[opgelost] geen Pretty URL in lokale versie MAMP

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
(M)
Forum Members
Forum Members

[opgelost] geen Pretty URL in lokale versie MAMP

Post by (M) »

Ik krijg het niet voor elkaar om Pretty URL in te stellen in een lokale versie van een website.
Ik maak gebruik van MAMP 1.9 op een Mac. De website is een kopie van een site die online staat waarbij Pretty URL wel werkt. In config.php heb ik de instellingen overgenomen van de online versie.

MAMP is geheel standaard ingesteld met PHP 5.2.13 actief en Apache Port; 80
Online versie van de site is 1.6.6
De lokale versie is inmiddels geupgrade naar 1.7.1
Ik heb inmiddels ook een lokale 1.6.7 actief en daarbij krijg ik ook geen Pretty URL actief.

Ik heb al geprobeerd om .htaccess te veranderen in htaccess.txt maar dat werkt ook niet. In de finder van Mac heb ik .htaccess visueel gemaakt via TickerTool; geen resultaat.

Iets anders. Bij de upgrade naar 1.7.1 viel mij op dat de map uploads vervangen werd. vreemd want dan zijn alle eerder geplaatste images overscherven.
Last edited by (M) on Thu Jul 15, 2010 10:12 pm, edited 1 time in total.
deactivated010521

Re: geen Pretty URL in lokale versie MAMP

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:01 pm, edited 1 time in total.
(M)
Forum Members
Forum Members

Post by (M) »

Bedankt voor je reactie!

Ik heb al heel wat gegoogled en uitgeprobeerd, maar helaas nog zonder resultaat. Ik ben misschien niet technisch genoeg om het allemaal goed te begrijpen.

Ik heb een poging gewaagt om de aangeven files uit de link die je gaf aan te passen maar ivm met rechten krijg ik dat niet voor elkaar. Ik had gehoopt dat MAMP dit allemaal zou afvangen.
Op deze pagina wordt aangegeven dat 'rewrite_module' in MAMP 1.9 zit. Ik ga er vanuit dat dit hetzelfde is als mod_rewrite
http://documentation.mamp.info/en/mamp/faq/which-apache-modules-are-included

Kan het probleem in het .htaccess bestand zitten. Bijv omdat het een onzichtbaar bestand in Mac OS X is dat ik zichtbaar gemaakt heb.
deactivated010521

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:01 pm, edited 1 time in total.
(M)
Forum Members
Forum Members

Post by (M) »

Het is mij gelukt om /etc/apache2/httpd.conf aan te passen, maar dat was uiteindelijk niet nodig.

Na zoeken op het MAMP forum kwam ik er achter dat mijn probleem in het .htaccess file zit. Omdat ik meerdere folders heb in MAMP/htdocs/folder moet er bij RewriteBase de subfolder aangeven worden; RewriteBase /folder
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”