[opgelost] SQL database overzetten

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
laurensschuitemaker
Forum Members
Forum Members

[opgelost] SQL database overzetten

Post by laurensschuitemaker »

Hallo,

Sinds kort ben ik overgestapt naar een nieuwe hoster, en nu heb ik een sql-bestand met alle databases hierin. Deze is 10 mb, en dus te groot om via phpmyadmin te importeren. Nu heb ik op internet al een tool geprobeerd om de tabellen alsnog in de database te krijgen, maar hier geeft de tool de foutmelding dat de toegang tot tabel information_schema geweigerd is.

Dit is een standaard tabel, en die heb ik verder ook niet nodig. Hoe kan ik dit gedeelte uit mijn sql-bestand krijgen? Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Laurens Schuitemaker
Last edited by laurensschuitemaker on Mon Dec 13, 2010 2:56 pm, edited 1 time in total.
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Re: SQL database overzetten

Post by M@rtijn »

Is die 10MB echt te groot om in een maal te importeren, of zit er een fout in de information_schema?

Ik neem aan dat je niet meer op je oude host terecht kan om vanuit daar de database in stukken op te knippen?
Wat je kan doen is even XAMMP installeren op je computer, lokaal is er geen limiet aan de groote van de database. Dan kan je hem in stukken knippen (bij werkte het om tussen de 8 en 12 tabellen tegelijk te doen, er zijn er 100 - 140 afhankelijk van je installatie, is te doen)

Er is ook een alternatief: Bigdump (http://www.ozerov.de/bigdump.php), uitgebreide how-to (http://www.techduke.com/2007/05/19/guid ... g-bigdump/)

Ik hoop dat het je lukt om de database op je nieuwe host te importeren!
Make your community a better place!
deactivated010521

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:12 pm, edited 1 time in total.
laurensschuitemaker
Forum Members
Forum Members

Post by laurensschuitemaker »

Beste mr202020 en arnoud,

bedankt voor jullie snelle antwoord.
Ik heb het even via xampp gedaan, dit werkte inderdaad nadat ik handmatig nog een database uit het sql-bestand heb verwijderd.

Nogmaals bedankt!
Ik zal er even [opgelost] voor zetten!

Groeten
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”