[Opgelost] Bad Request melding bij aanpassen sjabloon
Moderator: velden
[Opgelost] Bad Request melding bij aanpassen sjabloon
Bij het aanpassen (wat niet lukt) van een sjabloon krijg ik de volgende melding:
Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.
Waar kan dit aanliggen? Stylesheets kunnen gewoon worden aangepast.
Kan dit iets met de php instellingen te maken hebben?
Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.
Waar kan dit aanliggen? Stylesheets kunnen gewoon worden aangepast.
Kan dit iets met de php instellingen te maken hebben?
Last edited by wpbremer on Thu Oct 21, 2010 7:55 am, edited 1 time in total.
Re: Bad Request melding bij aanpassen sjabloon
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:26 pm, edited 1 time in total.
Wiebren,
Om te beginnen:
Heb je een andere webbrowser geprobeerd?
Heb je toegang tot de php_error_log? Staat daar iets in?
Heb je geprobeerd met debug=true in de config.php?
Werkte het eerder wel?
Is er iets aan het cms verandert sindsdien?
Clear cache?
Verdere systeem informatie?
grt. Rolf
Om te beginnen:
Heb je een andere webbrowser geprobeerd?
Heb je toegang tot de php_error_log? Staat daar iets in?
Heb je geprobeerd met debug=true in de config.php?
Werkte het eerder wel?
Is er iets aan het cms verandert sindsdien?
Clear cache?
Verdere systeem informatie?
grt. Rolf

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Nee dit werkt helaas ook niet.arnoud wrote: Gebeurt dit ook wanneer je een sjabloon post met een beperkt aantal karakters?
Iets als:Code: Select all
<__html>{content}</__html>
Ja maar geeft geen resultaat.Rolf wrote:Heb je een andere webbrowser geprobeerd?
Hoe kom ik hier bij? Waar vind ik die?Rolf wrote:Heb je toegang tot de php_error_log? Staat daar iets in?
Ja maar geeft geen resultaten op de foutpagina die te voorschijn komt nadat ik een sjabloon verstuur.Rolf wrote:Heb je geprobeerd met debug=true in de config.php?
Nee, ik ben met een nieuwe website bezig en heb hier een kale 1.8.2 installatie op gedaan. Bij dezelfde hoster heb ik nog een andere site draaien welke ik geupdate heb naar 1.8.2 en daar werkt het opslaan van sjablonen gewoon.Rolf wrote:Werkte het eerder wel?
Nee niks verse installatie.Rolf wrote:Is er iets aan het cms verandert sindsdien?
Helpt nietRolf wrote:Clear cache?
----------------------------------------------Rolf wrote:Verdere systeem informatie?
Cms Version: 1.8.2
Installed Modules:
* CMSMailer: 2.0
* FileManager: 1.0.2
* MenuManager: 1.6.5
* ModuleManager: 1.4
* News: 2.10.6
* nuSOAP: 1.0.2
* Printing: 1.1.0
* Search: 1.6.5
* ThemeManager: 1.1.1
* TinyMCE: 2.7.2
Config Information:
* php_memory_limit:
* process_whole_template: false
* output_compression: false
* max_upload_size: 2000000
* default_upload_permission: 664
* url_rewriting: none
* page_extension:
* query_var: page
* use_hierarchy: true
* image_manipulation_prog: GD
* auto_alias_content: true
* locale:
* default_encoding: utf-8
* admin_encoding: utf-8
* set_names: true
Php Information:
* phpversion: 5.2.14
* md5_function: Aan (Waar)
* gd_version: 2
* tempnam_function: Aan (Waar)
* magic_quotes_runtime: Uit (Onwaar)
* E_STRICT: 0
* memory_limit: 128M
* max_execution_time: 30
* output_buffering: 0
* safe_mode: Uit (Onwaar)
* file_uploads: Aan (Waar)
* post_max_size: 8M
* upload_max_filesize: 2M
* session_save_path: /var/www/qb201141/data/bin-tmp (0700)
* session_use_cookies: Aan (Waar)
* xml_function: Aan (Waar)
Server Information:
* Server Api: cgi-fcgi
* Server Db Type: MySQL (mysql)
* Server Db Version: 5.1.50
----------------------------------------------
Alvast weer bedankt voor het meedenken, misschien moet ik anders een oudere cmsms versie installeren en daarover de update draaien en zien of dat werkt.
Okay, een nieuwe installatie op een server waar je al (probleemloos) een website hebt draaien...
Het kunnen dan geen server instellingen zijn, al zou dat wel mijn eerste gok zijn geweest.
Heb je na het uploaden van de 1.8.2 bestanden een checksum gedaan? Ik vermoed dat daar dan wat verkeerd is gegaan.
grt. Rolf
Het kunnen dan geen server instellingen zijn, al zou dat wel mijn eerste gok zijn geweest.
Heb je na het uploaden van de 1.8.2 bestanden een checksum gedaan? Ik vermoed dat daar dan wat verkeerd is gegaan.
grt. Rolf

He Rolf, nieuwe installatie gedaan en de checksum gedraaid en geen foutmeldingen.
Na het aanpassen van een sjabloon weer geprobeerd te versturen, maar nog steeds de oude foutmelding.
Dit staat er trouwens nog bij de foutmelding weet niet of dit wat helpt.
Apache/2.2.0 (Fedora) mod_perl/2.0.4 Perl/v5.8.8 Server at itkikkertfiskje.nl Port 80
Na het aanpassen van een sjabloon weer geprobeerd te versturen, maar nog steeds de oude foutmelding.
Apache/2.2.0 (Fedora) mod_perl/2.0.4 Perl/v5.8.8 Server at itkikkertfiskje.nl Port 80
Nou, ik zie het even niet...wpbremer wrote: He Rolf, nieuwe installatie gedaan en de checksum gedraaid en geen foutmeldingen.
Je zou eens kunnen proberen om aan de .htaccess toe te voegen:
php_flag display_startup_errors 0
php_flag display_errors 0
php_flag html_errors 0
php_value docref_root 0
php_value docref_ext 0
Maar zal er wel niets mee te maken hebben...
Dat je trouwens bij dezelfde host nog een site hebt draaien, wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze ook op dezelfde server staan...
Een telefoontje richting de host, zou dan toch geen kwaad kunnen. Zij kunnen in ieder geval in de php error log kijken.
grt. Rolf
Bedankt Rolf,
ik heb alles verwijderd en 1.7.1 erop gezet, maar blijf dezelfde foutmelding houden.
Zal morgen eens contact met de host opnemen.
ik heb alles verwijderd en 1.7.1 erop gezet, maar blijf dezelfde foutmelding houden.
Zal morgen eens contact met de host opnemen.
He iedereen,
gisteravond nog maar even contact gezocht met de host (ze waren zelfs telefonisch nog bereikbaar). Ik moest even een mailtje sturen met mijn gegevens en de foutmelding. Een uurtje later kreeg ik onderstaande mail:
De oorzaak van de fout is te wijten aan het feit dat een iframe informatie wil sturen
naar het admin gedeelte van de website zelf wat door mod_security als onveilig wordt gezien.
Er zijn uitzonderings regels toegevoegd aan de configuratie van mod_security hiervoor.
Het is dus nu opgelost, had ook al in de php_error_log (ik weet nu waar ik die kan vinden) een foutmelding met iframe gevonden maar wist niet hoe dit oplossen.
Bedankt voor het meedenken.
gisteravond nog maar even contact gezocht met de host (ze waren zelfs telefonisch nog bereikbaar). Ik moest even een mailtje sturen met mijn gegevens en de foutmelding. Een uurtje later kreeg ik onderstaande mail:
De oorzaak van de fout is te wijten aan het feit dat een iframe informatie wil sturen
naar het admin gedeelte van de website zelf wat door mod_security als onveilig wordt gezien.
Er zijn uitzonderings regels toegevoegd aan de configuratie van mod_security hiervoor.
Het is dus nu opgelost, had ook al in de php_error_log (ik weet nu waar ik die kan vinden) een foutmelding met iframe gevonden maar wist niet hoe dit oplossen.
Bedankt voor het meedenken.
Re: [Opgelost] Bad Request melding bij aanpassen sjabloon
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:26 pm, edited 1 time in total.
Kan ik hier zo de php_error_log plaatsen?? Misschien dat jullie daar wat uithalen.
----------
Hier een link naar de errorlog: http://itkikkertfiskje.nl/uploads/itkik ... rror.log.0arnoud wrote: Als er geen gevoelige informatie instaat wel >:)
Je kan altijd de paden even aanpassen naar een fictief domein.
mocht er gevoelige info in staan dan hoor ik dit graag dan verwijder ik hem gelijk.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:27 pm, edited 1 time in total.
Bedankt arnoud, er staan geen iframes in mijn template (het is een nieuwe installatie).