Hallo,
Ik heb versie 1.8 gedownload en geinstalleerd.
Ik heb opgemerkt dat wanneer ik mijn template bekijk, alle afbeeldingen die uit de stylesheet komen niet worden weergegeven als ik het zo doe:
background: url(uploads/images/afbeelding.jpg);
maar wanneer ik het zo doe:
background: url(http://www.mijndomein.nl/uploads/images/afbeelding.jpg);
Dan worden de afbeeldingen wel weergegeven.
Dit gebeurt alleen in de stylesheet, alle afbeeldingen die in de template staan worden keurig weergegeven zonder de domeinnaam ervoor.
Bug?
Groet,
Bas
[OPGELOST] Afbeeldingen uit stylesheet worden niet weergegeven
Moderator: velden
-
- Forum Members
[OPGELOST] Afbeeldingen uit stylesheet worden niet weergegeven
Last edited by purplerain12 on Fri Jul 09, 2010 12:35 pm, edited 1 time in total.
Re: Afbeeldingen uit stylesheet worden niet weergegeven
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:01 pm, edited 1 time in total.
-
- Forum Members
Dat vonden ze handiger dan hoe het voorheen ging?
Yep... elk voordeel heb ze nadeel..
Het voordeel is dat het vanaf versie 1.8 mogelijk is om smartytags in stylesheets te gebruiken. Zie de tip van Arnoud http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 363.0.html
Het nadeel dat daardoor onstaan is, is dat stylesheets gecached worden in een andere directory, waardoor je die root-tag nodig hebt.
Het voordeel is dat het vanaf versie 1.8 mogelijk is om smartytags in stylesheets te gebruiken. Zie de tip van Arnoud http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 363.0.html
Het nadeel dat daardoor onstaan is, is dat stylesheets gecached worden in een andere directory, waardoor je die root-tag nodig hebt.
Wie bedoel je hiermee?purplerain12 wrote: Dat vonden ze handiger dan hoe het voorheen ging?
De gebruikers? Wanneer die nu {cms_stylesheet} gebruiken zul je idd de logica zoals Arnoud heeft beschreven moeten gebruiken.
Wanneer je {stylesheet} gebruikt zou het wel relatief moeten werken.
Het is dus een keus welke je gebruikt, je kunt m.b.v. de nieuwe logica ook met variabelen werken waardoor je flexibeler bent in de stylesheet.
Ik haalde uit je reaktie nu niet direct de gebruikte methode.
Ronny
-
- Forum Members
Ik had nog nooit van {cms_stylesheet} gehoord. Is dat nieuw in 1.8?
Met de uitleg erbij begrijp ik het.
Wat ik bedoelde met 'hoe het voorheen ging' was dat ik dit [[root_url]] nooit hoefde te gebruiken.
Maar ik begrijp dus nu waarom. En ik moet zeggen dat ik heel blij ben met de ontwikkeling van het gebruiken van smarty in stylesheets. Hier had ik het pas nog over met mijn collega.
Met de uitleg erbij begrijp ik het.
Wat ik bedoelde met 'hoe het voorheen ging' was dat ik dit [[root_url]] nooit hoefde te gebruiken.
Maar ik begrijp dus nu waarom. En ik moet zeggen dat ik heel blij ben met de ontwikkeling van het gebruiken van smarty in stylesheets. Hier had ik het pas nog over met mijn collega.
Inderdaad is {cms_stylesheet} nieuw in 1.8.
Volgens mij staat het in de announcement van 1.8 ook aangegeven.
Als je dus een nieuwe installatie doet, zal hij vanaf 1.8 ook de {cms_stylesheet} logica in de templates aanroepen.
Ronny
Volgens mij staat het in de announcement van 1.8 ook aangegeven.
Als je dus een nieuwe installatie doet, zal hij vanaf 1.8 ook de {cms_stylesheet} logica in de templates aanroepen.
Ronny