Beste iedereen! Heb een vraagje over de zoekmodule... ik wil graag een volledige sjabloon niet vindbaar maken in de zoekmodule. Heb gelezen bij de uitleg dat dat kan;
"Hoe voorkomt u dat bepaalde inhoud geïndexeerd wordt?
De zoekmodule zal geen "inactieve" pagina's doorzoeken. Echter, als u gebruik maakt van de CustomContent module of van een andere smarty logica om bepaalde inhoud aan bepaalde gebruikersgroepen te tonen, of dit juiste te blokkeren, dan kan het de voorkeur hebben om te voorkomen dat volledige pagina's geïndexeerd worden. Om dit te bereiken kunt u de volgende tag willekeurig op de pagina plaatsen: (let op: deze string moet letterlijk overgenomen worden, inclusief de drie losse spaties). Als de zoekmodule deze tag op een pagina tegenkomt zal het de inhoud niet indexeren."
Nou mijn vraag; weet iemand die tag? Ik kan het nergens vinden en ontdekken.
Thanks alvast
Inhoud sjabloon/pagina blokkeren
Moderator: velden
Re: Inhoud sjabloon/pagina blokkeren
Code: Select all
<!-- pageAttribute: NotSearchable -->

Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Thanks Rolf voor je snelle reactie...
Weet jij ook toevallig waar je dit plaats? Gewoon bovenin de pagina? Of bij de head of body tags?
En is de regel zoals je heb gestuurd echt de tag of moet ik de tussen {} plaatsen?
Thanks again!
Weet jij ook toevallig waar je dit plaats? Gewoon bovenin de pagina? Of bij de head of body tags?
En is de regel zoals je heb gestuurd echt de tag of moet ik de tussen {} plaatsen?
Thanks again!
Hoi Harmh,
zover ik het weet is de tag die Rolf noemt ook de vorm waarin je hem in je pagina plaatst. Je kan die tag als, je even de wysiwig uitschakeld bovenin de pagina zetten welke jij niet in je zoekresultaten wilt zien.
zover ik het weet is de tag die Rolf noemt ook de vorm waarin je hem in je pagina plaatst. Je kan die tag als, je even de wysiwig uitschakeld bovenin de pagina zetten welke jij niet in je zoekresultaten wilt zien.
Kan het zijn dat het dan niet goed werkt? want de informatie blijft vindbaar als ik een commando geef. Ook wanneer ik alles heb geherindexeerd...
Waar heb je hem neergezet? In een sjabloon of op de pagina die je niet wilt tonen?
Ik zou hem het liefst in een sjabloon plaatsen omdat alle pagina's die niet vindbaar moeten zijn onder dit sjabloon vallen....
Hoor het even
Hoor het even
Ben inmiddels zover dat ik het wel werkend heb gekregen door deze tag inderdaad in het content veld te plaatsen. Het 'niet-vindbaar-maken' van een sjabloon werkt nog niet :S
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet hoe de code werkt...harmh wrote: Ben inmiddels zover dat ik het wel werkend heb gekregen door deze tag inderdaad in het content veld te plaatsen. Het 'niet-vindbaar-maken' van een sjabloon werkt nog niet :S
De zoekmachine werkt in de database. Zoekt deze in de "content" van een pagina komt hij de code tegen.
Maar zoekt hij in de "content" van een module dan ziet hij de code niet, want je zet hem in het sjabloon...
Beperking van de module

Zal RonnyK eens vragen, als ik hem binnenkort spreek...
Rolf

LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Fijn! Het is in ieder geval even opgelost zo.
Gr.
Gr.