Nieuwe module: Gallery

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Evert B.
Power Poster
Power Poster

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Evert B. »

Ik heb waarschijnlijk iets fout gedaan, echter kom er niet achter wat. Zat er gisteravond al mee te stoeien maar ook deze nieuwe dag snap ik er niets van.
Ik heb de nieuwe Gallery geinstalleerd, want deze lijkt mij geweldig. Echter ik krijg de volgende foutmelding:

Code: Select all

Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 11416 bytes) in /home/deb1180n11/domains/deadbait.nl/public_html/test/modules/Gallery/Gallery.module.php  on line 740
Daarbij lijkt het alsof de site niet goed wordt geladen, want de hele template-opmaak is weg op de pagina waar de gallery wordt aangeroepen.

Op de bewuste lijn 740 van Gallery.module.php staat:

$source = imagecreatefromjpeg($image);
Dat heeft volgens mij niets met allocatie van geheugen te maken?

Link naar de pagina: http://deadbait.nl/test/index.php?page=takel-maken

Wat is er hier aan de hand?

Thanks - Evert
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

@Evert B.

Het kan zijn dat jouw PHP_Memory_limit te laag staat:
Lees hiervoor http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 322.0.html

Of je probeert een te grote afbeelding in de Gallery te zetten. Bij het aanmaken van miniaturen gaat dit dan fout.
1024x768 (of kleiner)  is een leuke afmeting, groter is zeker niet aan te bevelen ook ivm de snelheid van de site.

Groet, Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Hoogstwaarschijnlijk heb je een veel te grote foto in die galerie staan. Gallery probeert daar een thumbnail van te maken, maar komt daarvoor recources tekort (php_memory_limit en/of execution_time)

Geef je foto's eerst een "webformaat" voordat je ze upload.
(Een uploadfunctie binnen Gallery die dat voor je regelt is onderweg)
Evert B.
Power Poster
Power Poster

Post by Evert B. »

Jos en Rolf, jullie hadden gelijk, zie je wel het lag weer aan mij   ::).

Ik heb nu een gallery gemaakt en foto's toegevoegd, en opmerkingen bij de foto's. Moet ik iets aanvinken eer de opmerkingen zichtbaar worden? En als ik de sjabloon verander (bv van lightbox naar fancybox) verandert er niets in de frontend. Ik ben gewoon ongeduldig waarschijnlijk :P

Super module btw.
Thanks Evert
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Evert B. wrote: Ik heb nu een gallery gemaakt en foto's toegevoegd, en opmerkingen bij de foto's. Moet ik iets aanvinken eer de opmerkingen zichtbaar worden?
De opmerkingen zijn niet opgenomen in de standaard templates, omdat deze zich er niet zo goed voor lenen. De nieuwe versie van fancybox heeft wel wat configuratiemogelijkheden, maar daarvoor moet je dan even op de site van fancybox neuzen, waar je de variabele $image->comment kan toevoegen.
De nieuwe AD-Gallery template geeft wel de opmerkingen weer. Deze template kun je apart downloaden http://dev.cmsmadesimple.org/project/files/726  (helemaal onderaan de pagina)
Evert B. wrote: En als ik de sjabloon verander (bv van lightbox naar fancybox) verandert er niets in de frontend.
Dat is vreemd, dat zou direct uitwerking moeten hebben, maar wellicht dat de cache nog even geleegd moet worden?
wpbremer
Power Poster
Power Poster

Post by wpbremer »

Jos wrote: (Een uploadfunctie binnen Gallery die dat voor je regelt is onderweg)
Ik kijk hiernaar uit, het zou zoveel gebruikers gemak toevoegen aan de module. Keep up the good work Jos.  ;D
Toine73
Forum Members
Forum Members

Post by Toine73 »

Dik tevreden over de gallery, lekker simpel en mooi.
Op 1 ding na, of ben ik nou te "mierenneukerig"  ;)

Ik krijg van mijn submappen geen thumbs.
wel als ik de foto's los in de map uploads/images/Gallery zet
maar maak ik er bv uploads/images/Gallery/map1 van dan krijg ik van map 1 geen thumbs.

Misschien staat het al ergens beschreven, maar ik kon het zo snel niet vinden.
Voor de rest ben ik er dik tevreden mee.
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Toine, even in map1 een rood kruis aanklikken achter de gewenste foto ;)
Evert B.
Power Poster
Power Poster

Post by Evert B. »

Jos wrote: (...)
De nieuwe AD-Gallery template geeft wel de opmerkingen weer. Deze template kun je apart downloaden http://dev.cmsmadesimple.org/project/files/726  (helemaal onderaan de pagina)
Met de nieuwe AE gallery ben ik HELEMAAL blij!, super module dit.
Jos wrote:
Evert B. wrote: En als ik de sjabloon verander (bv van lightbox naar fancybox) verandert er niets in de frontend.
Dat is vreemd, dat zou direct uitwerking moeten hebben, maar wellicht dat de cache nog even geleegd moet worden?
Het probleem lag (natuurlijk) bij mij. Ik had keurig braaf de template vermeld toen ik de gallery module aanriep in mijn pagina:

{Gallery dir="Takels" template="Lightbox"}
Dat overschrijft kennelijk de keuze voor templates in de admin.

Helemaal top deze module!
Evert
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Ja klopt, alle parameters die je opneemt in de {Gallery} tag overrulen alle overige instellingen.
Toine73
Forum Members
Forum Members

Post by Toine73 »

Jos,

die had ik al uitgedokterd. en dat werkt inderdaad perfect.
Het vreemde is, is dat als ik in de backend kijk, en de gallery daar toon, ik links waar de thumbs moeten verschijnen
deze dus niet te zien krijg.
Heeft dit te maken met de diepte van de mappen?
De thumb zoals ji het beschrijft werkt daarintegen wel.

Tevens moest ik de miniatuur afmetingen aanpassen, zodat hij de thumbs vanuit de dir's betrekt, en niet vanuit de standaard image manager.

ik hoop dat je me een beetje kunt volgen, want de gllery zit erg mooi in elkaar, en is precis zo als de klant het wilde.
Dit kon ik met album niet bewerkstelligen, omdat ik dan voor iedere maan, dag en jaar een andere pagina moest aanmaken wat neerkwam op zo een 200 pages  ::)

Het enige wat ik dus niet voor elkaar krijg is de thumbs links laten zien in de gallery mappen zelf.

voor de rest, perfecto
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Toine73 wrote: Het vreemde is, is dat als ik in de backend kijk, en de gallery daar toon, ik links waar de thumbs moeten verschijnen
deze dus niet te zien krijg.
In de backend zit je vast aan het map-icon. Die veranderd daar dus niet mee.

Toine73 wrote: Tevens moest ik de miniatuur afmetingen aanpassen, zodat hij de thumbs vanuit de dir's betrekt, en niet vanuit de standaard image manager.
De afmetingen kun je opgeven in de templates tab van Gallery. Ook hiervoor geldt dat dit alleen invloed heeft op de frontend. De backend blijft altijd gebruik maken van de thumbs van ImageManager.
rednose
Forum Members
Forum Members

Post by rednose »

Helemaal geweldig ae-gallery. Ben al van alles ermee aan het uithalen. Super!
donald23
New Member
New Member

Post by donald23 »

Is er een manier binnen Gallery om 1 enkele, specifieke foto aan te roepen?

Met de parameters start en number laat ie wel de goede zin, alleen zodra er meer foto's in dat album zitten, komt Gallery ook met de paginanummers op de proppen en dat wil ik in dat geval niet.

Wellicht iets met die fileid, maar ik heb niet kunnen vinden hoe ik dat in de {Gallery} tag gebruik...

Alvast bedankt!
donald23
New Member
New Member

Post by donald23 »

Hmm, zojuist in de Roadmap gelezen dat een enkele foto aanroepen op de planning staat voor v1.3

Enig idee wanneer je die wil gaan releasen? ;)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”