Foute tekens in verzonden mail van NMS

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
rodeto
Power Poster
Power Poster

Foute tekens in verzonden mail van NMS

Post by rodeto »

Ik heb problemen met het verzenden van e-mails met NMS. Ik heb alles netjes ingevoerd, in de editor staat alles goed maar als de mail binnenkomt dan blijken er ineens allerlei foute tekens in te staan.
Dan staat er ineens "zijnÂ" in plaats van alleen "zijn" of "€ 5,00" in plaats van €5,00.

Ik ben hier nu al twee dagen mee bezig en heb alles al doorgelopen. Juiste karakter set ingevoerd, alle css code in de mail zelf etc etc.

Wie kan mij helpen om deze hinderlijke zaak op te lossen ?

Re: Foute tekens in verzonden mail van NMS

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:25 pm, edited 2 times in total.
rodeto
Power Poster
Power Poster

Post by rodeto »

Ik weet dat bepaalde tekens ook via andere methodes weergegeven kunnen worden. Echter dat neemt het probleem nog niet weg van extra ingevoegde onjuiste tekens.
Neem nu bijvoorbeeld dit stuk tekst:
DOE WAT U WILT! Zorg dat uw darmen blijven functioneren.
De naderende herfst is bij uitstek geschikt om extra zorg aan uw darmen te besteden. Immers een gezonde darmwerking zorgt voor een goede weerstand en met de komende koude periode kunnen we dat wel gebruiken.
Daar zit toch het een en ander aan overbodige tekens in die ik op geen enkele wijze kan herleiden. In de oorspronkelijke bron staat het niet vermeld en er staan op die plaatsen in de bron geen andere tekens what so ever.
Ik wil graag weten wat er gebeurd waardoor dit ontstaat, zodat daar iets aan kan doen.
Power Poster

Post by Evert B. »

Ik heb dezelfde problemen ervaren.
Wat ik nu doe is alles gewoon in kladblok maken en dan kopieren in de editor (wysiwyg uitgevinkt), inderdaad met de codes. Daarvoor gebruik ik dezesite.

Is zeker geen ideale oplossing maar het werkt wel.

Als iemand een betere weet houd ik me dus ook aanbevolen.

Groeten Evert
rodeto
Power Poster
Power Poster

Post by rodeto »

Nee, dit is zeker geen oplossing. Ik gebruik voor mijn klanten altijd dit CMS maar als dan een key feature als de nieuwsbrief niet werkt dan wordt het wel erg lastig voor mij om het mooie verhaal vol te houden.
Dit soort oplossingen kan ik voor mezelf wel volhouden maar een "gewone" gebruiker zonder verstand van HTML kan ik dit niet voorschotelen.

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:25 pm, edited 2 times in total.
rodeto
Power Poster
Power Poster

Post by rodeto »

Het probleem is dat in de bron er niets aan foute/overbodige/vervuilde code staat en de tekens toch steeds meekomen in het bericht. Hoe moet ik dat oplossen.
Vooralsnog gebruik ik NMS maar even niet. Mails verzenden die er niet uitzien schiet niet op.

Return to “Dutch - Nederlands”