[Opgelost] Cart Made Simple quantity update

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
stv
Forum Members
Forum Members

[Opgelost] Cart Made Simple quantity update

Post by stv »

Hi,

Ik gebruik de template fe_showcart. Als ik een product heb toegevoegd en ik wil de quantity aanpassen naar bijv 10, dan wordt de pagina geupdated en geeft de cart het product weer in de hoeveelheid '10'.
Alleen wordt na de quantity update de pagina van de index gebruikt (en de template daarvan). Hoe kan ik dit veranderen? Op mijn homepage staan namelijk geen categorien van de shop. Ik wil de pagina na het updaten redirecten naar m'n /bestellen pagina.

Ik heb al gekeken naar het javascript in de template van fe_showcart, maar na enkele dingen in de url te veranderen, lukt het mij alsnog niet.

Het javascript:

Code: Select all

function UpdateQty(item)

{

product_id = item.name;

newQty = item.options[item.selectedIndex].text;

document.location.href = 'index.php?mact=CartMadeSimple,cntnt01,cart,0&cntnt01product_id='+product_id+'&cntnt01qty='+newQty+'&cntnt01perfaction=update_product';

}

</__script>
Ik zat te denken aan index.php?page=bestellen?mact=CartM... maar dit lukt niet..

Enige idee? Duketown misschien?

Bedankt!
Last edited by stv on Mon Dec 13, 2010 4:44 pm, edited 1 time in total.
stv
Forum Members
Forum Members

Re: Cart Made Simple quantity update

Post by stv »

OPGELOST

Orginele code:

function UpdateQty(item)

{

product_id = item.name;

document.location.href = 'index.php?mact=CartMadeSimple,cntnt01,cart,0&cntnt01product_id='+product_id+'&cntnt01qty='+newQty+'&cntnt01perfaction=update_product';

}
Moet zijn in mijn geval (/bestellen):

function UpdateQty(item)

{

product_id = item.name;

document.location.href = 'bestellen?mact=CartMadeSimple,cntnt01,cart,0&cntnt01product_id='+product_id+'&cntnt01qty='+newQty+'&cntnt01perfaction=update_product';

}
</__script>
Makkelijk zat  8)
Last edited by stv on Mon Dec 13, 2010 4:48 pm, edited 1 time in total.
Duketown

Re: [Opgelost] Cart Made Simple quantity update

Post by Duketown »

stv,

In de aangeleverde template had ik reeds aangegeven dat de oplossing geen schoonheidsprijs verdient. Ook de oplossing voor dit quantity update probleem is niet het mooiste, maar werkt goed.
Op het moment dat je op de front end de details van een product laat zien, zie je in de URL ook &cntnt01returnid=... staan (op de puntjes staat een getal). Kopieer &cntnt01returnid=... (dus met getal) en plaats het achter aan de reeds bestaande string. Het zal er dan bijvoorbeeld als volgt uit zien:

document.location.href = 'index.php?mact=CartMadeSimple,cntnt01,cart,0&cntnt01product_id='+product_id+'&cntnt01qty='+newQty+'&cntnt01perfaction=update_product&cntnt01returnid=...';
Duketown

Ik moet toch eens tijd proberen vrij te maken om dit goed/netjes op te lossen.
stv
Forum Members
Forum Members

Re: [Opgelost] Cart Made Simple quantity update

Post by stv »

Ja toppie! Die werkt ook! De 'returnid' methode gebruik je ook bij het inzien van de winkelwagen via je minicart. Ik had deze al eerder aangepast zodat de winkelwagen steeds op dezelfde pagina (met de juiste template) wordt getoond.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”