Google zoekfunctie alleen News en niet CGBlog?
Moderator: velden
Re: Google zoekfunctie alleen News en niet CGBlog?
Ja Arnoud, het wordt een wat wazig geheel en kost me moeite om het overzicht te houden.
Ik heb de wijzigingen in .htaccess doorgevoerd. Toch heb ik nog niet het idee dat dit links wijzigt. Dit denk ik omdat bij google http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl&site=&source=hp&q=site:www.uisge-beatha.eu+news&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=fd9597298b76696a
site:www.uisge-beatha.eu news
nog tot links leidt die news in zich hebben. Kijk ik in de source van een van de links, dan zie ik wel een canonical staan met 'logboek' erin. Klopt dit dan?
Gr., Gregor
edit: de showtemplate=false wordt nog niet omgezet naar een true. Want "site:www.uisge-beatha.eu inurl:false" levert nog een behoorlijke lijst met resultaten en als ik op een link klik, dan wordt de pagina zonder opmaak weergegeven. Ik dacht even dat het te maken heeft met de %1 en %3, maar datwijzigen naar $1 en $3 maakt geen verschil.
Ik heb de wijzigingen in .htaccess doorgevoerd. Toch heb ik nog niet het idee dat dit links wijzigt. Dit denk ik omdat bij google http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl&site=&source=hp&q=site:www.uisge-beatha.eu+news&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=fd9597298b76696a
site:www.uisge-beatha.eu news
nog tot links leidt die news in zich hebben. Kijk ik in de source van een van de links, dan zie ik wel een canonical staan met 'logboek' erin. Klopt dit dan?
Gr., Gregor
edit: de showtemplate=false wordt nog niet omgezet naar een true. Want "site:www.uisge-beatha.eu inurl:false" levert nog een behoorlijke lijst met resultaten en als ik op een link klik, dan wordt de pagina zonder opmaak weergegeven. Ik dacht even dat het te maken heeft met de %1 en %3, maar datwijzigen naar $1 en $3 maakt geen verschil.
Last edited by Gregor on Mon Dec 06, 2010 10:56 am, edited 1 time in total.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:08 pm, edited 2 times in total.
Deze had ik toegevoegd zoals in de post genoemd.arnoud wrote: edit) Rewrite van news -> logboek en template=false -> template=true zie voorgaande post: http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... #msg237792
Ik zal enige geduld betrachtenAfhankelijk van de Google Crawl rate zullen verkeerd geindexeerde pagina's na verloop van tijd hersteld worden, dit heeft even tijd nodig.

.htaccess [R=301] rewrite rules gaan boven de canonical rules.
Ok, maar dat zal nog even duren voordat dat werkt, of zou dat nu al werken? Dat is nl. nog niet gevalAls de rewrite rule van news -> logboek goed werkt. Zie je in het zoekoverzicht nog "/news/*" staan maar op het moment dat je op de link klikt treedt de rewrite naar "/logboek/*" in werking. Google begrijpt dat dit een permanente verwijzing is naar een nieuwe pagina en bij (her)indexering zullen de "/news/*" urls vervangen worden door "/logboek/*" urls.
Die rule staat erin.Voor de unpretty urls "?mact=News" gaan de canonical url's je helpen. De Google robot komt langs ziet de canonical url en vervangt de unpretty news url voor de pretty canonical url. (Tenzij showtemplate=false in de url staat, maar hiervoor heb ik ook een rewrite rule gepost).
Misschien maar eens een kopje koffie halen en wachten

Wel top dat je/jullie me zo helpt/helpen!
Gr., Gregor
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:09 pm, edited 1 time in total.
yeah 
www.uisge-beatha.eu/news/163/30/Schootblok-springt-uit-elkaar.html
leidt tot:
http://www.uisge-beatha.eu/logboek/163/30/Schootblok-springt-uit-elkaar.html
Pfff, dat moet je ook maar weten dat je het niet onderaan mag plaatsen... Dank je wel Arnoud!
Voor de google robot crawler heb ik een instelling bij google aangepast, nl. door iets frequenter langs te komen.
Gr., Gregor

www.uisge-beatha.eu/news/163/30/Schootblok-springt-uit-elkaar.html
leidt tot:
http://www.uisge-beatha.eu/logboek/163/30/Schootblok-springt-uit-elkaar.html
Pfff, dat moet je ook maar weten dat je het niet onderaan mag plaatsen... Dank je wel Arnoud!
Voor de google robot crawler heb ik een instelling bij google aangepast, nl. door iets frequenter langs te komen.
Gr., Gregor
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:09 pm, edited 1 time in total.
Precies! Daarom kwam ik er net achter dat er nog een stukje venijn heeft besloten erg hardnekkig te blijven. Als je zoekt voa Google op site:www.uisge-beatha.eu zierikzee Dan zie je bij het klikken op de links dat deze wordt omgezet van news -> logboek Echter het tweede getal in de url zorgt ervoor dat er naar het artikel wordt gesprongen in de template voor 3 kolommen ipv de 2 kolommen template. Wat ik nu zie is dat het tweede getal er eigenlijk uit zou moeten. Deel je die mening?
Gr., Gregor
Gr., Gregor
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:09 pm, edited 2 times in total.
Wat ik zou bij de links zie, Arnoud, zijn dat:
15, 30, 31, 44, 76 en 78
Deze wijziging in .htaccess leidt tot een internal server error. De andere wijziging werkt wel.
Gr., Gregor
15, 30, 31, 44, 76 en 78
Deze wijziging in .htaccess leidt tot een internal server error. De andere wijziging werkt wel.
Code: Select all
# cntnt01showtemplate=false -> cntnt01showtemplate=true
#RewriteCond %{QUERY_STRING} ^mact=News(([^&]*&)*)cntnt01showtemplate=false(&.*)?$
#RewriteRule ^index\.php$ /index.php?mact=News%1cntnt01showtemplate=true%3 [L,R=301]#