Site werkend krijgen na verhuizing naar andere provider
Moderator: velden
Site werkend krijgen na verhuizing naar andere provider
Misschien kennen jullie hem nog; www.popupkoor.nl. Een site voor een groot popkoor uit Oud-Beijerland (gemaakt met CMSMS) die ik regelmatig heb laten langskomen hier op 't forum. Echter, wegens bezuinigingen is de site verhuisd naar een andere provider. Site draaide zonder problemen bij Netland, maar dit werd toch te prijzig. Een zoon van een koorlid kon 'm wel goedkoop hosten bij een andere partij en hij heeft de site verhuisd, en daar ging het mis.
De site is in december verhuisd en heeft tot 18 april nog gewerkt. Toen is er op de server iets misgegaan en is de database verloren gegaan. De laatste backup was nog van de verhuizing in december (half jaar werk kwijt) en besloten is om de site wederom naar een andere provider te verhuizen met een juiste backupvoorziening. We zijn met man en macht aan het proberen om de site, met de backup van december 2009, weer werkend te krijgen. Echter zonder resultaat.
De site bestaat uit twee delen; een publieke site en een ledendeel. Beide draaien ze met een eigen cms (CMSMS uiteraard) en beide krijg ik niet meer werkend. Het publieke deel geeft alleen witte pagina's (ook het admin-deel kom ik niet in) en bij het ledendeel kom ik wél in de admin (eerst met veel CGExtensions-fouten, maar na het verwijderen van die modules kom ik wel in de admin) maar doet de site verder niets.
Wat ik heb gedaan:
- Config.php aangepast naar de nieuwe server (en laten checken door de provider)
- Cache geleegd van beide sites
- CMSMS update geprobeerd te installeren op het publieke deel, maar de installer stopt al bij stap 1 (http://www.popupkoor.nl/install/upgrade ... siontest=1)
Iemand een idee waar verder te kijken? De site is echt jaren werk geweest en ik ben echt de wanhoop nabij (site ligt nu sinds 18 april plat wat de sfeer niet ten goede komt).
De site is in december verhuisd en heeft tot 18 april nog gewerkt. Toen is er op de server iets misgegaan en is de database verloren gegaan. De laatste backup was nog van de verhuizing in december (half jaar werk kwijt) en besloten is om de site wederom naar een andere provider te verhuizen met een juiste backupvoorziening. We zijn met man en macht aan het proberen om de site, met de backup van december 2009, weer werkend te krijgen. Echter zonder resultaat.
De site bestaat uit twee delen; een publieke site en een ledendeel. Beide draaien ze met een eigen cms (CMSMS uiteraard) en beide krijg ik niet meer werkend. Het publieke deel geeft alleen witte pagina's (ook het admin-deel kom ik niet in) en bij het ledendeel kom ik wél in de admin (eerst met veel CGExtensions-fouten, maar na het verwijderen van die modules kom ik wel in de admin) maar doet de site verder niets.
Wat ik heb gedaan:
- Config.php aangepast naar de nieuwe server (en laten checken door de provider)
- Cache geleegd van beide sites
- CMSMS update geprobeerd te installeren op het publieke deel, maar de installer stopt al bij stap 1 (http://www.popupkoor.nl/install/upgrade ... siontest=1)
Iemand een idee waar verder te kijken? De site is echt jaren werk geweest en ik ben echt de wanhoop nabij (site ligt nu sinds 18 april plat wat de sfeer niet ten goede komt).
Re: Site werkend krijgen na verhuizing naar andere provider
Hoi Arno
Om te beginnen welke PHP versie heb je nu op de nieuwe server?
Rolf
Om te beginnen welke PHP versie heb je nu op de nieuwe server?
Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
PHP 5.2.6., zie ook http://www.popupkoor.nl/php.php
Ik heb trouwens na het lezen van een bericht van Ronny een install gedaan (i.p.v. upgrade) en bij stap 5 de optie om tabellen en voorbeelddata te creëren uitgezet. Dit heeft wel geholpen. Publieke site doet al meer dan 'ie tot nu toe gedaan heeft. Zal ik dit truukje ook op het ledendeel toepassen?
Ik heb trouwens na het lezen van een bericht van Ronny een install gedaan (i.p.v. upgrade) en bij stap 5 de optie om tabellen en voorbeelddata te creëren uitgezet. Dit heeft wel geholpen. Publieke site doet al meer dan 'ie tot nu toe gedaan heeft. Zal ik dit truukje ook op het ledendeel toepassen?
Het publieke deel draait overigens op CMSMS 1.5.4. Het ledendeel draait op 1.4 en kan ik niet verder upgraden omdat ik een door mijzelf verbouwde articles-module gebruik die niet ondersteund wordt door hogere versies van CMSMS.
Ik zou het inderdaad op dezelfde manier doen...
Door de vinken uit te zetten in stap 5, zorg je dat een nieuwe config.php wordt gecreeerd, waarbij de paden, door het systeem correct worden gezet. Anders moet je namelijk zelf de paden handmatig goed zetten.
Ronny
Door de vinken uit te zetten in stap 5, zorg je dat een nieuwe config.php wordt gecreeerd, waarbij de paden, door het systeem correct worden gezet. Anders moet je namelijk zelf de paden handmatig goed zetten.
Ronny
Dat is in ieder geval goed. CGExtentions heeft PHP 5.2+ nodig...Arno wrote: PHP 5.2.6
Rolf
Zijn alle stylesheets gekoppeld aan het html sjabloon?
®
®
Ai, hetzelfde truukje bij het ledendeel toepassen lijkt lastiger. Wanneer ik naar /install ga krijg ik deze melding:
Zie http://www.popupkoor.nl/members/install ... siontest=1
Ik heb overigens de 1.4 core gedownload vanaf de site, en daarvan de /install map via ftp naar de server gekopieerd. Zou voldoende moeten zijn toch?
Code: Select all
Fatal error: Call to a member function GetRow() on a non-object in /var/www/clients/client3/web4/web/members/lib/classes/class.contentoperations.inc.php on line 360
Ik heb overigens de 1.4 core gedownload vanaf de site, en daarvan de /install map via ftp naar de server gekopieerd. Zou voldoende moeten zijn toch?
Last edited by Arno on Thu Jun 10, 2010 6:55 pm, edited 1 time in total.
Nee en ja; die worden met een @import "pop-up.css"; geïmporteerd vanuit een fysiek bestand (handiger bij te werken). Dat de afbeeldingen het nog niet doen heeft een andere reden. Er zit nog een bug ergens die de bestanden oproept van de oude server (server2.popupkoor.nl). Weet niet goed waar ik dit moet zoeken (config.php staat goed).Rolf wrote: Zijn alle stylesheets gekoppeld aan het html sjabloon?
Voor handiger bijwerken, kun je ook TemplateExternalizer gebruiken...
Overigens zou je nu o.b.v. de correcte config.php, ook de andere kunnen maken... Dus niet door de installer, maar door deze op de plaats van de andere site te zetten, en even de paden aanpassen.
Ronny
Overigens zou je nu o.b.v. de correcte config.php, ook de andere kunnen maken... Dus niet door de installer, maar door deze op de plaats van de andere site te zetten, en even de paden aanpassen.
Ronny
Zou je bovenin de config.php eens willen zetten:Arno wrote: Ai, hetzelfde truukje bij het ledendeel toepassen lijkt lastiger. Wanneer ik naar /install ga krijg ik deze melding:
Zie http://www.popupkoor.nl/members/install ... siontest=1Code: Select all
Fatal error: Call to a member function GetRow() on a non-object in /var/www/clients/client3/web4/web/members/lib/classes/class.contentoperations.inc.php on line 360
ini_set('session.use_only_cookies', 1);
kweenie hoor, maar wie weet...

Het lijkt al te lukken na de tip van Ronny om de config.php van de publieke site te gebruiken en waar nodig aan te passen...
Weten jullie hier misschien nog raad mee? Bij het opnieuw instellen van m'n gastenboek-formulier wordt de code die ik plaats door het cms aangepast.
Als ik de code erin plak zie ik dit:

Maar als ik dan op versturen of toepassen klik maakt 'ie er dit van:

Heel irritant, want nu werkt het natuurlijk helemaal niet meer...
Als ik de code erin plak zie ik dit:

Maar als ik dan op versturen of toepassen klik maakt 'ie er dit van:

Heel irritant, want nu werkt het natuurlijk helemaal niet meer...
Waar zet je deze code in dan?
In de eigen templates van de Guestbook module???
Rolf
In de eigen templates van de Guestbook module???
Rolf
Ik plaats de codes via de gastenboek-instellingen (bij de sjablonen), zie dit.
Het gekke is dat ik dit voorheen nooit had: toen kon ik gewoon codes plakken zonder dat die veranderd werden. Is dit een simpele instellingen in het cms?
Het gekke is dat ik dit voorheen nooit had: toen kon ik gewoon codes plakken zonder dat die veranderd werden. Is dit een simpele instellingen in het cms?