Goede avond,
ik heb zojuist met behulp van deze tread een module geupdate (gemaakt met CTL Module Maker 1.8.9.3). http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopic.php?t=39553
Ik heb enkele velden toegevoegd.
Net zoals de persoon in deze tread slaat de module geen gegevens meer op, niet van de nieuwe velden, maar ook niet van de oude velden.
Wat ik ook update, er veranderd niets in de database. Ook een hele nieuwe entry maken werkt niet, hij zegt dat alles succesvol is, maar het item is nergens terug te vinden.
Ik heb ooit handmatig in de php files van een andere module (ook gemaakt met ctl module maker) zelf een veld toegevoegd, dus zonder de upgrade functie. Het was een hoop werk, omdat je een stuk of 5 php bestanden aan moet passen, maar uiteindelijk werkte het wel.
Wat wordt er dus nog meer aangepast wanneer je de upgrade functie gebruikt? De tabellen zijn wel aangemaakt in de database, dus daar zit het probleem niet.
EDIT: ik heb een aantal dynamische velden, die ik via 'field options' wel aan kan passen. Dus de database connectie werkt in sommige opzichten wel..
[OPGELOST] Module Maker aanpassing zorgt voor problemen
Moderator: velden
[OPGELOST] Module Maker aanpassing zorgt voor problemen
Last edited by brentnl on Mon Jan 31, 2011 10:47 pm, edited 1 time in total.
Re: Module Maker aanpassing zorgt voor problemen
Ik heb het probleem terug weten te brengen op 1 php file. Ik had nog een oude backup liggen, daar heb ik de action.editb.php file van gepakt, en in mijn nieuwe module gezet, en toen werkte het wel om dingen aan te passen of toe te voegen. Alleen zitten hier natuurlijk die nieuwe velden niet in verwerkt.
Ik heb zowel het oude (werkende) bestand en het nieuwe bestand online gezet samen met een klein tooltje om bestanden te vergelijken, http://tinyurl.com/66u2t6h
Ik kan niet echt ontdekken wat nu de fout veroorzaakt, alvast bedankt voor alle hulp die gaat komen!
Ik heb zowel het oude (werkende) bestand en het nieuwe bestand online gezet samen met een klein tooltje om bestanden te vergelijken, http://tinyurl.com/66u2t6h
Ik kan niet echt ontdekken wat nu de fout veroorzaakt, alvast bedankt voor alle hulp die gaat komen!

Zou iemand even willen kijken wat nu precies het probleem veroorzaakt in dat ene .php bestandje? het vergelijken van die twee bestanden is het enigste wat hoeft te gebeuren (door iemand met enige kennis van php)

- stijlXpres
- Forum Members
Brentnl,
Heb je misschien CTL ModuleMaker geupdate naar 2.*?
het is namelijk zo dat deze compleet opnieuw is opgebouwd, en niet meer backwards compatible is met modules vervaardigd in vorige versies...
het is namelijk zo dat deze compleet opnieuw is opgebouwd, en niet meer backwards compatible is met modules vervaardigd in vorige versies...
Nee het is 'gewoon' de oude versie van CTL waarmee de module ooit is gemaakt, en ook waarmee hij nu dus is geupdate.stijlXpres wrote:Brentnl,
Als je de twee php files bekijkt zie je dat er ook maar een klein verschil tussen de twee bestanden zit, maar mijn PHP kennis is zo nihiel dat ik er niet uitkom wat nu de boosdoener is.
Ik heb het opgelost!
Het bleek dat niet alle tabellen even goed aan waren gemaakt met de update in de database. Ik had 4 velden toegevoegd, waarvan er 2 daadwerkelijk in de database stonden. Verder heb ik dus in meerdere php files handmatig al die velden toe moeten voegen, maar het werkt nu dus!
Updaten van CTL is NIET aan te raden, maar het is met veel geduld wel te doen...
Bedenk dus liever van te voren goed wat je er in wilt hebben voordat je 'm maakt. Wat misschien ook wel een idee is; maak een paar velden extra aan die je niet gebruikt, deze zijn later makkelijker aan te passen door simpel de naam te wijzigen in plaats van dat je hele nieuwe velden aan moet maken in meerdere .php files.
Het bleek dat niet alle tabellen even goed aan waren gemaakt met de update in de database. Ik had 4 velden toegevoegd, waarvan er 2 daadwerkelijk in de database stonden. Verder heb ik dus in meerdere php files handmatig al die velden toe moeten voegen, maar het werkt nu dus!
Updaten van CTL is NIET aan te raden, maar het is met veel geduld wel te doen...
Bedenk dus liever van te voren goed wat je er in wilt hebben voordat je 'm maakt. Wat misschien ook wel een idee is; maak een paar velden extra aan die je niet gebruikt, deze zijn later makkelijker aan te passen door simpel de naam te wijzigen in plaats van dat je hele nieuwe velden aan moet maken in meerdere .php files.