmelding

AjaxMadeSimple 0.3.1 & Polls MadeSimple 0.3.1
&
AjaxMadeSimple 0.3.0 & Poll MadeSimple 0.3.0

Ben ik te voorbarig als ik dan de conclusie trek dat het toch niet aan de ajax module zelf ligt? wat me overigens net pas opviel is dat wanneer ik een vote probeer door te sturen het volgende blijft staan in de adres balk. zover ik begreep van pretty url's zou er geen string meer te zien moeten zijn.

Code: Select all

domain.tld/?pollvotingchoice_1=1&vote=Vote#
Misschien nog een ander idee waar het aan zou kunnen liggen?

hieronder overigens een overzicht van de overige modules die geïnstalleerd zijn.

CMS Version 1.9.3

Installed Modules

CMSMailer 2.0.1
FileManager 1.1.0
MenuManager 1.7.5
ModuleManager 1.4
News 2.11.1
nuSOAP 1.0.2
Printing 1.1.2
Search 1.6.10
ThemeManager 1.1.4
TinyMCE 2.8.3
CGExtensions 1.23
FrontEndUsers 1.12.11
CGSimpleSmarty 1.4.7
CGBlog 1.7.1
CustomContent 1.7.3
SelfRegistration 1.6.7
Captcha 0.4.3
CGCalendar 1.5.6
CGFeedback 1.2.1
PicasaBrowser 2.0.3
AjaxMadeSimple 0.3.0 (as of this moment)
Polls 0.3.0 (as of this moment)

Current PHP Version (phpversion):
5.2.4-2ubuntu5.12

Server Database (server_db_type):
MySQL (mysql)

Server Database Version (server_db_version):
5.0.38 Success

Server Software (server_software):
Apache

Server Operating System (server_os):
Linux 2.6.24-26-server On x86_64
Post Reply