Das pech, code weg Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Gamonon

Das pech, code weg

Post by Gamonon »

Ik heb na lange tijd weer een klant die graag cmsms wil gaan gebruiken vanwege het gebruikersgemak. Ik heb voor hem dus de laatste versie 1.7.1 "Escada" gebruikt en loop weer ergens tegen aan. In Algemene instellingen, het scherm waar de code voor een 404 pagina in gaat : in wysiwyg laat hij zien wat hij moet laten zien maar als ik de wysiwyg uitschakel is de broncode verminkt en deels weg.

Soortgelijke dingen gebeuren ook in de pagina edit schermen van TinyMCE. Na wysiwyg aan/uit worden delen van de broncode weggehaald, veranderd, alle code op een regel geplaatst enz. Ik las in een ander forum dat er geen vragen meer gesteld mocht worden over TinyMCE omdat alles wel zo'n beetje gezegd was?

Is TinyMCE nou rommel, begrijp ik er gewoon helemaal niks van of ligt het probleem ergens anders  8)
janvl
Power Poster
Power Poster

Re: Das pech, code weg

Post by janvl »

Hallo
Dat is komisch,

ik heb wel gemerkt dat TinyMCE graag alles op 1 regel zet maar er verdwijnt bij mij geen kode.
Misschien kun je kontroleren of je aan alle voorwaarden voldoet voor CMSMS met alle PHP modules etc.

Ik heb 6 of 7 installatie lopen en eigenlijk weinig problemen, zelfs niet met de testinstallatie.
Alleen met de MLE versie ben ik niet gelukkig, daar stap ik terug naar core CMSMS.

Jan
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

code in een wysiwyg is sowieso niet aan te raden... Ikzelf zet code altijd in een GCB, waarbij ik in GlobalSettings heb aangegeven dat GEEN Wysiwyg is toegestaan voor de GCBs. Dan in de content de GCB aanroepen, i.p.v. de directe code.

Ronny
Gamonon

Post by Gamonon »

Jan, bijvoorbeeld een lege div in de vorm van is na het uitzetten van wysiwyg geheel verdwenen.
Alles op een regel is zeer lastig werken als je aan het aanpassen bent. En ja, ik heb inmiddels ook 10+ installaties gedaan maar in eerder versies werkte Tiny redelijk goed.

Ronny, jammer dat wysiwyg dus eigenlijk niet bruikbaar is. Uitzetten en het preview gebruiken kan maar is natuurlijk erg omslachtig. Ik begrijp niet goed dat zo'n veelgebruikte module niet goed werkt. Waar ligt dat nou toch aan?
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Gamonon wrote:jammer dat wysiwyg dus eigenlijk niet bruikbaar is. [...] Ik begrijp niet goed dat zo'n veelgebruikte module niet goed werkt. Waar ligt dat nou toch aan?
Omdat gebruikers geen html-code behoren in te voeren. Dat is voorbehouden aan de webdesigner  :P
Gamonon

Post by Gamonon »

Jos wrote:
Gamonon wrote:jammer dat wysiwyg dus eigenlijk niet bruikbaar is. [...] Ik begrijp niet goed dat zo'n veelgebruikte module niet goed werkt. Waar ligt dat nou toch aan?
Omdat gebruikers geen html-code behoren in te voeren. Dat is voorbehouden aan de webdesigner  :P
Jos, daar heb je een (het) punt. Het gebruiken van html code is voor mij zo'n gewoonte dat ik daar niet bij stil stond.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”