[Opgelost] Achtergondafbeelding op 404 eror pagina?
Moderator: velden
[Opgelost] Achtergondafbeelding op 404 eror pagina?
Als je een pagina aanmaakt kun je er afbeeldingen bij plaatsen, maar kan ik ook een achtergrond afbeelding plaatsen en daar vervolgens de tekst overheen typen?
Ik heb al gezocht in het forum, maar kom er niet uit.
Groet,
Weit
Ik heb al gezocht in het forum, maar kom er niet uit.
Groet,
Weit
Last edited by Weit on Sun Sep 05, 2010 6:47 pm, edited 1 time in total.
Re: Achtergondafbeelding op 404 eror pagina?
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:16 pm, edited 2 times in total.
Ik weet niet of dat de bedoeling is.. ik wil dus alleen op de pagina een achtergrond waar ik de tekst overheen kan typen, zie http://www.dorpsfeestureterp.nl/index.php?page=voorbereidngen-dorpsfeest-2011
De afbeelding wil ik alleen op die content als achtergrond... Ander bewerk ik die afbeelding met tekst...
De afbeelding wil ik alleen op die content als achtergrond... Ander bewerk ik die afbeelding met tekst...
arnoud wrote: Je kunt voor een standaard achtergrond kiezen:
Onder /admin content -> pages [options] vind je extra page attributes waar je bijvoorbeeld de naam van het plaatje kunt invullen: (niet_standaard_achtergrond.jpg)Code: Select all
body { background-image: url('/images/standaard.jpg'); background-repeat: repeat-x; }
In je template laat je altijd de standaard achtergrond zien tenzij attribute 1 is ingevuld.
Code: Select all
{capture assign='body_image'}{page_attr key="extra1"}{/capture} {if $body_image != ''} </__body style="background-image:url('/images/{$body_image}');"> {else} </__body> {/if}
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:16 pm, edited 1 time in total.
Mijn kennis is maar beperkt... het duizelt me al...... 
Mijn foutpagina heet 404eror en de image: images/Plaatjes/error404.jpg
Hoe vul ik dat in?

Mijn foutpagina heet 404eror en de image: images/Plaatjes/error404.jpg
Hoe vul ik dat in?
<div class="content">
<div class="Post">
<div class="Post-tl"></div>
<div class="Post-tr"><div></div></div>
<div class="Post-bl"><div></div></div>
<div class="Post-br"><div></div></div>
<div class="Post-tc"><div></div></div>
<div class="Post-bc"><div></div></div>
<div class="Post-cl"><div></div></div>
<div class="Post-cr"><div></div></div>
<div class="Post-cc"></div>
<div class="Post-body">
<div class="Post-inner">
<h2 class="PostHeaderIcon-wrapper"> <span
class="PostHeader">{title}</span> </h2>
<div class="PostContent"> <br />
{content}
</div>
arnoud wrote: Mijn voorbeeld is illustratief. Je kunt op iedere willekeurig element een background-image plaatsen.
Als ik jouw template zo bekijk is : een mooie plek. (.Post-inner is de div die precies tussen de ronde hoeken in je content vlak staat).
{capture assign='body_image'}{page_attr key="extra1"}{/capture} {if $body_image != ''} <div class="Post-inner" style="background-image:url('/images/{$body_image}');"> {else} <div class="Post-inner"> {/if} {content} </div><!-- /.Post-inner einde div -->
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:16 pm, edited 1 time in total.
Ik heb het er nu zo tussen gezet, maar het enige wat gebeurd is dat de achetrgrond kleur op alle bladzijden veranderd. alleen klopt dit wel? {if $page_alias == 'error404'}
<div class="content">
<div class="Post">
<div class="Post-tl"></div>
<div class="Post-tr"><div></div></div>
<div class="Post-bl"><div></div></div>
<div class="Post-br"><div></div></div>
<div class="Post-tc"><div></div></div>
<div class="Post-bc"><div></div></div>
<div class="Post-cl"><div></div></div>
<div class="Post-cr"><div></div></div>
<div class="Post-cc"></div>
<div class="Post-body">
{if $page_alias == '404error'}
<div class="Post-inner" style="background: #FFFFFF url('/images/Plaatjes/error404.jpg') no-repeat top left";>
{else}
<div class="Post-inner">
{/if}
<h2 class="PostHeaderIcon-wrapper"> <span
class="PostHeader">{title}</span> </h2>
<div class="PostContent"> <br />
{content}
</div>
arnoud wrote:Code: Select all
{if $page_alias == 'error404'} <div class="Post-inner" style="background: #FFFFFF url('/images/Plaatjes/error404.jpg') no-repeat top left";> {else} <div class="Post-inner"> {/if} <h2 class="PostHeaderIcon-wrapper"> <span class="PostHeader">{title}</span> </h2> <div class="PostContent"> <br /> {content}
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:17 pm, edited 2 times in total.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:18 pm, edited 1 time in total.
Hey Arnoud,
Bedankt voor je hulp...ik zat al wat met die dubbele == had er enkele van gemaakt... dom dus...
Maar het werkt.! Perfect
Voor de meelezer..hier de juiste code
Groet, Weit
Bedankt voor je hulp...ik zat al wat met die dubbele == had er enkele van gemaakt... dom dus...
Maar het werkt.! Perfect
Voor de meelezer..hier de juiste code
{if $page_alias == 'error404'}
<div class="Post-body" style="overflow: auto; width: 516px; height: 342px; padding:5px 5px 5px 5px; background-image: url('/uploads/images/Plaatjes/error404.jpg'); background-repeat: repeat-y;">
{else}
<div class="Post-body">
{/if}
arnoud wrote: Er stond een kleine typo in de template. Het lijkt nu te werken: http://www.dorpsfeestureterp.nl/index.php?page=xx
@Weit zie: PM