Nieuwe plugin: last_guestbook_entry

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Rolf
Power Poster
Power Poster

Nieuwe plugin: last_guestbook_entry

Post by Rolf »

Hallo allemaal,

Ik heb de stoute schoenen eens aangetrokken en ben aan het programmeren geslagen.

Ik zocht een mogelijkheid voor het plaatsen van de laatste gastenboek reactie op de homepage van de website.
Binnen de module zelf is deze functie er niet en ook andere bruikbare mogelijkheden vond ik niet op het forum.

Wel vond ik een stukje code van Dee, maar het was nog steeds niet wat ik zocht.
Door eens te gaan puzzelen en met wat hulp van RonnyK op de IRC kreeg ik de code toch zo dat het voor mij werkte. De reactie tekst zelf kon ik met de gemaakte UDT loskoppelen uit het gastenboek. Voor de naam moest ik weer een andere UDT maken.  Probleem [opgelost].

Maar ben een stap verder gegaan en heb er een Plugin van gemaakt, die voor iedereen te gebruiken is.
Daarnaast nog wat aanvullende functionaliteiten toegevoegd. Had de smaak te pakken  :P

Tag: {last_guestbook_entry show="..."} en optionele parameter: limit="..."

Met dezelfde tag kun je nu alle velden vanuit het gastenboek apart aanroepen en indien nodig ook nog inkorten.
Zo kun je op iedere gewenste wijze de gegevens op andere pagina's gebruiken en zo aandacht vragen voor het gastenboek.

Forge: http://dev.cmsmadesimple.org/projects/last_gb_entry

Groet, Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Nieuwe plugin: last_guestbook_entry

Post by Jos »

Rolf bedankt! Ik denk dat dit wel een keer goed van pas kan komen.  :)

Eerlijk gezegd had ik het liever geïntegreerd gezien in de module zelf, bijvoorbeeld door meerdere templates te kunnen maken. Nu komt het de overzichtelijkheid niet ten goede, zowel voor de forge als voor de siteadmin.  :-\
Last edited by Jos on Mon Dec 28, 2009 12:56 pm, edited 1 time in total.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Jos wrote: Eerlijk gezegd had ik het liever geïntegreerd gezien in de module zelf, bijvoorbeeld door meerdere templates te kunnen maken.
Je hebt gelijk hoor, Jos.
Ik heb ook al een soort FR ingediend http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... #msg190088
Maar tot die tijd kan de tag worden gebruikt.
En ik heb weer wat geleerd, zowel PHP als werking Forge etc.
Dat was het voor mij wel waard  ;)

Grt. Rolf
Image
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Rolf wrote: En ik heb weer wat geleerd, zowel PHP als werking Forge etc.
Werkt mooi hè.. Jammer dat plugins niet in het Translation Center komen, dat zou voor jou weer een hele nieuwe dimensie toevoegen.  :P ;D
deactivated010521

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:13 pm, edited 2 times in total.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Whow, bedankt Arnoud!  ;D

Hier kan ik wat mee! Het is mijn eerste stukje code dat ik heb gemaakt en ik heb nul komma nul niks aan kennis, laat staan ervaring, in het programmeren in PHP. Je moet ooit eens beginnen en dit was voor mij het moment.
Het is begonnen met een wens en ik ben gaan zoeken in bestaande plugins: Hoe doen ze dat? De plugin Adsense had ik nog liggen en heb ik gebruikt om de opbouw te analyseren. Van hieruit ben ik dus begonnen.

De strings $gb en $fe stond nog in de code die ik vond en zal er in deze vorm bij nader inzien uit kunnen. Maar een controle of de module daadwerkelijk bestaat is nog mooier. Had er zelf ook al voorzichtig aan zitten denken, maar hoe maak je zoiets... Mooi dat je me op weg hebt geholpen!
De code komt overigens hier vandaan: http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... l#msg51998

De keuze van de parameternaam limit zal achteraf niet handig zijn geweest, dat is dus echt het gebrek aan ervaring. Het klonk mij in eerste instantie wel logisch in de oren... Zal het aanpassen.
Ook de controle functie zal ik invoegen!

Wil ook nog een koppeling naar de Smileys module maken. Ben al aan het zoeken in bestaande modules hoe ze dat doen. Het kost veel tijd om het op deze manier te leren, maar wel erg leerzaam! En tijd heb ik genoeg ;) energie wat minder...  :-\

Arnoud, bedankt voor je moeite! Karma komt naar je toe  ;)

Groet, Rolf
Image
deactivated010521

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:13 pm, edited 2 times in total.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Heb net versie 1.1 gereleased.
Met de nieuwe release wordt nu ook de toepassing van meerdere gastenboeken ondersteund!! Guestbook module versie 1.2 en hoger.

Voor het upgraden wel even opletten!! De parameter naam limit is gewijzigd in truncate. De werking is verder ongewijzigd.

De tag is al 160 keer uit de Forge gedownload. Ik ben ermee begonnen omdat ik een dergelijk functie nodig had voor een eigen website. Leuk om te zien dat ook anderen er baat bij hebben.

grt. Rolf  :)
Last edited by Rolf on Wed Sep 01, 2010 3:02 pm, edited 1 time in total.
Image
deactivated010521

----------
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”