[opgelost] 404 Foutpagina werkt niet
Moderator: velden
[opgelost] 404 Foutpagina werkt niet
- CMS versie: 1.8.2 (gisteren gedownload en geinstalleerd)
- PHP versie: 5.2.6-1+lenny8.backend
- modules: CMSMailer 2.0, FileManager 1.0.2, MenuManager 1.6.5, ModuleManager 1.4, News 2.10.6, nuSOAP 1.0.2, Printing 1.1.0, Search 1.6.5, ThemeManager 1.1.1, TinyMCE 2.7.2, CGExtensions 1.19.2, CGSimpleSmarty 1.4.5, CGFeedMaker 1.0.11 , CGFeedback 1.2, Bookmarks 2.0.1, Glossary 0.6.8, SiteMapMadeSimple 1.2.1, LinkMgr 1.5.1
Ik wil graag een custom Foutpagina maken. Als ik via Content - Pages een pagina van het type Foutpagina aanmaak, krijg ik de melding dat de content is toegevoegd aan de database. Ik kan de pagina echter niet terug vinden in het overzicht en als ik een foute URL in mijn website aanroep, krijg ik m ook niet te zien...
Hiervoor nog gebruik gemaakt van CMS 1.6.8, met minder modules. Daarin hetzelfde probleem, zowel bij de oude (via alg. instellingen) als bij de nieuwe (via Pages) methode. Ik neig dus naar een server probleem of zit deze fout in mijn CMS configuratie?
- PHP versie: 5.2.6-1+lenny8.backend
- modules: CMSMailer 2.0, FileManager 1.0.2, MenuManager 1.6.5, ModuleManager 1.4, News 2.10.6, nuSOAP 1.0.2, Printing 1.1.0, Search 1.6.5, ThemeManager 1.1.1, TinyMCE 2.7.2, CGExtensions 1.19.2, CGSimpleSmarty 1.4.5, CGFeedMaker 1.0.11 , CGFeedback 1.2, Bookmarks 2.0.1, Glossary 0.6.8, SiteMapMadeSimple 1.2.1, LinkMgr 1.5.1
Ik wil graag een custom Foutpagina maken. Als ik via Content - Pages een pagina van het type Foutpagina aanmaak, krijg ik de melding dat de content is toegevoegd aan de database. Ik kan de pagina echter niet terug vinden in het overzicht en als ik een foute URL in mijn website aanroep, krijg ik m ook niet te zien...
Hiervoor nog gebruik gemaakt van CMS 1.6.8, met minder modules. Daarin hetzelfde probleem, zowel bij de oude (via alg. instellingen) als bij de nieuwe (via Pages) methode. Ik neig dus naar een server probleem of zit deze fout in mijn CMS configuratie?
Last edited by Acorna078 on Mon Aug 16, 2010 6:16 pm, edited 1 time in total.
Re: 404 Foutpagina werkt niet
Hallo Acorna078
Heb je een link naar de site?
Rolf
Heb je een link naar de site?
Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:11 pm, edited 1 time in total.
Mijn huidige website www.zoeken-en-vinden.nl draait nog op CMS 1.5.1, maar wel op dezelfde server als de testomgeving, is nl. een subdomein. Hier wordt dus nog gewerkt met 'oude' 404 afhandeling. Geen problemen, zie http://www.zoeken-en-vinden.nl/index.php?page=xml-sitemaps voor Custom Foutpagina.
In de testomgeving draai ik dus CMS 1.8.2 en 1.6.8 .
In beide omgevingen dezelfde weg bewandeld: Via Inhoud --> Pagina's --> Nieuwe pagina toevoegen --> kies type Foutpagina --> body invullen --> opslaan. Ik krijg keurig de melding dat de inhoud in de database wordt opgeslagen, maar vervolgens kan ik niet terugvinden.
In de testomgeving draai ik dus CMS 1.8.2 en 1.6.8 .
In beide omgevingen dezelfde weg bewandeld: Via Inhoud --> Pagina's --> Nieuwe pagina toevoegen --> kies type Foutpagina --> body invullen --> opslaan. Ik krijg keurig de melding dat de inhoud in de database wordt opgeslagen, maar vervolgens kan ik niet terugvinden.
Last edited by Acorna078 on Mon Aug 16, 2010 6:18 pm, edited 1 time in total.
Bedoel je ook niet in de pagina lijst??Acorna078 wrote: In beide omgevingen dezelfde weg bewandeld: Via Inhoud --> Pagina's --> Nieuwe pagina toevoegen --> kies type Foutpagina --> body invullen --> opslaan. Ik krijg keurig de melding dat de inhoud in de database wordt opgeslagen, maar vervolgens kan ik niet terugvinden.
Rolf
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Ik heb ondertussen 3 test foutpagina's toegevoegd, maar ik kom deze items niet tegen in de Pagina lijst. Ook in de database (tabel cms_content + cms_content_props) kan ik ze niet terugvinden, alleen items van type content.
Het lijkt erop dat de pagina dan niet eens opgeslagen wordt, aangezien de applicatie niet toestaat dat meerdere foutpaginas bestaan.
Je zou kunnen proberen om de bestanden opnieuw te uploaden, aangezien het mogelijk is dat een aantal bestanden niet correct zijn overgezet.
Ronny
Je zou kunnen proberen om de bestanden opnieuw te uploaden, aangezien het mogelijk is dat een aantal bestanden niet correct zijn overgezet.
Ronny
"Je zou kunnen proberen om de bestanden opnieuw te uploaden, aangezien het mogelijk is dat een aantal bestanden niet correct zijn overgezet."
Wat moet ik dan precies opnieuw uploaden??
Wat moet ik dan precies opnieuw uploaden??
De gedownloade bestanden opnieuw naar je webserver verplaatsen (FTP). Of werk je lokaal?
Ronny
Ronny
Ik heb een oude pagina omgezet naar het type 'Foutpagina'. Dan werkt het wel...
Het probleem blijkt te zitten in het toevoegen van nieuwe pagina's. Dit is dus een ander probleem dan het onderwerp van deze topic. Daarom [opgelost] erbij vermeld.
Het probleem blijkt te zitten in het toevoegen van nieuwe pagina's. Dit is dus een ander probleem dan het onderwerp van deze topic. Daarom [opgelost] erbij vermeld.
Re: [opgelost] 404 Foutpagina werkt niet
Aanvulling voor geinteresseerden
De test error pages die ik gemaakt had, hebben de body van enkele bestaande items overschreven. Er gebeurde dus wel iets! Toen even de database ingedoken.
Het probleem met het toevoegen van de content bleek te maken met een foute waarde in de tabel cms_content_seq. Ik heb nl op database niveau de content items toegevoegd, maar ik was die waarde vergeten aan te passen. Een les voor de volgende keer

De test error pages die ik gemaakt had, hebben de body van enkele bestaande items overschreven. Er gebeurde dus wel iets! Toen even de database ingedoken.
Het probleem met het toevoegen van de content bleek te maken met een foute waarde in de tabel cms_content_seq. Ik heb nl op database niveau de content items toegevoegd, maar ik was die waarde vergeten aan te passen. Een les voor de volgende keer