Vooraf gedefinieerde velden

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
vijfhoog8ter
New Member
New Member

Vooraf gedefinieerde velden

Post by vijfhoog8ter »

Hoi allen,

Ik ben nog niet zo bekend met CMSMS maar wil het nu gaan inzetten voor een website. Ik ben echter benieuwd of CMSMS een aantal opties biedt die ik niet 123 kan vinden. Wellicht kunnen jullie helpen.

Kun je ook vooraf gedefinieerde velden aan bieden of bestaat alleen de mogelijkheid lineaire tekst in te voeren?
Het wordt een site met een agenda voor evenementen. Hierbij wil ik het de redactie van de website makkelijk maken en een aantal vooraf gedefinieerde velden aanbieden zoals datum, locatie, tijd, enz. Zo worden alle agenda items eenvormig en voor de gebruiker makkelijk te scannen. Ik wil dan een aantal velden dat in het overzicht wordt getoond en een aantal dat op de detail pagina wordt getoond.

Ondersteunt CMSMS meertalige sites? De site moet zowel in het Engels als in het Nederlands.

Werkt CMSMS ook goed op een Mac?

Alvast heel erg bedankt voor de feedback!
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Vooraf gedefinieerde velden

Post by Jos »

vijfhoog8ter wrote: Kun je ook vooraf gedefinieerde velden aan bieden of bestaat alleen de mogelijkheid lineaire tekst in te voeren?
Het wordt een site met een agenda voor evenementen. Hierbij wil ik het de redactie van de website makkelijk maken en een aantal vooraf gedefinieerde velden aanbieden zoals datum, locatie, tijd, enz. Zo worden alle agenda items eenvormig en voor de gebruiker makkelijk te scannen. Ik wil dan een aantal velden dat in het overzicht wordt getoond en een aantal dat op de detail pagina wordt getoond.
Voor dit doeleinde kun je het beste een module inzetten. De meest geschikte lijkt me CGCalendar.

vijfhoog8ter wrote: Ondersteunt CMSMS meertalige sites? De site moet zowel in het Engels als in het Nederlands.
Ja dat kan, maar niet standaard. Er zijn meerdere oplossingen voor met ieder hun eigen voor- en nadelen. Zo uit het hoofd zijn de mogelijkheden:
1) MLE fork i.p.v. CMSms installeren  http://dev.cmsmadesimple.org/projects/multilang
2) module Babel gebruiken  http://dev.cmsmadesimple.org/projects/babel
3) Een slimme hierarchy voor de paginastructuur gebruiken  http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... l#msg68038
vijfhoog8ter wrote: Werkt CMSMS ook goed op een Mac?
Ik lees her en der aardig wat mee op het forum, maar kan me geen issues aangaande het gebruik van Macs herinneren.
vijfhoog8ter
New Member
New Member

Post by vijfhoog8ter »

Dank Jos,

heldere antwoorden. Ga er mee aan de slag.

Vijfh.
realrock
Forum Members
Forum Members

Post by realrock »

Ik werk dagelijks met CMSMS op een mac, en ik ben nog geen problemen tegengekomen.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”