[OPGELOST] Host weigert uitzetten Safe Mode

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
brentnl
Power Poster
Power Poster

[OPGELOST] Host weigert uitzetten Safe Mode

Post by brentnl »

Wat te doen? De host van een klant weigert PHP Safe Mode uit te zetten.
Nu ondervind ik daardoor problemen met de gallery module (foto's krijgen niet de juiste rechten met het uploaden) en met de uploads modules (ik kan geen categoriën aanmaken "Fatal error: Call to a member function Lang() on a non-object in /vol/www/domein.nl/modules/CGExtensions/form_tools.php on line 44")

Is er een andere manier om toch verder te kunnen met deze website? De gallery en uploads module zijn essentieel namelijk..
Last edited by brentnl on Tue Feb 01, 2011 12:01 pm, edited 1 time in total.
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Re: Host weigert uitzetten Safe Mode

Post by M@rtijn »

Brent,

Zoals ik ook al aangaf in je andere topic: ik gebruik ook Gallery op een host waar safemode niet uit kan/mag. Ik heb geen problemen met uploaden van Gallery items.

Hoe weet je zo zeker dat het probleem wordt veroorzaakt door safe mode?
(de foutmelding van uploads heeft voor zover ik begrijp geen relatie met safe mode, maar verwijst eerder naar ontbrekende string in een taalbestand ??? )
Make your community a better place!
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

brentnl wrote:ik kan geen categoriën aanmaken "Fatal error: Call to a member function Lang() on a non-object in /vol/www/domein.nl/modules/CGExtensions/form_tools.php on line 44")
Welke versie CMS en modules gebruik je hier?
Lijkt me op het eerste gezicht geen safe_mode probleem, maar een module versie issue.

grt. Rolf
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Nja daar ga ik vanuit omdat SafeMode nu eenmaal problemen kan veroorzaken met het uploaden van bestanden. En als overal de instellingen (file creation mask enzo) goed staan, en toch bestanden met een CHMOD 600 geupload worden, denk ik dat dat komt door de tussenkomst van SafeMode.. Ik gebruik nu CMSMS 1.8.1 (was al tijdje geleden aan deze website begonnen en kon er nu verder mee gaan), gebruik Gallery 1.4.3, CGExtensions 1.20 en Uploads 1.11.4. Ik heb express een oudere versie van CGExtensions, omdat de nieuwe versie enkel met CMS 1.9.1 werkt..

EDIT: na het opnieuw installeren van CGExtensions was de error verdwenen bij het aanmaken van een categorie. Sorry voor mijn voorbarigheid wat betreft safe mode. Bij de Gallery module verdenk ik Safe Mode er helaas nog wel van...
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”