Comments debug error [toch opgelost]

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Gregor
Power Poster
Power Poster

Comments debug error [toch opgelost]

Post by Gregor »

Hi,

Bij het toevoegen van een Comment bij een nieuwsbericht krijg ik de volgende melding:
DEBUG: query failed
SQL: INSERT INTO cms_module_comments (comment_id, page_id, comment_title, comment_author, author_email, author_website, comment_data, comment_date, module_name, create_date, modified_date, active, author_notify, ip) VALUES (17, 152, '', 'Gregor', '', '', 'test','2010-03-15 09:43:09', 'News', '2010-03-15 09:43:09', '2010-03-15 09:43:09', 1, 0, "92.67.29.65")
ERROR: Duplicate entry '17' for key 1
Iemand een idee??

Gregor
Last edited by Gregor on Mon Mar 15, 2010 7:04 pm, edited 1 time in total.
Gregor
Power Poster
Power Poster

Re: Comments debug error

Post by Gregor »

De diff van 1.6.6 naar 1.6.7 opnieuw op de server gezet en het werkt nu wel. Waarom krijg ik een Windows dejavu ???

Gregor
Gregor
Power Poster
Power Poster

Re: Comments debug error [helaas, niet opgelost]

Post by Gregor »

De full version van 1.6.7 op de site gezet. De melding in het admin deel is weg, maar bij het toevoegen van een comment bij een news bericht, krijg ik de volgende melding:
DEBUG: query failed
SQL: INSERT INTO cms_module_comments (comment_id, page_id, comment_title, comment_author, author_email, author_website, comment_data, comment_date, module_name, create_date, modified_date, active, author_notify, ip) VALUES (24, 152, '', 'Paul', '', '', 'Prachtig verhaal. En proficiat met je tijd! 10 minuten sneller dan vorig jaar.\r\nEn behoorlijk constante 5 km tijden.\r\nMet mij gaat alles goed. Ik hou \'t maar bij fitness.\r\nGeen regen, wind of vals plat, tenzij ik dat zelf wil.','2010-03-15 15:13:12', 'News', '2010-03-15 15:13:12', '2010-03-15 15:13:12', 1, 0, "92.67.29.65")
ERROR: Duplicate entry '24' for key 1
???

Gregor
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Zou hier een verband tussen zitten:
http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 370.0.html

Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Hoi Rolf,

Getest, maar dat leidt tot dezelfde foutmelding. Het lijkt wel alsof er in het sql-statement een fout zit. Maar zo raar hoe dat dan komt.

Gregor

Edit: backup van tabellen gemaakt, module verwijderd, module opnieuw geïnstalleerd en inhoud tabellen teruggezet. Nog steeds dezelfde melding.

Wat ik mij afvraag of ik de enige ben die deze module gebruikt e/o de enige ben die deze foutmelding krijgt :-/

Edit2:
Voor het gemak maar even een stukje code erbij gepakt:

Code: Select all

$db = $this->cms->db;
		$new_id = $db->GenID(cms_db_prefix()."module_comments_seq");
		$query = "INSERT INTO ".cms_db_prefix()."module_comments (comment_id, page_id, comment_title, comment_author, author_email, author_website, comment_data, comment_date, module_name, create_date, modified_date, active, author_notify, ip) VALUES ($new_id, $pageid, ".$db->qstr($title).", ".$db->qstr($author).", ".$db->qstr($email).", ".$db->qstr($website).", ".$db->qstr($content).",".$db->DBTimeStamp(time()).", ".$db->qstr($modulename).", ".$db->DBTimeStamp(time()).", ".$db->DBTimeStamp(time()).", ".($moderate=='1'?0:1).", ".$authornotify.", \"".$_SERVER["REMOTE_ADDR"]."\")";
		$dbresult = $db->Execute($query);
		if( !$dbresult ) 
		  {
		    echo "DEBUG: query failed<br/>";
		    echo "SQL: ".$db->sql."<br/>";
		    echo "ERROR: ".$db->ErrorMsg()."<br/>";
		    die();
		  }
Last edited by Gregor on Mon Mar 15, 2010 4:35 pm, edited 1 time in total.
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Opgelost. De tabel waar het volgnummer in staat, had nr. 25 als id. Daarom bleef er een error verschijnen. Er bleken meerdere volgnummers in te staan. Deze verwijderd en een nieuw record ingevoegd met het hoogste nummer uit de comments tabel. Grote vraag is dan, hoe kan het dat er een verkeerd volgnummer in de comments_seq-tabel staat. Qua ontwerp zou ik overigens voor een andere oplossing hebben gekozen voor het volgnummer, maar dat is persoonlijk.

In ieder dank voor het meedenken!

Gregor
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”