internal server error

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
andre_designer
Forum Members
Forum Members

internal server error

Post by andre_designer »

hallo allemaal

ik ben bezig voor een collega een website aan het maken  en daar voor maak ik voor het eerst gebruik van cms made simple. Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan. ik krijg als ik klik op een link in het menu een internal server error zien. Nu heb ik in het config.php bestand mod_rewrite aangezet en in het .htacces bestand RewriteBase  de sub directory /test aan gezet. En nu krijg ik een internal server error als ik op één van de links klik terwijl de pagina wel  bestaat want  als ik  bijvoorbeeld  ?page=gastenboek.html intik krijg ik de pagina wel te zien. en als ik het .htaccess bestand weghaal en in het config.php de mod_rewrite regel weghaal krijg ik een 404-pagina te zien tewijl de pagina's wel degelijk bestaan. En ondanks de aanpassingen houdt ik pretty urls

waar zit dit probleem in en hoe kan ik het oplossen.Volgens mij zit het probleem in het .htaccess maar hoe en wat je dat moet oplossen is mij een raadsel.
Ik wil overigens wel pretty urls houden.

de versie die van cms made simple gebruik is 1.8.2
en de php versie 5.2.5
en de website is te zien op http://test.gravesteyn.com

Wie weet er een goede oplossing??

alvast bedankt
automatiseren gaat niet automatisch |

problemen zijn er om opgelost te worden al is de oplossing vinden soms problematisch!!
deactivated010521

Re: internal server error

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:26 pm, edited 1 time in total.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

andre_designer wrote: Nu heb ik in het config.php bestand mod_rewrite aangezet en in het .htacces bestand RewriteBase  de sub directory /test aan gezet.
andre_designer wrote: en de website is te zien op http://test.gravesteyn.com
RewriteBase kan gewoon op / blijven staan in plaats van /test.
Want je staat niet in een submap van de root van de website, maar je hebt een nieuwe root aangemaakt...

grt. Rolf  :)
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

weet niet of het in je .htaccess staat, maar bij mij heeft options +followsymlinks wel eens problemen gegevens, resulterend in internal errors....

Verander

Code: Select all

Options +FollowSymLinks
in

Code: Select all

#  Options +FollowSymLinks
..indien van toepassing natuurlijk  :D
hostguy

Post by hostguy »

Mocht je provider suPHP gebruiken, dan is het ook niet toegestaan om php_value regels in je htaccess te zetten. Tevens moet je dan oppassen met het aanpassen van de rechten op je bestanden en mappen.
Gamonon

Post by Gamonon »

volgens mij heeft hij het probleem al opgelost en heeft hij de kamer al verlaten
andre_designer
Forum Members
Forum Members

Post by andre_designer »

inderdaad het opgelost het was die followsymlinks uit zetten en de sub directory weg halen bedankt voor de hulp.
Last edited by andre_designer on Wed Sep 29, 2010 7:01 pm, edited 1 time in total.
automatiseren gaat niet automatisch |

problemen zijn er om opgelost te worden al is de oplossing vinden soms problematisch!!
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”