[opgelost] Submenu active
Moderator: velden
[opgelost] Submenu active
Ik zit met het volgende:
Ik ben bezig met een website waarbij het submenu altijd zichtbaar is, wordt geopend in een andere div als de parent actief is of iets binnen diezelfde parent. De lettertype van het submenu is vervangen door Cufon.
De hover van het submenu werkt, de tekstkleur veranderd, maar nu wil ik dat hij deze kleur blijft als je er op hebt geklikt, active dus. Maar dit krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Bij het hoofdmenu werkt de .menuactive wel, maar daar heb ik geen cufon gebruikt, misschien dat het daar aan ligt.
Iemand een idee hoe ik het submenu active aan de praat krijg?
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met een website waarbij het submenu altijd zichtbaar is, wordt geopend in een andere div als de parent actief is of iets binnen diezelfde parent. De lettertype van het submenu is vervangen door Cufon.
De hover van het submenu werkt, de tekstkleur veranderd, maar nu wil ik dat hij deze kleur blijft als je er op hebt geklikt, active dus. Maar dit krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Bij het hoofdmenu werkt de .menuactive wel, maar daar heb ik geen cufon gebruikt, misschien dat het daar aan ligt.
Iemand een idee hoe ik het submenu active aan de praat krijg?
Alvast bedankt!
Last edited by Merlijn on Mon May 10, 2010 10:19 am, edited 1 time in total.
Re: Submenu active
Hallo Merlijn,
Dit soort vragen zijn onmogelijk op te lossen zonder link naar een website...
grt. Rolf
Dit soort vragen zijn onmogelijk op te lossen zonder link naar een website...
grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Sorry hiervoor, hierbij de website
Welke (standaard) menu template gebruik je hier? Of heb je zelf één gemaakt?
Als je in de broncode kijkt zie je bij het horizontale menu class-en e.d. die te stylen zijn.
In het verticale menu staan deze nu niet, dus is het ook niet mogelijk om hier een kleurtje aan te geven.
grt. Rolf
Als je in de broncode kijkt zie je bij het horizontale menu class-en e.d. die te stylen zijn.
In het verticale menu staan deze nu niet, dus is het ook niet mogelijk om hier een kleurtje aan te geven.
grt. Rolf
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Hij is gebaseerd op colored Het verticale menu word gestyled in de stijl #left ul li, daar heb ik ook de hover etc. in aangepast.
Hoi Merlijn,
Ik denk als je in uw css het volgende moet aanpassen, u hebt staan:
maar er wordt volgens mij meestal 'menuactive' gebruikt in de standaard templates, zo zou het er uitzien:
mvg,
Peter
Ik denk als je in uw css het volgende moet aanpassen, u hebt staan:
volgens mij moet dit worden:#left a:active {
color: #ff0000;
}
als je uiteraard in uw menu-template 'active' hebt staan als de class die de current bepaald in uw menu.#left a.active {
}
maar er wordt volgens mij meestal 'menuactive' gebruikt in de standaard templates, zo zou het er uitzien:
Hopelijk heb je er wat aan..#left a.menuactive {
mvg,
Peter
Last edited by pedes on Sun May 09, 2010 9:30 pm, edited 1 time in total.
Bedankt voor de reacties, helaas nog geen oplossing.
Ik heb zo'n vermoede dat het toch met Cufon te maken heeft. Er staat hier onder special cases wel iets over active, maar snap niet zo goed wat ik er mee moet.
Iemand die ervaring heeft met cufon in het cmsms menu?
Ik heb zo'n vermoede dat het toch met Cufon te maken heeft. Er staat hier onder special cases wel iets over active, maar snap niet zo goed wat ik er mee moet.
Iemand die ervaring heeft met cufon in het cmsms menu?
Ik plaats ook nog even de menu broncode van het submenu, er worden inderdaad geen classes toegewezen hierin, wellicht dat dat iets kan zijn?
{assign var="firstsub" value="1"}
{assign var="depth" value="-2"}
{assign var="depthcheck" value="1"}
{assign var="listopened" value="0"}
{if $count > 0}
{foreach from=$nodelist item=node}
{if $depthcheck == 1 && $node->depth != $node->prevdepth}
{assign var="depth" value=$node->depth}
{assign var="depthcheck" value="0"}
{assign var="listopened" value="1"}
{/if}
{if $node->depth == $depth && $firstsub == 1}
url}"{if $node->target ne ""} target="{$node->target}"{/if}>{$node->menutext}
{$node->titleattribute}
{elseif $listopened == 1}
{assign var="firstsub" value="0"}
{/if}
{if $node->current == true && $node->haschildren == true}
{assign var="depthcheck" value="1"}
{/if}
{/foreach}
{if $listopened == 1}
{/if}
{/if}
Merlijn,
Probeer voor uw verticaal menu even deze menu-template en dan in uw css moet u wel nog de class voor menuactive aangeven zoals in mijn eerder bericht.
mvg,
Peter
Probeer voor uw verticaal menu even deze menu-template en dan in uw css moet u wel nog de class voor menuactive aangeven zoals in mijn eerder bericht.
{* CSS classes used in this template:
#menuwrapper - The id for the that the menu is wrapped in. Sets the width, background etc. for the menu.
#primary-nav - The id for the
.menuparent - The class for each that has children.
.menuactive - The class for each that is active or is a parent (on any level) of a child that is active. *}
{if $count > 0}
{foreach from=$nodelist item=node}
{if $node->depth > $node->prevdepth}
{repeat string="" times=$node->depth-$node->prevdepth}
{elseif $node->depth prevdepth}
{repeat string="" times=$node->prevdepth-$node->depth}
{elseif $node->index > 0}
{/if}
{if $node->parent == true or ($node->current == true and $node->haschildren == true)}
current == true}
haschildren == true}
type == 'sectionheader'}
{$node->menutext}
{elseif $node->type == 'separator'}
{else}
type != 'sectionheader' and $node->type != 'separator'}
href="{$node->url}" {if $node->accesskey != ''}accesskey="{$node->accesskey}" {/if}{if $node->tabindex != ''}tabindex="{$node->tabindex}" {/if}{if $node->titleattribute != ''}title="{$node->titleattribute}"{/if}{if $node->target ne ""} target="{$node->target}"{/if}>{$node->menutext}
{elseif $node->type == 'sectionheader'}
>{$node->hierarchy}: {$node->menutext}
{/if}
{/foreach}
{repeat string="" times=$node->depth-1}
{/if}
mvg,
Peter
Pedes bedankt, ik krijg de active wel aan de praat in het linkermenu, alleen zit ik nu met het probleem dat jou menu een volledig menu is en niet alleen de subs. Nu krijg ik dus in het linker vak ook de hoofdmenu items, dat was niet de bedoeling.
Ik snap deze codes helaas niet goed genoeg om dit er zelf uit te kunnen halen...
Ik snap deze codes helaas niet goed genoeg om dit er zelf uit te kunnen halen...
Merlijn,Merlijn wrote: Pedes bedankt, ik krijg de active wel aan de praat in het linkermenu, alleen zit ik nu met het probleem dat jou menu een volledig menu is en niet alleen de subs. Nu krijg ik dus in het linker vak ook de hoofdmenu items, dat was niet de bedoeling.
dit komt wellicht omdat je in je sjabloon het menu aanroept zonder dat je extra info meegeeft, zoals bijvoorbeeld welk level er mag getoond worden en/of het aantal levels.
probeer eens iets in de vorm van onderstaand in uw menu-aanroep van uw sjabloon (uiteraard ken ik de naam van uw menu template niet, ik gebruikte hiervoor 'linkermenu')
mvg,{menu template='linkermenu' start_level='2' number_of_levels="1" }
Peter
Yes! Dat was hem! super bedankt pedes.
Menu werkt nu volledig zoals ik wil.
Menu werkt nu volledig zoals ik wil.
Re: [opgelost] Submenu active
leuk .. blij dak kon helpen
mvg,
Peter
mvg,
Peter