Beste CMSMS'ers.
Ik heb de Gallery module draaien waarin ik foto's weergeef met fancybox.
Echter in IE8 worden de vergrote foto's niet goed weergegeven (half).
Nu heb ik diverse forums doorzocht om dit op te lossen en onderstaand issue lijkt het probleem:
There seems to be 2 fancybox jquery versions: 1 works with ie8 one doesn’t and gives the debug error. You’re probably using the non-working version.
http://www.jdmweb.com/tools.php?toolid=6 -> working
http://fancy.klade.lv/ -> not working
Should be just a case of implementing the correct one. Looks like the same core but different implementation.
Ik heb de nieuwe jquery.js in de gallery geplaatst maar blijkbaar moet er nog iets gebeuren kan iemand me op weg helpen.
Groet,
Rayring
[Opgelost] Gallery module en Fancybox in IE8
Moderator: velden
[Opgelost] Gallery module en Fancybox in IE8
Last edited by rayring on Wed Mar 31, 2010 5:49 am, edited 1 time in total.
Re: Gallery module en Fancybox in IE8
Ik zie op http://fancybox.net/ geen probleem met IE8.
Daar wordt fancybox versie 1.3.1 gebruikt in combinatie met jquery 1.4.2
In de laatste versie van de Gallery module zit fancybox versie 1.3.0 in combinatie met jquery 1.4.2. Maar dit heb je alleen als je Gallery nieuw geinstalleerd hebt. Als je Gallery geupgrade hebt vanuit een oudere versie, dan werk je nog met een oudere versie van fancybox, maar is jquery wel vernieuwd. Wellicht dat daardoor het probleem ontstaan is.
Je zou Fancybox kunnen updaten door op de knop "reset to original" te klikken. Je zou ook een oudere versie van jquery terug kunnen zetten, ligt er maar helemaal aan welke kant je op wil.
Wat ook nog kan is dat jouw css de Fancybox css beïnvloed. Je zou kunnen testen in een standaard CMSms template of het dan wel werkt?
Daar wordt fancybox versie 1.3.1 gebruikt in combinatie met jquery 1.4.2
In de laatste versie van de Gallery module zit fancybox versie 1.3.0 in combinatie met jquery 1.4.2. Maar dit heb je alleen als je Gallery nieuw geinstalleerd hebt. Als je Gallery geupgrade hebt vanuit een oudere versie, dan werk je nog met een oudere versie van fancybox, maar is jquery wel vernieuwd. Wellicht dat daardoor het probleem ontstaan is.
Je zou Fancybox kunnen updaten door op de knop "reset to original" te klikken. Je zou ook een oudere versie van jquery terug kunnen zetten, ligt er maar helemaal aan welke kant je op wil.
Wat ook nog kan is dat jouw css de Fancybox css beïnvloed. Je zou kunnen testen in een standaard CMSms template of het dan wel werkt?
Blijkbaar zit er iets in de standaard template wat dit veroorzaakt. Bij "Layout: Left sidebar + 1 column" is het ook in de standaard het geval, bij b.v. "NCleanBlue" gaat het wel goed.
Ronny
Ronny
Klopt de website getest met Left simple navigation + 1 column template en hetzelfde probleem.
Weergave in IE8 en IE7...
Iemand een idee?

Weergave in IE8 en IE7...
Iemand een idee?
Ja, hahaharayring wrote: Iemand een idee?

Gisteren ook tegenaangelopen

Wijzig in de layout stylesheet de basis instellingen voor 'a'
Verwijder background: inherit; (waarschijnlijk...)
Grt. Rolf

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Ja het werkt! 
Inderdaad /*background-color: inherit; */ uitgezet.
Met speciale dank aan Ronny en Rolf

Inderdaad /*background-color: inherit; */ uitgezet.
Met speciale dank aan Ronny en Rolf