[OPGELOST] Formbuilder if/else constructie

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
brentnl
Power Poster
Power Poster

[OPGELOST] Formbuilder if/else constructie

Post by brentnl »

Ik wil Formbuilder gebruiken om een simpele bestel module te maken voor 1 item.

De ideale situatie is als de gebruiker kan kiezen tussen ophalen en verzenden en aan aan de hand daarvan bepaalde opties te zien krijgt. (bij ophalen hoef ik zijn adres gegevens niet te hebben, een bestand van klanten wordt toch niet bijgehouden, het is een tijdelijk product wat misschien 50x wordt verkocht). Daarnaast moet de gebruiker uiteindelijk natuurlijk ook een bevestiging krijgen met daarin voor hem relevante informatie.

Is er een optie om een soort if/else constructie te maken waarbij de gebruiker dus aan de hand van een keuze bepaalde input-velden wel/niet ziet. Ook moet de bevestigingsmail dus inspelen op zijn keuze en bepaalde elementen wel/niet meesturen.
Last edited by brentnl on Wed Oct 13, 2010 9:04 am, edited 1 time in total.
brentnl
Power Poster
Power Poster

Re: Formbuilder if/else constructie

Post by brentnl »

Ik heb ook al zitten denken - als noodoplossing - aan twee aparte formulieren, maar dat vind ik minder mooi. Deze zou ik dan met {start/stopcollapse} kunnen weergeven, maar echt ideaal is het niet.. graag jullie mening  ;D
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

brentnl wrote: Is er een optie om een soort if/else constructie te maken waarbij de gebruiker dus aan de hand van een keuze bepaalde input-velden wel/niet ziet.
Als je die adres-velden in formbuilder omvat tussen een fieldset, dan moet het met jQuery wel mogelijk zijn om afhankelijk van de keuze ophalen/verzenden die fieldset te verbergen/tonen.
brentnl wrote: Ook moet de bevestigingsmail dus inspelen op zijn keuze en bepaalde elementen wel/niet meesturen.
In de bevestigingsmail kun je met een if/else op het keuzeveld ophalen/verzenden wel bepalen welke tekst verstuurd moet worden.
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Jos wrote: Als je die adres-velden in formbuilder omvat tussen een fieldset, dan moet het met jQuery wel mogelijk zijn om afhankelijk van de keuze ophalen/verzenden die fieldset te verbergen/tonen.
mhh, dan zal ik eerst wat kennis op moeten doen van het zelf schrijven van een jQuery scriptje, en er zit haast achter ::) ik doe het wel op een minder mooie manier..:( thanks anyway  :D
Jos wrote: In de bevestigingsmail kun je met een if/else op het keuzeveld ophalen/verzenden wel bepalen welke tekst verstuurd moet worden.
Dan ga ik dit wel toepassen, en alle invul opties weergeven, waarbij de gebruiker die kiest om het product op te halen dus wat overbodige informatie invult. Wist niet zeker of je if/else kon gebruiken in de html email output van formbuilder  :-X
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”