Arnoud, dezelfde installatie lijkt dus wel de beste insteek te zijn. Ik heb even snel een
blik op WURFL geworpen maar schrok toen ik WAP zag staan.
Ik hoopte dat we deze ramp achter ons hadden gelaten. Maar het viel mee.
Ik ben het met je eens dat deze benadering wat overkill is en ik denk ook niet echt
nodig om een goed werkende mobiele website op te zetten.
De canonical oplossing lijkt me goed om eens naar te kijken als alles werkt. Heeft
wat mij betreft niet de eerste prio.
Wij zijn met redesign bezig en ik voel er nu toch veel voor om mobiel actief te
integreren. Ik heb de meeste zorgen voor het functionele aspect en zou wat
uitgangspunten hier willen plaatsen. Wederom vragend want iedere andere oplossing
of uitwerking is welkom.
- Als er in de linker bovenhoek van de website een duidelijke verwijzing naar het
mobiele gedeelte van de website geplaatst wordt, krijg ik de mobiele gebruiker snel
op de plek waar hij moet zijn. Een universele icon zou handig zijn omdat hij snel door
de mobiele gebruiker herkend wordt.
- Als ik die mobile startpagina in het kleinste schermformaat zou voorzien van een
keuzemenu voor het device en uitgevoerd met grote buttons, krijg ik hem in de pagina
sjablonen die hij nodig heeft voor zijn device.
- De zoekoptie vind ik nog wel wat problematisch. Ik zie daar zo snel geen praktische
oplossing voorhanden.
Daarmee lijkt het probleem functioneel opgelost te kunnen worden?
- Het lijkt me zinvol om een plek (in dit forum?) te starten met design richtlijnen en
oplossingen voor mobiele uitvoeringen. Weetjes en tipjes kunnen door iedereen
toegevoegd worden. Bruikbare links naar bronnen zouden daarin ook verzameld kunnen
worden. En links naar resultaten zouden meer mensen motiveren om ook mobiele pagina's
op te nemen.