Hallo,
ik heb deze site een week geleden aan de klant opgelevert. Naar mijn weten werkte alles naar behoren en dat heb ik in een eerder stadium ook in IE6/7/8 getest. Dom van me om dat na een aantal wijzigingen niet meer te doen, maar wat blijkt nu; het gehele menu is niet zichtbaar in IE6. Ook zei de klant dat dit in sommige versies van safari voorkomt. Zelf heeft hij er op zijn macbook geen last van.
- Ik heb het menu stylesheet verwijderd, om te kijken of ik dan wel iets zag; geen effect.
- ik heb met z-index geprobeerd of het menu achter de body zat; geen effect
- ik heb de achtergrond van de content verwijderd om te kijken of het menu erachter zat; geen effect.
het rare is, bij de bron code is het menu wel gewoon te zien. Ik maak gebruik van cufon, jquery en een pngfix, alle javascript heb ik tijdelijk verwijderd om het probleem te ontdekken, ook verschillende andere divjes waarbij alleen het menu over zou moeten blijven.. niets helpt. Ik test dit alles met IEtester..
Tevens, als je naar de pagina 'acts' gaat, zie je een overzicht van acts..dit zijn plaatjes welke klikbaar hadden moeten zijn, ook staan er links op deze pagina, het lijkt alleen wel alsof er een enorme laag overheen zit, en dat er niets klikbaar is.
[spoed] menu wordt niet weergegeven, links zijn niet klikbaar, IE6 / Safari
Moderator: velden
[spoed] menu wordt niet weergegeven, links zijn niet klikbaar, IE6 / Safari
Last edited by brentnl on Wed Mar 03, 2010 9:17 pm, edited 1 time in total.
Re: [spoed] menu wordt niet weergegeven, links zijn niet klikbaar, IE6 / Safari
Ziet er in mijn Safari onder Windows prima uit...
En Internet Explorer 6... Wat is dat??
Lezen klanten geen kranten en nu.nl enz. Ik doe er geen moeite meer voor...
Tis gebeurt!
®
En Internet Explorer 6... Wat is dat??

Tis gebeurt!
®
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Haha, ja dat zei ik ook al, maar helaas is de klant nogal vasthoudend en 3 klanten van hem, aan wie die trots zn website wilde laten zien, gebruikten dat dus wel. Verder wijzen de statestieken op zijn website uit dat IE6 op de 2e rang staat ??? op 1 staat "other browsers" weet niet wat dat inhoud aangezien firefox/chrome/safari ook gewoon in de lijst staan...Rolf wrote: Ziet er in mijn Safari onder Windows prima uit...
En Internet Explorer 6... Wat is dat?? :P
Tis gebeurt!
®
///UPDATE///
na wat gezocht te hebben op 'IE6 fix' kwam ik tot de conclusie dat 'position: relative' aardig werkt voor veel problemen in IE6. En inderdaad, het menu kwam weer tevoorschijn..welliswaar niet op de juiste plaats, maar we hebben een begin.
Omdat ik mijn menu met position: absolute had gepositioneerd, moet ik nu dus een manier vinden om hem in IE6 op zijn plek te krijgen.
Ook kwam ik erachter dat hover menu's niet werken in IE6.. daarvoor heb ik deze fix gebruikt, al werkt dat nog niet helemaal..ik zie een hover actie, maar ik zie enkel 4px van het dropdownmenu en de rest lijkt te zijn verdwenen..
het 'niet klikbaar' probleem blijft echter nog steeds..
Last edited by brentnl on Wed Mar 03, 2010 10:39 pm, edited 1 time in total.
Als alles wel werkt maar de layout in IE6 niet helemaal klopt zou ik een melding plaatsen alleen voor IE6.
Met een link hoe ze hun browser kunnen upgraden. Zo doe ik dat sinds 2010. Leg je klant eens uit dat ook grote websites als youtube en google IE6 niet meer ondersteunen. Kijk maar eens hier: http://www.wijstoppenook.nl
Succes!
Met een link hoe ze hun browser kunnen upgraden. Zo doe ik dat sinds 2010. Leg je klant eens uit dat ook grote websites als youtube en google IE6 niet meer ondersteunen. Kijk maar eens hier: http://www.wijstoppenook.nl
Succes!
Hey silvie, volgens mij heb je me die tip al eens ooit gegeven haha, zal de code vanaf mn andere website eens kopieeren inderdaad, in de hoop dat er wat verstandige mensen zijn die gaan upgraden!Silvie wrote: Als alles wel werkt maar de layout in IE6 niet helemaal klopt zou ik een melding plaatsen alleen voor IE6.
Succes!
Maar ik heb te vroeg geschreeuwt, want ik heb een aantal problemen zelf op kunnen lossen:
- het niet aan kunnen klikken van elementen blijkt een befaamde bug te zijn van IE6 icm een PngFix. De oplossing; geef je elementen met een link een position: relative mee... Deze bug treed op bij elementen zoals div'jes die een .png als background hebben, waarbij er zich links binnen die div (of onderliggende div's) bevinden. position: relative werkt helaas niet altijd. Beter gebruik je deze png fix, waarbij je de elementen a/li/div/img laat 'fixen', links werken hierbij wel, zonder dat er gestoeid hoeft te worden met "position"
- menu op z'n plek dus met position: relative.
-ik heb gebruik gemaakt van deze http://code.google.com/p/ie7-js/ fix . Naast :hover support deze fix ook meerdere andere dommigheden uit IE6 die oorspronkelijk niet wilde werken.
- de png fix zorgde er ook voor dat het dropdown menu niet werkte, dat is opgelost door de pngfix van DD belated te gebruiken.
Last edited by brentnl on Thu Mar 04, 2010 3:11 pm, edited 1 time in total.