[opgelost] ShopMadeSimple fout bij invoegen afbeelding

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
pedes
Power Poster
Power Poster

[opgelost] ShopMadeSimple fout bij invoegen afbeelding

Post by pedes »

wanneer ik bij een product een afbeelding wil invoegen dan krijg ik een error
Warning: mkdir() [function.mkdir]: File exists in /home/zinixnet/domains/zinix.net/public_html/lib/filemanager/ImageManager/Classes/Files.php on line 81

Fatal error: Call to undefined function exif_imagetype() in /home/zinixnet/domains/zinix.net/public_html/modules/ShopMadeSimple/ShopMadeSimple.module.php on line 175
na dien zie ik wel dat de foto toegevoegd is, maar de bijhorende thumbs staan er niet, als ik dan in de broncode kijk zie ik dit voor de thumb
daar staat dus een dubbele slash ?

Ook ondervind ik een probleem om een sub-categorie te tonen
dus: categorie - subcategorie - product
ik zie de categorie, maar als ik daarop door krijg ik geen subcategorie te zien (alhoewel deze is aan gemaakt)

het is een volledige nieuwe installatie met de laatste versie van CMSMS

iemand een idee ?

mvg,
Peter
Attachments
shopmadesimple_error.jpg
Last edited by pedes on Mon Mar 15, 2010 2:32 pm, edited 1 time in total.
pedes
Power Poster
Power Poster

Re: ShopMadeSimple fout bij invoegen afbeelding

Post by pedes »

even update van de problemen die ik had met ShopMadeSimple, enkel van deze zijn opgelost (misschien ... hebben er nog mensen nood aan deze oplossing ... )
foutmeldingen:
Warning: mkdir() [function.mkdir]: File exists in /home/zinixnet/domains/zinix.net/public_html/lib/filemanager/ImageManager/Classes/Files.php on line 81
Fatal error: Call to undefined function exif_imagetype() in /home/zinixnet/domains/zinix.net/public_html/modules/ShopMadeSimple/ShopMadeSimple.module.php on line 175

deze zijn afkomstig van een functie die niet kan worden aangeroepen, er bestaat een work-arround om dit probleem op te lossen, zie topic : http://forum.cmsmadesimple.org/index.php/topic,37162.0.html
thumbs zijn niet zichtbaar in productdetail en productlijst:
alle afbeeldingen krijgen normaal (althans bij mij toch) een thumb in de vorm van 'thumb_afbeeldingsnaam.jpg' , echter in ShopMadeSimple worden deze aangeroepen in de vorm 'tn_afbeeldingsnaam.jpg'
dit geeft uiteraard een probleem, in de volgende php files deed ik hiervoor een aanpassing (daar waar 'tn_' vervangen door 'thumb_' ):
ShopMadeSimple.module.php
action.fe_product_detail.php
action.fe_product_list.php
Volgende zou ik graag oplossen maar wellicht heb ik daar toch wat hulp voor nodig, nl. het tonen van sub-categorien.
Men kan wel categoriën tonen, maar als er daaronder een sub-categorie zit is deze niet zichtbaar.
En dit is eigenlijk een hele groot tekort, waardoor deze ShopMadeSimple bijna niet bruikbaar wordt, want in de meeste gevallen zijn er sub-categorien aanwezig of nodig.

Iemand een idee hoe ik deze sub-categorien wel kan tonen ? men kan ze in ieder geval aanmaken in ShopMadeSimple.

Mvg,
Peter
Last edited by pedes on Fri Mar 12, 2010 8:23 am, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”