Hallo CMSMS-ers/sters
Iin de 4-5 hoofd-pagina's van een site moeten per pag. allemaal verschillende achtergrondafbeeldingen komen. In de sub-pagina's niet, die mogen dezelfde achtergrfoto hebben als de betreffende hoofdpagina.
Dacht dat zoiets misschien mbv smarty logica kon en dan in de Optie-sektie vd betreffende pagina's steeds invullen (in het vak: "smarty data of logica, specifiek voor deze pagina").
Maar welke code moet er dan komen? Met de page_alias gaat het niet, omdat niet álle pagina's een andere achtergrond krijgen, alleen sommige (de hoofdpagina's).
Heel graag een adviesje
bij voorbaat hartelijke dank!
willemijn
specifieke achtergrondafbeelding voor sommige pagina's
Moderator: velden
Re: specifieke achtergrondafbeelding voor sommige pagina's
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:21 pm, edited 2 times in total.
Heel hartelijk dank voor de moeite Arnoud!
Maar zeer zorry, begrijp er geen jota van
Ben dan ook niet gezegend met enige php-kennis..
Uit het css-deel begrijp ik dat en hoe je verschillende achtergrondkleuren per pagina codeert. Maar ik moet verschillende achtergrond-Afbeeldingen hebben..
En waarom een zgn. dag-gedeelte ?? Maandag, dinsdag etc
Het gaat om slechts 4-5 pagina's met een verschillende achtergrondafbeelding.
Is het niet mogelijk om een paar regeltjes smarty aan elke pagina (bij de Opties) toe te voegen die simpelweg die achtergrond-afbeelding regelt ??
willemijn
Maar zeer zorry, begrijp er geen jota van
Ben dan ook niet gezegend met enige php-kennis..
Uit het css-deel begrijp ik dat en hoe je verschillende achtergrondkleuren per pagina codeert. Maar ik moet verschillende achtergrond-Afbeeldingen hebben..
En waarom een zgn. dag-gedeelte ?? Maandag, dinsdag etc
Het gaat om slechts 4-5 pagina's met een verschillende achtergrondafbeelding.
Is het niet mogelijk om een paar regeltjes smarty aan elke pagina (bij de Opties) toe te voegen die simpelweg die achtergrond-afbeelding regelt ??
willemijn
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:21 pm, edited 1 time in total.
Hartelijk dank, het doet ongeveer wat ik wil!
Wel met paar kleine aanpassingen, want ipv aan de die class="bg_{$bg}" te hangen, moest dat aan de meegegeven (daar zit nl de achtergr-afbeelding in)
Plus nog wat aan de code vd global_content block veranderd:
de eerste if $top_position laten beginnen bij 3 (ipv 2), omdat de home-pagina er niet in betrokken moet, heeft eigen sjabloon en css ed.
Maar toen deed ie het !!
Nog een vraagje:
In de GCB staat ergens: string_format:"%d"
Moet dat erin blijven? Of nog te maken met dag-deel ipv pag?
willemijn
Wel met paar kleine aanpassingen, want ipv aan de die class="bg_{$bg}" te hangen, moest dat aan de meegegeven (daar zit nl de achtergr-afbeelding in)
Plus nog wat aan de code vd global_content block veranderd:
de eerste if $top_position laten beginnen bij 3 (ipv 2), omdat de home-pagina er niet in betrokken moet, heeft eigen sjabloon en css ed.
Maar toen deed ie het !!
Nog een vraagje:
In de GCB staat ergens: string_format:"%d"
Moet dat erin blijven? Of nog te maken met dag-deel ipv pag?
willemijn