Webshop

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
bigbrodesign
Forum Members
Forum Members

Webshop

Post by bigbrodesign »

Hoi,

Ik heb hier op het forum veel topics gelezen over webshops maken,
maar zelf kan ik er nog niet echt uit komen.

Ik heb een 3-tal modules gevonden: Shop Made Simple, Products en Cataloger.
De bedoeling is gewoon een simpele webshop.
Je hebt een catalogus met een aantal producten en deze moeten als je er op klikt in een winkelmandje komen, en als je wilt afrekenen, dat de aangegeven producten als bestelformulier
verstuurd wordt.

Dus geen moeilijk gedoe met betaling etc. het moet te bestellen zijn via een bestelformulier.

Dus wat is de beste oplossing en hoe kom ik daar?
Duketown

Re: Webshop

Post by Duketown »

bigbrodesign,

Geen van de modules die je noemt maken gebruik van een bestelformulier.
Eerder heb ik voor de GeekMoot van 2010 de ecommerce modules vergeleken en het resultaat is te vinden in de wiki pagina's.

Het kan natuurlijk zijn dat iemand anders een combi heeft weten te maken tussen genoemde modules en module FromBuilder. Ik ben, naast jou, dan ook benieuwd hoe die dat dan hebben gedaan.

Duketown
bigbrodesign
Forum Members
Forum Members

Post by bigbrodesign »

Nouja, het gaat er in iedergeval om dat ik een basis webshop kan maken.
Ik heb bij de drie gekeken en Cataloger lijkt mij het makkelijkst, alleen hoe dit precies werkt?
Geen idee.
pedes
Power Poster
Power Poster

Post by pedes »

volgens mij is de CGEcommerce suite zeker de moeite om te proberen !
zie : http://calguy1000.com/Blogs/8/60/cmsms-quick-e-commerce-how-to.html

Dit is een combinatie van :
CGSimple Smarty
CGExtentions
CGEcommerceBase
FEU
Orders
Products
Cart

Je hoeft geen betaalsysteem te gebruiken, het order kan je gewoon als een als een bestelformulier gebruiken.
Ik heb deze combinatie zowel met en zonder betaalsysteem gebruikt en ik ben heel tevreden van de mogelijkheden.

Mvg,
Peter
bigbrodesign
Forum Members
Forum Members

Post by bigbrodesign »

Ja, dit ben ik ondertussen ook aan het proberen, maar om eerlijk te zijn..
Ik snap er totaal niks van.

Op de volgende site:
www.bigbrodesign.nl/webdesign/

Ben ik een 3 tal modules aan het uitproberen maar nee..
ik snap het niet echt bepaalt.
pedes
Power Poster
Power Poster

Post by pedes »

ik zou je als tip meegeven, doe een fresh install van het CMSMS (basis installatie zonder voorbeeld data) en dan doe je de modules die ik in de vorige post heb gezet en ook in die volgorde
uiteraard zal je ook de modules nog wat moeten configureren ... hier en daar velden invullen (vb: het admin email, vb: voor FEU zal je ook een gebruikersgroep moeten aanmaken, velden aanmaken, enz...

zorg dat alles werkt op de basis installatie ... geen layout uitwerken voordat alles werkt

EN testen testen testen ... na iedere module ... ook voordat je een module installeer de afhankelijkheden checken

ik heb ook al andere ecommerce uitgetest en ik moet eerlijk zeggen dat het CGEcommerce voor mij de meeste mogelijkheden bied ... het is echt aanpasbaar en dat is nu net wat ik wil ... je kunt alles qua  layout naar je hand zetten.
Uiteraard is het een leerproces ...

Mvg,
Peter
Last edited by pedes on Wed Dec 22, 2010 7:03 pm, edited 1 time in total.
bigbrodesign
Forum Members
Forum Members

Post by bigbrodesign »

En als ik eens gratis webshop software download en via een inline frame oid. integreer in een cms made simple website?
Het zit zo, ik ben een grafisch ontwerper, geen webdeveloper en dit doe ik er in de
vrije tijd bij.. dus zo bijster veel verstand heb ik er natuurlijk ook niet van.
pedes
Power Poster
Power Poster

Post by pedes »

bigbrodesign wrote: En als ik eens gratis webshop software download en via een inline frame oid. integreer in een cms made simple website?
Het zit zo, ik ben een grafisch ontwerper, geen webdeveloper en dit doe ik er in de
vrije tijd bij.. dus zo bijster veel verstand heb ik er natuurlijk ook niet van.
op die manier zal het misschien wel lukken maar volgens mij zal je nooit de functionaliteit bekomen die je zou wensen ... geloof me vrij ... er is geen manier om in 1-2-3 een ecommerce setup te doen ...
ik heb zowat al alles getest: CGEcommerce, Shop Made Simple, Magento, Presta Shop, Webwinkel, enz ...
Ik vind dat er maar 2 voldoen als je het CMS gewijst echt naar uw hand wil zetten ... zou ik kiezen voor CGEcommerce of ShopMadeSimple.

Mvg,
Peter
bigbrodesign
Forum Members
Forum Members

Post by bigbrodesign »

Nou.. dan zal ik nog eens kijken wat ik met CGEcommerce kan.
Gooi ik het hele cms eraf en begin ik hélemaal opnieuw.

(uiteindelijk zal het op de volgende site moeten komen: www.bbta.eu)
pedes
Power Poster
Power Poster

Post by pedes »

heb zonet even een korte basis setup op papier gezet
http://forum.cmsmadesimple.org/index.php/topic,50374.0.html

Hopelijk heb der wat aan

Mvg,
Peter
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”