Shop made simple problemen met displayen Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
domientos

Shop made simple problemen met displayen

Post by domientos »

Hey,

ik heb zonet de shop made simple/cart made simple en die frontendmodule geinstalleerd.

via mijn template kan ik de shopmadesimple aanroepen maar wanneer ik op een item klik
gebeurd er gewoon NIETS, ik zie geen details enzo.

Bestaat er ergens een deftige tutorial waarbij de hele werkwijze staat uitgelegd of kan
er mij iemand hier helpen?

alvast bedankt

Domientos
Last edited by domientos on Tue Apr 28, 2009 7:56 am, edited 1 time in total.
robbedoes
Forum Members
Forum Members

Re: Shop made simple problemen met displayen

Post by robbedoes »

Hallo Domientos,

Hier ben ik ook mee aan het vlooien geweest. Ik heb in elk geval een bug gevonden in het volgende bestand:

/modules/ShopMadeSimple/action.fe_category_list.php

ongeveer regel 48:
fout
$prettyurl = 'ShopMadeSimple'.$row['category_id'].'/'.($detailpage!=''?$detailpage:$returnid);
Goed
$prettyurl = 'ShopMadeSimple/'.$category['category_id'].'/'.($detailpage!=''?$detailpage:$returnid);

Dan een pagina aanmaken voor categories:
Bv, cats

En een voor producten
Bv: prods

Op pagina cats de volgende tag opnemen:
{cms_module module='ShopMadeSimple' detailpage='prods'}

Op pagina prods de tag:
{cms_module module='ShopMadeSimple' catname="cursussen" display='productlist'}

Je moet dan wel een categorie hebben met de naam cursussen en een product toevoegen binnen die cat.

Ik vind het allemaal een heel onduidelijk verhaal maar ik begin wat licht in de duisternis te ontdekken.
Het lijkt in elk geval heel anders te werken dan de nieuwsmodule. Wat ik voornamelijk vreemd vind is dat je de code voor de gewenste product categorie moet meegeven aan de tag voor productlijst. Je zou mogen verwachten dat deze opgehaald wordt uit de url.

Succes,

Rob
drumzone
New Member
New Member

Post by drumzone »

Make this changes to use Shop Made Simple with pretty urls. (tested under 1.8.1 MLE)

edit: action.fe_product_list.php

around line 153:

replace:

$prettyurl = 'ShopMadeSimple/'.$row['product_id'].'/'.($detailpage!=''?$detailpage:$returnid);

with:

$prettyurl = 'ShopMadeSimple/prod/'.$row['product_id'].'/'.($detailpage!=''?$detailpage:$returnid);

edit: action.fe_category_list.php

around line 49:

replace:

$prettyurl = 'ShopMadeSimple/'.$category['category_id'].'/'.($detailpage!=''?$detailpage:$returnid);
with:

$prettyurl = 'ShopMadeSimple/cat/'.$category['category_id'].'/'.($detailpage!=''?$detailpage:$returnid);

edit: ShopMadeSimple.module.php

around line 63:

replace:

$this->RegisterRoute('/[sS]hop[mM]ade[sS]imple\/(?P[0-9]+)\/(?P[0-9]+)$/', array('action'=>'fe_product_list'));

with:

$this->RegisterRoute('/[sS]hop[mM]ade[sS]imple\/cat\/(?P[0-9]+)\/(?P[0-9]+)$/', array('action'=>'fe_product_list'));

around line 64:

replace:

$this->RegisterRoute('/[sS]hop[mM]ade[sS]imple\/(?P[0-9]+)\/(?P[0-9]+)$/', array('action'=>'fe_product_detail'));

with:

$this->RegisterRoute('/[sS]hop[mM]ade[sS]imple\/prod\/(?P[0-9]+)\/(?P[0-9]+)$/', array('action'=>'fe_product_detail'));
Evert B.
Power Poster
Power Poster

Post by Evert B. »

domientos wrote: Bestaat er ergens een deftige tutorial waarbij de hele werkwijze staat uitgelegd of kan
Callguy heeft een tutorial geschreven:
http://calguy1000.com/Blogs/8/60/cmsms- ... ow-to.html

Groeten Evert
deactivated010521

Post by deactivated010521 »

----------
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”