[OPGELOST] jQuery tools... en dan?
Moderator: velden
[OPGELOST] jQuery tools... en dan?
Beste mensen.
Ik probeer te expirimenteren met Jquery omdat ik de startexpandcollapse van CMSMS niet netjes vind werken. Echter, volgens mij doet dit niets meer dan het javascript in de zetten. De instructies zijn erg beknopt.
Klopt het dat het verder gewoon uitpuzzelen is vanaf de jQuery website of zie ik iets over het hoofd?
Naast de expand/collapse wil ik ook experimenteren met cuetips.
Groeten Evert
Ik probeer te expirimenteren met Jquery omdat ik de startexpandcollapse van CMSMS niet netjes vind werken. Echter, volgens mij doet dit niets meer dan het javascript in de zetten. De instructies zijn erg beknopt.
Klopt het dat het verder gewoon uitpuzzelen is vanaf de jQuery website of zie ik iets over het hoofd?
Naast de expand/collapse wil ik ook experimenteren met cuetips.
Groeten Evert
Last edited by Anonymous on Wed Mar 31, 2010 9:50 pm, edited 1 time in total.
- stijlXpres
- Forum Members
Re: jQuery tools... en dan?
Voor zover mijn ervaring rijkt met jQuery, is het inderdaad een kwestie van zelf goed inlezen en dan aan de slag.
In de head wordt inderdaad een stukje javascript geplaatst (ik zet dat vak in de pagina-specifieke meta-data). Tevens komt (soms) in de head een verwijzing naar een extern script. Tot slot krijgt het object waaraan je jQuery wilt koppelen een unieke klasse die wordt afgevangen door het javascript.
That's it; ik heb het op verschillende sites werkend, maar het is inderdaad een kwestie van even stoeien...
Succes!!
In de head wordt inderdaad een stukje javascript geplaatst (ik zet dat vak in de pagina-specifieke meta-data). Tevens komt (soms) in de head een verwijzing naar een extern script. Tot slot krijgt het object waaraan je jQuery wilt koppelen een unieke klasse die wordt afgevangen door het javascript.
That's it; ik heb het op verschillende sites werkend, maar het is inderdaad een kwestie van even stoeien...
Succes!!
Bedankt stijlXpress maar ik doe gewoon iets niet goed denk ik. Ik vold de instucties op zoals je hier vind: http://plugins.learningjquery.com/cluetip/stijlXpres wrote: In de head wordt inderdaad een stukje javascript geplaatst (ik zet dat vak in de pagina-specifieke meta-data). Tevens komt (soms) in de head een verwijzing naar een extern script. Tot slot krijgt het object waaraan je jQuery wilt koppelen een unieke klasse die wordt afgevangen door het javascript.
Succes!!
Ik heb de volgende .js bestanden in mijn root gezet:
- jquery-1.4.2.js
- jquery.cluetip.js
- jquery.cluetip.css
Ik doe deze code in mijn pagina specifieke metadata: (en toen dat niets opleverde ook in de van mijn sjabloon)
Code: Select all
<__script__ src="jquery.js" type="text/javascript"></__script>
<__script__ src="jquery.hoverIntent.js" type="text/javascript"></__script> <!-- optional -->
<__script__ src="jquery.cluetip.js" type="text/javascript"></__script>
<__script__ type="text/javascript">
$(document).ready(function() {
$('a.tips').cluetip();
$('#houdini').cluetip({
splitTitle: '|', // use the invoking element's title attribute to populate the clueTip...
// ...and split the contents into separate divs where there is a "|"
showTitle: false // hide the clueTip's heading
});
});
</__script>
<link rel="stylesheet" href="jquery.cluetip.css" type="text/css" />
<!-- use ajax/ahah to pull content from fragment.html: -->
<p><a class="tips" href="fragment.html" rel="fragment.html">show me the cluetip!</a></p>
<!-- use title attribute for clueTip contents, but don't include anything in the clueTip's heading -->
<p><a id="houdini" href="houdini.html" title="|Houdini was an escape artist.|He was also adept at prestidigitation.">Houdini</a></p>
Wat doe ik fout?
Heb je ook {literal}{/literal} om de Javascript heen staan?
Grt. Rolf
Grt. Rolf

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Jep Rolf, daar had je me al bij iets anders op gewezen (en had ik zowaar onthouden!Rolf wrote: Heb je ook {literal}{/literal} om de Javascript heen staan?
Grt. Rolf![]()

Nee het is iets anders ben ik bang.
GrtZ Evert
- stijlXpres
- Forum Members
Wat ik zo snel zie als ik jouw code vergelijk met de code uit de tutorial, valt mij op dat je 'jquery.hoverIntent.js' niet hebt geinclude...
Evert,
Zo maar even wat hoor...
- Je verwijst naar jquery.js, maar het bestand heet zo te zien: jquery-1.4.2.js
- Staat deze site online? Heb je een link?
Grt. Rolf
Zo maar even wat hoor...
- Je zou idd een bestand vergeten kunnen zijn zoals stijlXpres al aangeeft.Evert B. wrote: Ik heb de volgende .js bestanden in mijn root gezet:
- jquery-1.4.2.js
- jquery.cluetip.js
- jquery.cluetip.css
Ik doe deze code in mijn pagina specifieke metadata: (en toen dat niets opleverde ook in de van mijn sjabloon)Code: Select all
<__script__ src="jquery.js" type="text/javascript"></__script> <__script__ src="jquery.hoverIntent.js" type="text/javascript"></__script> <!-- optional --> <__script__ src="jquery.cluetip.js" type="text/javascript"></__script> ... <link rel="stylesheet" href="jquery.cluetip.css" type="text/css" />
- Je verwijst naar jquery.js, maar het bestand heet zo te zien: jquery-1.4.2.js
- Heb je de url's aangepast aan jouw website? Gebruik je ook pretty url met .html? Bestaat de ID?Evert B. wrote: Deze code doe ik in de pagina (met wysiwyg uitgeschakeld):Code: Select all
<!-- use ajax/ahah to pull content from fragment.html: --> <p><a class="tips" href="fragment.html" rel="fragment.html">show me the cluetip!</a></p> <!-- use title attribute for clueTip contents, but don't include anything in the clueTip's heading --> <p><a id="houdini" href="houdini.html" title="|Houdini was an escape artist.|He was also adept at prestidigitation.">Houdini</a></p>
- Staat deze site online? Heb je een link?
Grt. Rolf

Ok Rolf en stijlXpress, ik ben al wel iets verder gekomen: ik heb jquery.hoverIntent.js toegevoegd en nu zie ik de links inderdaad, zonder dat er fouten optreden.
Echter, ik zie geen cluetips, wat ik ook probeer.
Het lullige als je iets fout diet is dat je niet weet wat je precies fout doet
.
Dit is de site (onder constructie)
Echter, ik zie geen cluetips, wat ik ook probeer.
Het lullige als je iets fout diet is dat je niet weet wat je precies fout doet

Dit is de site (onder constructie)
Ik krijg dit boven in het scherm te zien:
... $('a.title').cluetip({splitTitle: '|'});
Wil morgen wel even kijken of ik het hier aan de praat krijg.
Grt. Rolf
... $('a.title').cluetip({splitTitle: '|'});
Wil morgen wel even kijken of ik het hier aan de praat krijg.
Grt. Rolf
Rolf!
Ik heb nu die tekst (... $('a.title').cluetip({splitTitle: '|'}); ) uit de pagina gekregen. Dit hoort bij probeersel 2.
Ik snap er niets meer van, heb geprobeerd om alles wat niet werkt weer terug te draaien. Ik zal je wel mijn inlogdetails pm-en, misschien dat dat helpt.
Groeten Evert
Ik heb nu die tekst (... $('a.title').cluetip({splitTitle: '|'}); ) uit de pagina gekregen. Dit hoort bij probeersel 2.
Ik snap er niets meer van, heb geprobeerd om alles wat niet werkt weer terug te draaien. Ik zal je wel mijn inlogdetails pm-en, misschien dat dat helpt.
Groeten Evert
Evert,
Wil je niet flauw maken, maar op mijn test site werkte het direct
"Geluk is met de dommen", zeg maar
Heb een "test" pagina gemaakt en daar werkt het ook. En je was zelf ook al een heel eind gekomen zag ik.
Je probeert nu een hele pagina uit het cms op te nemen, maar deze is schermbreed ingesteld... en past dus niet.
Ik denk dat ze hier bedoelen een aparte html bestand zonder paginaopmaak die kan worden getoond. Ik denk dan aan een paar regeltjes en een foto.
Je zou hiervoor bijv. een aparte pagina kunnen aanmaken, met een apart html sjabloon en stylesheet.
Zelf zou ik overigens de js en css bestanden niet in de root van de website laten staan, het wordt dan zo onoverzichtelijk. Ik maak meestal een map 'scripts' of iets dergelijks aan en plaats het daarin. Maar goed de werking wordt natuurlijk niet anders
Maar je kunt hiermee leuke dingen maken!!! Bedankt
Grt. Rolf

"Geluk is met de dommen", zeg maar

Heb een "test" pagina gemaakt en daar werkt het ook. En je was zelf ook al een heel eind gekomen zag ik.
Maar ik denk dat de definitie van "pull content from fragment.html" anders is dan zoals jij nu probeert.
show me the cluetip!
Je probeert nu een hele pagina uit het cms op te nemen, maar deze is schermbreed ingesteld... en past dus niet.
Ik denk dat ze hier bedoelen een aparte html bestand zonder paginaopmaak die kan worden getoond. Ik denk dan aan een paar regeltjes en een foto.
Je zou hiervoor bijv. een aparte pagina kunnen aanmaken, met een apart html sjabloon en stylesheet.
Zelf zou ik overigens de js en css bestanden niet in de root van de website laten staan, het wordt dan zo onoverzichtelijk. Ik maak meestal een map 'scripts' of iets dergelijks aan en plaats het daarin. Maar goed de werking wordt natuurlijk niet anders

Maar je kunt hiermee leuke dingen maken!!! Bedankt

Grt. Rolf
Nou, je hebt het javascript gedeelte anders gedaan dan ik deed en dat hielp dus, thanks Rolf!!!!Rolf wrote: Evert,
"Geluk is met de dommen", zeg maar![]()
Ik ben hiermee aan het stoeien. Heb zoals je zei een apart sjabloon en stylesheet gemaakt en het begin is er reeds.Rolf wrote: Maar ik denk dat de definitie van "pull content from fragment.html" anders is dan zoals jij nu probeert.
Ja daar heb je helemaal gelijk in... ga ik ook doen.Rolf wrote: Zelf zou ik overigens de js en css bestanden niet in de root van de website laten staan, het wordt dan zo onoverzichtelijk. Ik maak meestal een map 'scripts' of iets dergelijks aan en plaats het daarin. Maar goed de werking wordt natuurlijk niet anders![]()
Ik zal je testpagina in de gaten houden!Rolf wrote: Maar je kunt hiermee leuke dingen maken!!! Bedankt![]()
Thanks alot Rolf!
Evert
Voor de Expand/Collapse (het vervelende verspringen van de pagina) heb ik een eenvoudige oplossing gevonden op het Engelstalige forum (de reply van nkoren in dezetopic).
Een User Defined Tag aanmaken met de volgende inhoud:
Dan kun je in Tiny MCE gewoon de knoppen voor start/stop Expandcollapse gebruiken maar moet je de naam van deze tag gebruiken. Deze naam kun je zelf bedenken.
Bij mij heet de tag 'expandcollapse_ejb' en ziet de tekst in tinyMCE er als volgt uit:
Zie hierlive
Met jQuery zal ik verder gaan stoeien maar voor nu is deze topic [opgelost]
Een User Defined Tag aanmaken met de volgende inhoud:
static $firstExpandCollapse = true;//only gets set one time per page
global $gCms;
$config =& $gCms->GetConfig();
if (!empty($params['id']) && !empty($params['title'])) {
$id = $params['id'];
$title = $params['title'];
}
else {
echo 'Error: The expand/collapse plugin requires that both parameters (id,title) are used.';
return;
}
if ($firstExpandCollapse) {
echo '<__script__ type="text/javascript" language="javascript" src="'.$config['root_url'].'/lib/helparea.js"></__script>';
$firstExpandCollapse = false;
}
$url = str_replace('&', '&', $_SERVER['REQUEST_URI']);
echo '<a onclick="expandcontent(\''.$id.'\')" style="cursor:hand; cursor:pointer">'.$title.'</a><br />
<div id="'.$id.'" class="expand">';
Bij mij heet de tag 'expandcollapse_ejb' en ziet de tekst in tinyMCE er als volgt uit:
>{expandcollapse_ejb id='expand3' title='Hoe doet Kids Food Care dat?'}
* Gezonde alternatieven aanbieden voor zoete dranken koek, ships e.d.
* Kant- en klare weekvoedingsschema's
* Boodschappenlijsten
* Voorlichting aan personeel en oudersBegeleiding in communucatie naar ouders, ouderrraad en personeel (kant en klare brieven e.d.)
* Op de groep wordt er gewerkt met picto's met voedingsmiddelen{stopExpandCollapse}
Met jQuery zal ik verder gaan stoeien maar voor nu is deze topic [opgelost]