[opgelost] Portfolio maken welke module is hiervoor geschikt
Moderator: velden
-
- Forum Members
[opgelost] Portfolio maken welke module is hiervoor geschikt
Ik wil voor een site een portfolio maken van bepaalde opdrachten.
Welke module kan ik daar het beste voor gebruiken ?
Groeten,
Simpel_cms
Welke module kan ik daar het beste voor gebruiken ?
Groeten,
Simpel_cms
Last edited by simpel_cms on Thu May 06, 2010 8:29 pm, edited 1 time in total.
Re: Portfolio maken welke module is hiervoor geschikt
Er zijn meerdere mogelijkheden. Wat voor jou het beste is, hangt voornamelijk af van op welke manier je het wilt tonen en hoe/wat je in de portfolio allemaal wilt bijhouden.
De mogelijkheden zijn onder andere:
De mogelijkheden zijn onder andere:
- Cataloger
- CTL Modulemaker
- Album
- Gallery
- ...
- stijlXpres
- Forum Members
Persoonlijk ben ik voor dit soort zaken groot fan van CTL ModuleMaker, indien gewenst kan ik je een aantal sites mailen zodat je kunt zien wat voor verschillende mogelijkheden er zijn.
-
- Forum Members
Beste stijlXpres,
Als je een aantal voorbeelden kan mailen dan zie ik die graag te gemoed.
De bedoeling is eigenlijk vrij simpel.
Foto links waar je op kan klikken. Rechts daarvan ruimte voor korte omschrijving van dat project.
Als je op de foto klikt krijg je een pagina waar alle foto's van dat project op staan.
Ik dacht zelf aan: Album en of Gallery
Maar als jullie leukere voorbeelden hebben dan lees ik dat ook graag.
Groeten,
simpel_cms
Als je een aantal voorbeelden kan mailen dan zie ik die graag te gemoed.
De bedoeling is eigenlijk vrij simpel.
Foto links waar je op kan klikken. Rechts daarvan ruimte voor korte omschrijving van dat project.
Als je op de foto klikt krijg je een pagina waar alle foto's van dat project op staan.
Ik dacht zelf aan: Album en of Gallery
Maar als jullie leukere voorbeelden hebben dan lees ik dat ook graag.
Groeten,
simpel_cms
Zoals je het nu omschrijft is Gallery daar prima voor geschikt 8) (Album ook trouwens)
- stijlXpres
- Forum Members
@simpel_cms,
PM even een mailadres; dan stuur ik je een paar voorbeelden.
groet,
Sander (stijlXpres)
PM even een mailadres; dan stuur ik je een paar voorbeelden.
groet,
Sander (stijlXpres)
-
- Forum Members
@stijlXpres
Mijn e-mail adres heb ik via PM naar je verzonden.
Simpel_cms
Mijn e-mail adres heb ik via PM naar je verzonden.
Simpel_cms
Ik wil die voorbeelden ook wel inkijken ben van plan mijn portfolio aan te passen... 

-
- Forum Members
Weet iemand of er ook al een Nederlandse vertaling is van deze module CTL ModuleMaker ?
Simpel_cms
Simpel_cms
Deze module is niet opgenomen in het Translation Center, dus waarschijnlijk is het antwoord dat een Nederlandse vertaling niet bestaat.
- stijlXpres
- Forum Members
De volledige vertaling in het Nederlands heb ik vorig jaar verzorgd, maar heb me eerlijk gezegd nog nooit verdiept in het Translation Center... Heb wel regelmatig contact met de ontwikkelaar van de module over de Nederlandse vertaling; hij is druk met een nieuwe release waar dat waarschijnlijk ook in meegenomen gaat worden.
@Jos: Zou je me kunnen vertellen hoe dat precies in z'n werk gaat? Is het niet zo dat de developer van de module eerst de module moet aanmelden?
@Iedereen: Onderstaand de voorbeelden die ik gisteren naar simpel_cms heb gestuurd:
Zoals gezegd, ik gebruik zelf voor zaken als portfolio's, maar ook voor andere overzichten waarbij je wilt kunnen browsen door vele items, al dan niet gesorteerd in groepen, de CTL Module Maker, waarmee je zelf modules kunt maken.
@Jos: Zou je me kunnen vertellen hoe dat precies in z'n werk gaat? Is het niet zo dat de developer van de module eerst de module moet aanmelden?
@Iedereen: Onderstaand de voorbeelden die ik gisteren naar simpel_cms heb gestuurd:
Zoals gezegd, ik gebruik zelf voor zaken als portfolio's, maar ook voor andere overzichten waarbij je wilt kunnen browsen door vele items, al dan niet gesorteerd in groepen, de CTL Module Maker, waarmee je zelf modules kunt maken.
- http://vikingentertainment-raalte.nl/entertainment -> Bovenin in het submenu kun je vervolgens kiezen uit verschillende categorieën, waarna je de items als foto-thumbnails ziet.
- http://koddenstagesupport.nl/decorontwerp/ -> De opsomming van de verschillende decors, inclusief hr, titel, foto's en tekst wordt opgebouwd door een module, gemaakt met CTL Module Maker
- http://sjjans.nl/shoplist/nederland/ -> De shoplist, met sorteerfunctie per provincie is opgebouwd met een custom module. De detailpagina die je krijgt na 'doorklikken' is gebouwd icm wat apps van Google
- http://stijlxpres.nl/portfolio/internet -> Tot slot mijn eigen portfolio, wederom met deze module gebouwd...
Dat klopt. plger moet zich even bij reneh of calguy vervoegen (in irc) en melden dat hij zijn module graag in het Translation Center wil laten opnemen. Daarna geldt dit verhaal om de vertalingen in de releases op te kunnen nemen: http://wiki.cmsmadesimple.org/index.php ... ion_CenterstijlXpres wrote:@Jos: Zou je me kunnen vertellen hoe dat precies in z'n werk gaat? Is het niet zo dat de developer van de module eerst de module moet aanmelden?
- stijlXpres
- Forum Members
Hmmm, dat heb ik 'm volgens mij ook al eens aangegeven.
Tot die tijd; belangstellenden kunnen de NL vertaling (2 verschillende bestanden) bij mij opvragen. Of is daar ook een handiger methode voor?
Tot die tijd; belangstellenden kunnen de NL vertaling (2 verschillende bestanden) bij mij opvragen. Of is daar ook een handiger methode voor?
-
- Forum Members
Kan je deze bestanden naar mij e-mailen ?stijlXpres wrote: Hmmm, dat heb ik 'm volgens mij ook al eens aangegeven.
Ik heb daar wel belangstelling voor.
-
- Forum Members
Re: [opgelost] Portfolio maken welke module is hiervoor geschikt
Ik heb nu goed werkend portfolio pagina kunnen maken dankzij de tip van @stijlXpres.
Heb hiervoor dus de CTL module voor gebruikt.
De velden zijn gemaakt. Nu alleen nog een beetje spelen met CSS en de templates.
Heb hiervoor dus de CTL module voor gebruikt.
De velden zijn gemaakt. Nu alleen nog een beetje spelen met CSS en de templates.