Formulier vormgeven

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Kippertje
Forum Members
Forum Members

Formulier vormgeven

Post by Kippertje »

Dag CMS vrienden. Ben nog steeds wel nieuw in deze materie maar waar kan ik de vormgeving van een form aanpassen. Ik wil de invulvelden netjes uitgelijnd hebben. Kan dat en waar doe je dat dan?
Kippertje
Forum Members
Forum Members

Re: Formulier vormgeven

Post by Kippertje »

En wellicht nog een aanvulling. De resultaten van de ingevulde velden komen naast elkaar in de e-mail. Ik wil ze onder elkaar hebben. Waar geef je dat aan?
Silvie
Power Poster
Power Poster

Post by Silvie »

Heb je het form-stylesheet gekoppeld aan de sjabloon?
Sauruzin
Forum Members
Forum Members

Post by Sauruzin »

Als je onder lay-out->style-sheets kijkt zie je daar als het goed is je Form-builder stylesheet staan. Als je de inhoud van deze sheet in je eigen stylesheet kopieert, kun je het aanpassen. Dat werkte bij mij in ieder geval wel.
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Post by M@rtijn »

Met betrekking tot je tweede vraag, het stylen van de email die je krijg naar aanleiding van een ingevuld formulier, misschien heb je iets aan dit topic: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... =7&t=50901
Ik heb daar een voorbeeld sjabloon gepost voor het email template

Het stylen van een form op de website is ook niet zo ingewikkeld, als je het formulier opent in Form Browser heb je een tabblad 'Formulier sjabloon', hier kan je vrij makkelijk classes toekennen aan de verschillende onderdelen van je formulier.

Kan je anders aangeven hoe je de formulieren wilt stylen? Als je een voorbeeld hebt, is het makkelijker om je tips te geven hoe je dit voor elkaar krijgt.
Make your community a better place!
Kippertje
Forum Members
Forum Members

Post by Kippertje »

Het stylen van het formulier is inmiddels aardig gelukt middels de css die bij het sjabloon hoort.
Dank voor jullie antwoorden.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”