[OPGELOST] Probleem met CSS en Javascript in combinatie met {content}

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Guido
Forum Members
Forum Members

[OPGELOST] Probleem met CSS en Javascript in combinatie met {content}

Post by Guido »

Hallo,

Ik heb een probleem dat niet direct CMSMS gerelateerd is maar misschien dat hier iemand een goed idee heeft. Ik heb in mijn pagina twee vlakken gemaakt, een links (30%)  en een rechts (65%). Links roep ik de {news}  tag aan, rechts de {content}. Nu stuur ik deze met javascript aan zodat de vlakken bij het openen van de pagina 'in komen schuiven' van de zijkanten. Ik ben zelf geen Javascript expert maar heb van Adobe een verzameling scripts gevonden met ruime uitleg dus dat is gelukt.

Nu het probleem:

Ik heb ook een knop gemaakt die de verdeling over de pagina verschuift. Met deze knop kan de de linker sidebar wegschuiven en meer ruimte maken voor de inhoud. Dit werkt zover dat de achtergronden netjes heen en terug schuiven, en ook de inhoud van de linker sidebar gaat netjes mee. De rechter, met inhoud echter wil niet zijn grootte aanpassen, wat het vergroten van het vlak al redelijk nutteloos maakt. Daarbij komt dat bij terug schuiven de inhoud blijft staan waar die staat. Als je geen idee hebt wat ik allemaal bedoel, kijk even op www.remtestbank.nl. Als iemand hier een goed idee heeft hoor ik het graag.

Gr Guido
Last edited by Guido on Fri Aug 06, 2010 3:23 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Probleem met CSS en Javascript in combinatie met {content}

Post by Jos »

Het lijkt erop dat het al opgelost is?
Guido
Forum Members
Forum Members

Re: Probleem met CSS en Javascript in combinatie met {content}

Post by Guido »

Ik heb al een hoop opgelost. Het bleek te liggen aan mijn implementatie van de Javascript library die ik gebruikte (Adobe Spry). Ik gebruikte de slide, die eigenlijk niet bedoeld is om dynamische elementen te verschuiven, alleen 'vaste blokken'. Nu gebruik ik het 'size' effect, dat veel beter past bij wat ik wil doen. Neem eens een kijkje op de site, het is best mooi geworden al zeg ik het zelf.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”