[OPGELOST] Header images per pagina veranderen.
Moderator: velden
[OPGELOST] Header images per pagina veranderen.
Goedendag,
Ik wil op mijn site www.homemix.nl de Header images per pagina veranderen.
Zodat ik telkens een andere afbeelding krijg. wat is hier de makkelijkste oplossing voor.
MvG,
Tjerk
Ik wil op mijn site www.homemix.nl de Header images per pagina veranderen.
Zodat ik telkens een andere afbeelding krijg. wat is hier de makkelijkste oplossing voor.
MvG,
Tjerk
Last edited by Homemix on Sun Aug 15, 2010 4:25 pm, edited 1 time in total.
Re: Header images per pagina veranderen.
hoy Tjerk,
Je kan hiervoor de 'content_image tag' gebruiken.
Grt Stevo
Je kan hiervoor de 'content_image tag' gebruiken.
Grt Stevo
Last edited by iStevo on Sun Aug 15, 2010 1:44 pm, edited 1 time in total.
Gebruik je al de nieuwe {cms_stylesheet} tag? Of nog de oude {stylesheet}.
Met de nieuwe zou dit een eitje zijn
Met de oude kan het ook hoor. In het forum is dit al meerdere keren naar voren gekomen.
Ook zou je de {random_image} tag kunnen gebruiken:
http://dev.cmsmadesimple.org/projects/rndimg
Maar ik zou beginnen even in het forum te zoeken.
grt. Rolf
Met de nieuwe zou dit een eitje zijn

Met de oude kan het ook hoor. In het forum is dit al meerdere keren naar voren gekomen.
Ook zou je de {random_image} tag kunnen gebruiken:
http://dev.cmsmadesimple.org/projects/rndimg
Maar ik zou beginnen even in het forum te zoeken.
grt. Rolf

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:11 pm, edited 2 times in total.
Maar dit zou nu toch ook moeten werken??
Heb er nog niet mee gespeeld... 
®
Code: Select all
.banner {
background-image: url([[root_url]]/uploads/images/header/[[$page_alias]].jpg");
}

®
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:11 pm, edited 1 time in total.
Hoe werkt deze tag precies en waar kan ik die vinden?Mr_Stevo wrote: hoy Tjerk,
Ik kan hiervoor de 'content_image tag' gebruiken.
Grt Stevo
BTW, iemand ervaring met [[$page_alias]]
Ik heb volgende lijn in mijn sjabloon staanHomemix wrote: Hoe werkt deze tag precies en waar kan ik die vinden?
Code: Select all
<div id="header">{content_image block='header' dir='images'}</div>
Ik kan dus voor elke pagina een nieuwe, eigen image selecteren.
Wat doet dit?
Deze plugin geeft template designers toestemming gebruikers een afbeelding te laten selecteren wanneer ze de inhoud van een pagina aan het bewerken zijn. Het gedraagt zich net als de content plugin voor meerdere content blokken.
Hoe wordt het gebruikt?
Voeg de tag in je pagina template op deze manier: {content_image block='afbeelding1'}.
Welke parameters gebruikt het?
* (verplicht) block - De naam voor dit toegevoegde gegevens blok.
Voorbeeld:
{content_image block='afbeelding1'}
* (optioneel) label - Een etiket of herinnering voor dit gegevens blok in de bewerk pagina. Indien dit niet is aangegeven wordt de naam van het gegevens blok gebruikt.
* (optioneel) dir - De naam van de map (relatief ten opzichte van de uploads map, van waaruit afbeeldingen geselecteerd worden. Wanneer dit niet is gespecificeerd wordt de upload map gebruikt.
Voorbeeld: gebruik de afbeeldingen uit: uploads/images map.
{content_image block='afbeelding1' dir='images'}
* (optioneel) class - De css-class naam welke wordt gebruikt door de img tag in de weergave.
* (optioneel) id - De id naam welke wordt gebruikt door de img tag in de weergave.
* (optioneel) name - De tag naam welke wordt gebruikt door de img tag in de weergave.
* (optioneel) width - De gewenste breedte van de afbeelding.
* (optioneel) height - De gewenste hoogte van de afbeelding.
* (optioneel) alt - Alternatieve tekst wanneer de afbeelding niet gevonden kan worden.
* (optioneel) urlonly - Geeft alleen de url naar de afbeelding weer en negeerd alle parameters zoals id, name, width, height, etc.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:11 pm, edited 2 times in total.
Krijg het op de één of andere manier niet werkend 

Mr_Stevo wrote:Ik heb volgende lijn in mijn sjabloon staanHomemix wrote: Hoe werkt deze tag precies en waar kan ik die vinden?In mijn pagina kan ik daarna een image selecteren.Code: Select all
<div id="header">{content_image block='header' dir='images'}</div>
Ik kan dus voor elke pagina een nieuwe, eigen image selecteren.
Wat doet dit?
Deze plugin geeft template designers toestemming gebruikers een afbeelding te laten selecteren wanneer ze de inhoud van een pagina aan het bewerken zijn. Het gedraagt zich net als de content plugin voor meerdere content blokken.
Hoe wordt het gebruikt?
Voeg de tag in je pagina template op deze manier: {content_image block='afbeelding1'}.
Welke parameters gebruikt het?
* (verplicht) block - De naam voor dit toegevoegde gegevens blok.
Voorbeeld:
{content_image block='afbeelding1'}
* (optioneel) label - Een etiket of herinnering voor dit gegevens blok in de bewerk pagina. Indien dit niet is aangegeven wordt de naam van het gegevens blok gebruikt.
* (optioneel) dir - De naam van de map (relatief ten opzichte van de uploads map, van waaruit afbeeldingen geselecteerd worden. Wanneer dit niet is gespecificeerd wordt de upload map gebruikt.
Voorbeeld: gebruik de afbeeldingen uit: uploads/images map.
{content_image block='afbeelding1' dir='images'}
* (optioneel) class - De css-class naam welke wordt gebruikt door de img tag in de weergave.
* (optioneel) id - De id naam welke wordt gebruikt door de img tag in de weergave.
* (optioneel) name - De tag naam welke wordt gebruikt door de img tag in de weergave.
* (optioneel) width - De gewenste breedte van de afbeelding.
* (optioneel) height - De gewenste hoogte van de afbeelding.
* (optioneel) alt - Alternatieve tekst wanneer de afbeelding niet gevonden kan worden.
* (optioneel) urlonly - Geeft alleen de url naar de afbeelding weer en negeerd alle parameters zoals id, name, width, height, etc.
Eindelijk doet hij het bedankt allemaal, Hebben jullie trouwens nog tips voor mijn site www.homemix.nl
Nog een vraagje kun je ook een standaard invoeren en die doormiddel van de block functie veranderen????
Ik zou voorstellen dat je uw website in de showroom plaatst "http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... ,55.0.html" om zo deze topic te vrijwaren van enige comments op je website en toch on topic te kunnen blijven.Homemix wrote: Eindelijk doet hij het bedankt allemaal, Hebben jullie trouwens nog tips voor mijn site www.homemix.nl
Kan je in je css geen standaard header instellen en via dit blocksysteem laten overschrijven??Homemix wrote: Nog een vraagje kun je ook een standaard invoeren en die doormiddel van de block functie veranderen????
Is een bedenking, weet niet als dit een oplossing kan zijn (ben zelf nog maar pas bezig met css)
Vergeet niet [opgelost] te zetten in titel van uw eerste topic als jouw probleem opgelost is