[OPGELOST] FEU username als naam bij gastenboek

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
brentnl
Power Poster
Power Poster

[OPGELOST] FEU username als naam bij gastenboek

Post by brentnl »

Ik wil ervoor zorgen dat ingelogde gebruikers (FEU) hun naam niet in hoeven vullen bij het gastenboek. Zo is er ook minder kans op neppe berichten, aangezien ze altijd onder hun eigen naam posten.

Het gastenboek is NIET toegankelijk voor gewone bezoekers, dus dat maakt het verhaal al iets simpeler.

In het template van het gastenboek zie ik dit staan:

Code: Select all

<fieldset>
			<label for="{$titles.id}sender_name">{$titles.sender}: (*)</label>{$inputs.sender}<br />
		</fieldset>
maar volgens mij moet ik ergens in de bron .php iets aanpassen.
Last edited by brentnl on Tue Nov 30, 2010 2:10 pm, edited 1 time in total.
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Re: FEU username als naam bij gastenboek

Post by M@rtijn »

Je kan beter geen zaken in de .php files aanpassen. Dat wordt gezien als een 'core-hack' en dat wordt niet ondersteund door het Dev-team. Bij een eventuele update van het CMS kan je dan problemen krijgen.

Ik zou het 'semi-hardcoden' in het template van Guestbook. Ik heb Guestbook even geinstalleerd op een testservertje.

Bij het creeëren van een nieuw bericht is dit de broncode van het formulier:

<label for="m4a4e5sender_name">Name: (*)</label><input type="text" class="cms_textfield" name="m4a4e5sender_name" id="m4a4e5sender_name" value="" size="24" maxlength="255" />
Dat wordt nu:

<label for="{$titles.id}sender_name">Name: (*)</label><input type="text" class="cms_textfield" name="{$titles.id}sender_name" id="{$titles.id}sender_name" value="{$username}" size="24" maxlength="255" readonly />
Deze regel stop je op de juiste plaats in het 'form template'
{$username} is hierbij de gebruikersnaam van de Front End User.
readonly doet wat het inpliceert, het zorgt ervoor dat de user niets meer kan wijzigen aan dat veld.

Ik hoop dat je hier een stukje mee vooruit komt!
Make your community a better place!
brentnl
Power Poster
Power Poster

Re: FEU username als naam bij gastenboek

Post by brentnl »

potverdorie, dat werkt nog ook  ;D

Super! bedankt.
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Re: [OPGELOST] FEU username als naam bij gastenboek

Post by M@rtijn »

Graag gedaan!

Ik geloof dat je laatst ook al op zoek was naar een manier om data van de ene module naar de andere te krijgen, heb ik dat juist onthouden?

Wellicht kan je die vraag ook hiermee oplossen en anders hoor ik het graag, geen probleem om even mee te kijken  ;)
Make your community a better place!
brentnl
Power Poster
Power Poster

Re: [OPGELOST] FEU username als naam bij gastenboek

Post by brentnl »

mr101010 wrote: Graag gedaan!

Ik geloof dat je laatst ook al op zoek was naar een manier om data van de ene module naar de andere te krijgen, heb ik dat juist onthouden?

Wellicht kan je die vraag ook hiermee oplossen en anders hoor ik het graag, geen probleem om even mee te kijken  ;)
heb inderdaad wel meerdere topics lopen, ook over formbuilder inderdaad, maar weet zo niet precies op welk topic je doelt  ;) thanks anyway voor het meedenken  :)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”