[OPGELOST] NMS anker naar tekst binnen email en utf-8 tekens
Moderator: velden
[OPGELOST] NMS anker naar tekst binnen email en utf-8 tekens
Beste mensen,
Als ik in een nieuwsbrief een link maar met dan werkt dit niet. Als je de email dan ontvangt en op de anker klikt kom je op de home van de website terecht in plaats van de anker in de email...
Wat doe ik fout?
Als ik in een nieuwsbrief een link maar met dan werkt dit niet. Als je de email dan ontvangt en op de anker klikt kom je op de home van de website terecht in plaats van de anker in de email...
Wat doe ik fout?
Last edited by Anonymous on Wed Apr 21, 2010 8:52 pm, edited 1 time in total.
Re: NMS anker naar tekst binnen email
Code: Select all
TARGET= "_self"
Trouwens als ik de utf-8 code in de zet:
Code: Select all
<meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=utf-8" />
Is dat op te lossen?
Thanks Evert
Re: NMS anker naar tekst binnen email en utf-8 tekens
Mensen ik blijf met het probleem zitten dat de speciale tekens in emails er vreemd uitzien.
Bijvoorbeeld: 'bacteriën' wordt 'bacteriën'.
Nu schrijf ik het expres fout zonder trema, maar eigenlijk is dat ook vervelend.
Wie weet de oplossing? Ik krijg wel eens email-nieuwsbrieven met trema's in de tekst. Het moet kunnen alleen ik weet ik niet hoe.
Groeten Evert
Bijvoorbeeld: 'bacteriën' wordt 'bacteriën'.
Nu schrijf ik het expres fout zonder trema, maar eigenlijk is dat ook vervelend.
Wie weet de oplossing? Ik krijg wel eens email-nieuwsbrieven met trema's in de tekst. Het moet kunnen alleen ik weet ik niet hoe.
Groeten Evert
Hallo Evert,
heb totaal geen ervaring met nieuwsbrieven, maar heb even gegoogled op "html mail template" en daar vond ik o.a. deze site
http://www.campaignmonitor.com/templates/
Kant en klare (gratis) geteste sjablonen, wie weet kun je hier wat bruikbare informatie uithalen
Maar je vind ook veel meer tutorials om templates te maken. Hoop dat je hier wat mee kunt.
grt. Rolf
heb totaal geen ervaring met nieuwsbrieven, maar heb even gegoogled op "html mail template" en daar vond ik o.a. deze site
http://www.campaignmonitor.com/templates/
Kant en klare (gratis) geteste sjablonen, wie weet kun je hier wat bruikbare informatie uithalen
Maar je vind ook veel meer tutorials om templates te maken. Hoop dat je hier wat mee kunt.
grt. Rolf

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Hallo Rolf,
Bedankt weer voor je reply. Mijn template is op basis van een van die templates. Echter, het gaat om de speciale tekens zoals de é á maar ook de hoge komma zoals dit: '
Allemaal vreemde teken-combinaties worden dat in mijn emails, en die van de abonnes. Het zal te maken hebben met de UTF-8 code set die aangeroepen wordt, denk ik, maar ik weet enkel de oplossing niet.
Groeten Evert
Bedankt weer voor je reply. Mijn template is op basis van een van die templates. Echter, het gaat om de speciale tekens zoals de é á maar ook de hoge komma zoals dit: '
Allemaal vreemde teken-combinaties worden dat in mijn emails, en die van de abonnes. Het zal te maken hebben met de UTF-8 code set die aangeroepen wordt, denk ik, maar ik weet enkel de oplossing niet.
Groeten Evert
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:18 pm, edited 1 time in total.
Arnoud, bedankt zo werkt het wel.arnoud wrote: Om op een eenvoudige wijze verlost te zijn van de ergeniseen kan je bijzondere tekens omzetten naar HTML asci codes:
http://www.asciitable.com/
Ik denk dat ik het er nu maar even bij laat met deze oplossing. Ik ben toch de gene die de nieuwsbrieven zelf maakt.
Bedankt!
Groeten Evert
Re: [OPGELOST] NMS anker naar tekst binnen email en utf-8 te
Ik heb deze module nu ook al een paar keer gebruikt, maar ik krijg bij elke nieuwsbrief ook weer het probleem van de rare A's zoals deze:
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Er hoort daar helemaal geen A of iets te staan maar hij wordt zomaar op verschillende plekken in de tekst getoond.onze actie
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
- Dieteronline
- Forum Members
@Kneep,
In NMS naar tab 'voorkeuren' en dan helemaal onderaan staat
'Bericht charset' daar heb ik utf-8 ingevuld en geen problemen met vreemde tekens.
'Bericht charset' daar heb ik utf-8 ingevuld en geen problemen met vreemde tekens.
Thanks dat was dus het probleem!Dieteronline wrote:@Kneep,