NMS : Probleem met verzenden e-mails

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Benl
New Member
New Member

NMS : Probleem met verzenden e-mails

Post by Benl »

Ik hoop dat iemand met kan helpen met onderstaand probleem, waar ik al een tijdje mee zit en geen oplossing vind.

Ik gebruik NMS 2.2 voor het verzenden van een HTML nieuwsbrief aan ongeveer 1200 mensen.
NMS is geconfigureerd om 50 boodschappen per batch te versturen, met na elke mail een wachttijd van 500ms en na elke batch 5s.

CMSmailer 1.73.14 is geconfigureerd voor smtp verzending en een testboodschap sturen verloopt zonder enig probleem.

Van degene die de mail zouden moeten ontvangen hoor ik dat slechts een zeer beperkt aantal mensen de mail ontvangt.
NMS meldt bij het versturen echter geen enkel probleem....

Wie kan me hierbij helpen?
Andere configuratiesettings/tips voor HTML content/logging/...?

Ik hoor het graag.
Evert B.
Power Poster
Power Poster

Re: NMS : Probleem met verzenden e-mails

Post by Evert B. »

Ik heb hetzelde probleem: NMS verstuurt soms de laatste batch pas twee dagen later. Heb geen idee hoe ik dat kan controleren.
Calimer0

Post by Calimer0 »

Je kan het beste dan even even bij je ISP navragen hoeveel berichten je per periode mag versturen. Je ISP heeft hier zelf een limiet op zitten.

Bij mij is het bijvoorbeeld zo, dat ik 25 berichten per batch mag versturen, daarna moet daar 60 seconden tussen zitten.

Groetjes,
Michael
ID2020
Forum Members
Forum Members

Post by ID2020 »

Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik heb zelf ook meegemaakt dat het niet goed werkt.

Ik stuurde de batch met Firefox en toen ging het niet goed.
Met IE wel.

Heb hier persoonlijk geen verklaring voor.

Groeten,
Ronald
Benl
New Member
New Member

Post by Benl »

Allen, bedankt voor de reakties zo ver.
Ik krijg net een bericht van de support desk dat er een standaard mail limiet van 100 mails per uur bestaat (die ik overigens in het verleden al naar 2.000 e-mail per uur heb laten zetten). Als eerste heb ik verzocht deze limiet weer op te hogen.

De problemen met Firefox herken ik ook, dat was voor FF 3.6.2 in ieder geval nog zo. Met de meest recente versie FF werkt het wel bij mij.
Calimer0

Post by Calimer0 »

BenL wil je dan [Opgelost] in je onderwerp zetten van je eerste bericht?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”