Hoi,
Bij de volgende site:
http://www.bbta.eu/index.php?page=test
Krijg ik het menu incl. submenu niet mooi gecentreerd.
Ik heb in de codes al text-align en margin auto geprobeerd..
Maar blijkbaar voer ik het ergens verkeerd in oid?
In iedergeval, ik krijg het niet voor elkaar.
Waarschijnlijk zal het wel weer iets simpels zijn ofzo wat ik over het hoofd
heb gezien..
Maar ik kom er nu niet uit.
Menu niet gecentreerd
Moderator: velden
Re: Menu niet gecentreerd
Hoi
Je zou de div menu_wrapper een vaste waarde moeten geven waardoor de toetsen net zichtbaar blijven.
Met margin: 0 auto; zou deze dan wel moeten gaan centreren.
grt. Rolf
Je zou de div menu_wrapper een vaste waarde moeten geven waardoor de toetsen net zichtbaar blijven.
Met margin: 0 auto; zou deze dan wel moeten gaan centreren.
grt. Rolf

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Ga voor jezelf eens na welk blokelement je probeert te centreren en hoe breed die daadwerkelijk is.
Je komt er dan achter dat ie al gecentreerd staat omdat ie de volle breedte heeft :P
Je komt er dan achter dat ie al gecentreerd staat omdat ie de volle breedte heeft :P
-
- Forum Members
Dus eigenlijk is het dus nu een kwestie van de juiste div opzoeken en daar de width goed invoeren?
De 'schuldige' div is '#menu_horiz'
Die krijgt namelijk een breedte van 800 pixels mee. Ik heb met de web developer toolbar even gemeten en je menu is 575 pixels breed. Wanneer je in onderstaande code 800 veranderd naar 575, staat je (hoofd)menu precies in het midden.
Het lelijke is dan wel dan de submenu's van training en contact ook meeverschuiven naar rechts en daardoor 'buiten' de pagina vallen.
Ik denk dat je dat sowieso nog wel wilt aanpassen, omdat hij redelijk dicht op je primaire menu-items zit.
Wellicht helpt dit je op weg?
Die krijgt namelijk een breedte van 800 pixels mee. Ik heb met de web developer toolbar even gemeten en je menu is 575 pixels breed. Wanneer je in onderstaande code 800 veranderd naar 575, staat je (hoofd)menu precies in het midden.
Code: Select all
{
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
text-decoration: none;
font-style: italic;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
width: 800px;
}
Het lelijke is dan wel dan de submenu's van training en contact ook meeverschuiven naar rechts en daardoor 'buiten' de pagina vallen.
Ik denk dat je dat sowieso nog wel wilt aanpassen, omdat hij redelijk dicht op je primaire menu-items zit.
Wellicht helpt dit je op weg?
Make your community a better place!
-
- Forum Members
Oh dankje dankje dankje!
En hoe krijg ik het submenu hier nu precies onder gecentreerd?
(oh best erg eigenlijk.. tijdje geen site's meer gebouwd, en meteen vanalles verleerd :$)
En hoe krijg ik het submenu hier nu precies onder gecentreerd?
(oh best erg eigenlijk.. tijdje geen site's meer gebouwd, en meteen vanalles verleerd :$)
-
- Forum Members
Ik zit hier heel veel te knooien in de CSS maar krijg het submenu nog niet echt bepaalt gecentreerd.