webrichtlijnen en CMSMS

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
sumpson
Forum Members
Forum Members

webrichtlijnen en CMSMS

Post by sumpson »

Hallo, sinds gister heb ik www.webrichtlijnen.nl ontdekt dit is een site waar richtlijnen worden meegegeven voor de bouw van websites met oog op usabillity (Niet alleen W3C validate), overheids websites dienen hieraan te voldoen. Nu vraag ik mij af of er voor CMSMS een WYSIWYG editor is die hier rekening mee houd? het valt me vaak op bij de standaard WYSIWYG editor dat er bijvoorbeeld zomaar een tag ergens omheen wordt geplaatst. Ook is het volgens de richtlijnen niet toegestaan om een tag te gebruiken en hierna een tag, de richtlijnen geven aan dat er een tag tussen moet staan.. zou handig zijn als dit gecontroleerd wordt.
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: webrichtlijnen en CMSMS

Post by Jos »

Diverse opensource WYSIWYG editors zijn voor CMSms in een module gevat: http://dev.cmsmadesimple.org/project/li ... ed/wysiwyg

Misschien is het handig om aan de mensen van webrichtlijnen.nl te vragen of er überhaupt een opensource WYSIWYG editor bestaat die een aan hun eisen conformerende output genereert.

Ik vraag het me namelijk af  ???
Last edited by Jos on Fri Oct 22, 2010 12:48 pm, edited 1 time in total.
sumpson
Forum Members
Forum Members

Re: webrichtlijnen en CMSMS

Post by sumpson »

zou er wel moeten zijn, een belangrijk iets is ook dat er niet standaard een style="" op een inline element wordt toegevoegd.. ik heb al een aantal WYSIWYG editors geprobeerd van het lijstje maar ga er eens verder kijken, als ik iets goeds vindt wat in de buurt komt van "webrichtlijnen compliant" zal ik het hier doorgeven.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”