CMSMS182
Ik wil dat mijn editors hun pagina's kunnen activeren en deactiveren op het scherm Inhoud > Pagina's.
Daarvoor moet groepsrecht Manage all content aanstaan.
Dan echter kunnen de editors ook administrator-pagina's wijzigen, ook al zijn ze daarvoor niet specifiek gemachtigd op het tabblad opties van het scherm Pagina bewerken.
Ik loop regelmatig tegen dit probleem aan, dat ik editors graag veel wil laten doen, maar tegelijk bepaalde pagina's goed wil afschermen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik heb inmiddels vele combinaties van rechten geprobeerd, maar kom er maar niet uit.
Frank
[Opgelost] groepsrechten - hoe bescherm ik pagina's?
Moderator: velden
[Opgelost] groepsrechten - hoe bescherm ik pagina's?
Last edited by frankmanl on Thu Nov 18, 2010 5:29 am, edited 1 time in total.
Re: groepsrechten - hoe bescherm ik pagina's?
Frank,
een andere optie is om in de GlobalSettings, het veld "active" te selecteren in de BasicProperties, daardoor wordt dit veld op het eerste scherm getoond i.p.v. op het opties-tab.
Daardoor zijn geen extra permissies nodig.
Ronny
een andere optie is om in de GlobalSettings, het veld "active" te selecteren in de BasicProperties, daardoor wordt dit veld op het eerste scherm getoond i.p.v. op het opties-tab.
Daardoor zijn geen extra permissies nodig.
Ronny
Re: groepsrechten - hoe bescherm ik pagina's?
Bedankt.
Dit is niet gelukt (daarvoor moet echt Manage all content aanstaan), maar met Ronny's aanwijzing kan ik actief nu wel op het eerste tabblad van Pagina bewerken tonen.Ik wil dat mijn editors hun pagina's kunnen activeren en deactiveren op het scherm Inhoud > Pagina's.