[ OPGELOST ]Install/Upgrape naar 1.8.1 - site verdwenen
Moderator: velden
- Edida
- Power Poster
[ OPGELOST ]Install/Upgrape naar 1.8.1 - site verdwenen
Hoi hoi,
Had al een pb naar Rolf gestuurd, maar daar hij meestal direct reageert en nu nog niet, heb ik het donkerbruine vermoeden dat hij op (met?) vakantie is. Vandaar dit nieuwe topic in het forum.
Eindelijk vakantie: tijd genomen om te upgraden, want die melding stond mij al een poosje in de admin aan te staren. :P
Na uploaden van de uitgepakte bestanden, de install-map geopend. Kreeg te zien: Install/Upgrade-module. Ik dus verder. Moest ik op een bepaald moment de databasegegevens invoeren. Vreemd, maar ik durfde niet te onderbreken. Doorgegaan en ingevoerd. Maar.... grote schrik: de database wordt op de één of ander manier niet meer gezien/gelezen! Had aangegeven geen voorbeeld bestanden te installeren; nu zie je alleen een homepage van de installatie. :-\
Zie: http://hcjbradiogids.nl.
Ook vreemd is, dat er enkele nieuwsberichten wel getoond worden.
Ik ben waarschijnlijk hartstikke stom geweest om zo te werk te gaan, maar voor mij is het iedere keer weer alsof ik het nog nooit eerder heb gedaan, zodra er maar iets anders is dan de vorige keer ???
En ik moet nog twee andere sites ook doen. AAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!
Wie maakt me blij en weet een truc om de site weer tevoorschijn te toveren????
Oh ja, kreeg ondertussen een waarschuwing over save path. Heb in config.ini iets veranderd (wat aangegeven werd, maar moet dat nou voor of na <?php ?
Wie oh wie is niet op vakantie en kan me uit deze nachtmerrie bevrijden???
Edida
Had al een pb naar Rolf gestuurd, maar daar hij meestal direct reageert en nu nog niet, heb ik het donkerbruine vermoeden dat hij op (met?) vakantie is. Vandaar dit nieuwe topic in het forum.
Eindelijk vakantie: tijd genomen om te upgraden, want die melding stond mij al een poosje in de admin aan te staren. :P
Na uploaden van de uitgepakte bestanden, de install-map geopend. Kreeg te zien: Install/Upgrade-module. Ik dus verder. Moest ik op een bepaald moment de databasegegevens invoeren. Vreemd, maar ik durfde niet te onderbreken. Doorgegaan en ingevoerd. Maar.... grote schrik: de database wordt op de één of ander manier niet meer gezien/gelezen! Had aangegeven geen voorbeeld bestanden te installeren; nu zie je alleen een homepage van de installatie. :-\
Zie: http://hcjbradiogids.nl.
Ook vreemd is, dat er enkele nieuwsberichten wel getoond worden.
Ik ben waarschijnlijk hartstikke stom geweest om zo te werk te gaan, maar voor mij is het iedere keer weer alsof ik het nog nooit eerder heb gedaan, zodra er maar iets anders is dan de vorige keer ???
En ik moet nog twee andere sites ook doen. AAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!
Wie maakt me blij en weet een truc om de site weer tevoorschijn te toveren????
Oh ja, kreeg ondertussen een waarschuwing over save path. Heb in config.ini iets veranderd (wat aangegeven werd, maar moet dat nou voor of na <?php ?
Wie oh wie is niet op vakantie en kan me uit deze nachtmerrie bevrijden???
Edida
Last edited by Edida on Mon Jul 26, 2010 11:54 am, edited 1 time in total.
Edida
Re: Install/Upgrape naar 1.8.1 - site verdwenen
Het lijkt me dat je de sjablonen en stylesheets nog moet koppelen daarna zou e.e.a. best wel
weer eens kunnen werken.
En oh ja, doe NOOIT zoiets zonder eerst een backup van root en database te
hebben gemaakt.
weer eens kunnen werken.
En oh ja, doe NOOIT zoiets zonder eerst een backup van root en database te
hebben gemaakt.
- Edida
- Power Poster
Hallo Gamonon,
Dank voor je supersnelle reactie.
Maar er valt verder niets te koppelen volgens mij. In de admin zie ik ook helemaal niets meer van mijn eerdere site. Op de server staan nog wel de afbeeldingen e.d. die ik gebruikt heb.
D'r staat nog wel een melding
Toch?
Nog andere suggesties?
Nb. Volgens mij is de database zelf nog wel aanwezig / in tact.
Maar er valt verder niets te koppelen volgens mij. In de admin zie ik ook helemaal niets meer van mijn eerdere site. Op de server staan nog wel de afbeeldingen e.d. die ik gebruikt heb.
D'r staat nog wel een melding
Maar dat heeft hier dacht ik toch geen invloed op?Core Uw mail instellingen zijn nog niet geconfigureerd. Dit kan van invloed zijn op het versturen van e-mail berichten vanuit uw website. Ga naar Uitbreidingen >> CMSMailer en configureer de mail instellingen met de informatie die u van uw internet provider heeft gekregen.
Toch?
Nog andere suggesties?
Edida
Edida, als je een site upgrade eerst een backup maken van bestanden en database, dan de bestanden met de nieuwe versie overschrijven, tot slot log je in op de admin, net als je anders altijd doet en volgens mij start dan automatisch de upgrade procedure.
Je hebt nu een install procedure doorlopen. Ik zou de backup terugzetten en opnieuw proberen.
Je hebt nu een install procedure doorlopen. Ik zou de backup terugzetten en opnieuw proberen.
Ja je database zal er nog wel zijn alleen is de kans groot dat die leeg is....Edida wrote: Hallo Gamonon,
D'r staat nog wel een meldingMaar dat heeft hier dacht ik toch geen invloed op?Core Uw mail instellingen zijn nog niet geconfigureerd. Dit kan van invloed zijn op het versturen van e-mail berichten vanuit uw website. Ga naar Uitbreidingen >> CMSMailer en configureer de mail instellingen met de informatie die u van uw internet provider heeft gekregen.
Toch?
Nog andere suggesties?
Als dat het geval is, ben je de pineut als je zelf geen backup hebt gemaakt.
Je zou bij je provider kunnen kijken of die automatische backups maakt...
Anders ben ik bang dat je de komende tijd wat t doen hebt. Het verschil tussen
een upgrade en een install zal je nu duidelijk zijn

Er was op diezelfde plek nóg een aankruisvakje. Met die andere kon je aangeven dat je ook geen tabellen wilde installeren. Die had je dus ook moeten aanvinkenEdida wrote: Had aangegeven geen voorbeeld bestanden te installeren;

- Edida
- Power Poster
Ja, lieve mensen,
Ik ben ook bang, dat ik mijn vakantie een beetje anders moet inrichten, dan ik eigenlijk van plan was. Ik kan mijn voorlaatste backup nl. ook niet vinden en die ik wel heb, heb ik blijkbaar te laat gemaakt. Toch vreemd, dat de nieuwsberichten wel in de admin terug te vinden zijn. En de rest niet meer.
Ik heb een txt.bestand met daarin een dump, maar geen idee wat ik daar nog mee kan.
Eerst maar eens heeeeeel goed nadenken, hoe ik het überhaupt zover heb gekregen, dat die site draaide. (Vond het al zo knap van mezelf, maar mijn grijze haren laten me veel te snel vergeten wat ik gedaan heb). Pffffff :-\
Ik zie jouw berichtje nu net ook, Jos. Zou dan de DB niet overschreven zijn, als ik die had aangevinkt? Dan moet ik dat voor een volgende keer ook heel goed onthouden.
En dan blijft nog de vraag, had ik die installatie gewoon kunnen onderbreken, voordat ik die DB-gegevens moest intikken?
In ieder geval: Wel bedankt voor het meedenken, jongens.
God bless!
Edida
P.S. Waarom scrolt dit venster trouwens zo slecht door na een bepaald aantal regels?
Ik ben ook bang, dat ik mijn vakantie een beetje anders moet inrichten, dan ik eigenlijk van plan was. Ik kan mijn voorlaatste backup nl. ook niet vinden en die ik wel heb, heb ik blijkbaar te laat gemaakt. Toch vreemd, dat de nieuwsberichten wel in de admin terug te vinden zijn. En de rest niet meer.
Ik heb een txt.bestand met daarin een dump, maar geen idee wat ik daar nog mee kan.
Eerst maar eens heeeeeel goed nadenken, hoe ik het überhaupt zover heb gekregen, dat die site draaide. (Vond het al zo knap van mezelf, maar mijn grijze haren laten me veel te snel vergeten wat ik gedaan heb). Pffffff :-\
Ik zie jouw berichtje nu net ook, Jos. Zou dan de DB niet overschreven zijn, als ik die had aangevinkt? Dan moet ik dat voor een volgende keer ook heel goed onthouden.
En dan blijft nog de vraag, had ik die installatie gewoon kunnen onderbreken, voordat ik die DB-gegevens moest intikken?
In ieder geval: Wel bedankt voor het meedenken, jongens.
God bless!
Edida
P.S. Waarom scrolt dit venster trouwens zo slecht door na een bepaald aantal regels?
Edida
Inderdaad, net terugEdida wrote: Had al een pb naar Rolf gestuurd, maar daar hij meestal direct reageert en nu nog niet, heb ik het donkerbruine vermoeden dat hij op (met?) vakantie is.

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- Edida
- Power Poster
WB Dolf!!! 
Goeie vakantie gehad?
Nb. Heb toch nog een DB van febr. gevonden en die teruggezet, heb ik toch weer het 'frame' van de site zeg maar. Ben nu bezig om alle info te updaten.
Maar.... fijn dat je terug bent
want weet je nog dat je voor mij die tabs bovenaan hebt goed gezet? Nou, ik zou het enorm waarderen, wanneer je dat nog een keertje wilt doen, want deze versie heeft dat nog niet goed.
Ik beloof je ook meteen weer een nieuwe backup weg te zetten, zodra ik de pagina's weer op orde heb.
Hoop dat je er binnenkort even tijd voor kunt maken.
Bij voorbaat weer mijn hartelijke dank (applaus dus!)
groetjes
Edida

Goeie vakantie gehad?
Nb. Heb toch nog een DB van febr. gevonden en die teruggezet, heb ik toch weer het 'frame' van de site zeg maar. Ben nu bezig om alle info te updaten.
Maar.... fijn dat je terug bent

Ik beloof je ook meteen weer een nieuwe backup weg te zetten, zodra ik de pagina's weer op orde heb.

Hoop dat je er binnenkort even tijd voor kunt maken.
Bij voorbaat weer mijn hartelijke dank (applaus dus!)

groetjes
Edida
Edida
done
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Tjeeee zo kom je wel heel makkelijk aan je karma 
Welkom terug van vakantie Rolf... het viel mij ook al op dat je afgelopen week al erg afwezig was.

Welkom terug van vakantie Rolf... het viel mij ook al op dat je afgelopen week al erg afwezig was.
- Edida
- Power Poster
Dolf, je bent nog sneller dan je schaduw!Rolf wrote: done

Zo ziet 't er weer prachtig uit.
De meeste pagina's heb ik weer goed kunnen zetten, dus nu eerst een back-up maken

Ben nu wel een aantal nieuwsberichten kwijt, da's weer jammer. Maar goed je kunt niet alles hebben.

Iedereen hartelijk dank voor jullie input. Ik frutsel gewoon weer verder alsof er niks gebeurd is. hihihi

Rolf op deze nieuwe site werkt applaud (nog?) niet zo als het hoort. Hou je nog van me te goed.
Voor nu een dikke

Edida