Hallo allemaal,
Ik heb al eerder een site gemaakt met CMSMS en dat is goed bevallen, ben nu met een nieuwe bezig. Hier loop ik tegen iets aan. Deze site moet namelijk tarieven laten zien van een bedrijf, die nog wel eens veranderen en dus door het bedrijf actueel gehouden moeten worden. Nu heb ik ondertussen wat ervaring met HTML en CSS en weet ik hoe ik hier en daar wat templates moet tweaken naar mijn eigen behoeften.
Maar met PHP gerelateerde zaken heb ik minder ervaring en ik vraag me af hoe ik dit moet aanpakken. Ik neem aan dat ik als admin een backend gebruiker moet maken met beperkte rechten en een formulier moet maken waarin die backend gebruiker op een niet in het menu verschijnende pagina een nieuw tarief moet invullen. Hierna zal dan op de submit knop gedrukt worden, waarna het tarief op de site aangepast is. Maar hoe maak ik zoiets? Iemand tips of trucs?
Alvast bedankt,
Guido
Backend users een variabele laten aanpassen
Moderator: velden
Re: Backend users een variabele laten aanpassen
OK, Ik heb een beetje lopen neuzen en volgens mij heb ik sowieso de modules FormBuilder en FormBrowser nodig. Die heb ik gedownload en ik ga er nu mee stoeien. Als er iemand tips heeft graag, als ik er uit ben laat ik het weten.
Gr Guido
Gr Guido
OK, Ik heb beide geinstalleerd en een simpel tekst invoer veld gemaakt, maar hoe roep ik dat dan weer op in de pagina waarin ik de tarieven wil weergeven? En ik denk dat ik een Frontend User moet maken die als enige het formulier mag invullen na wachtwoordverificatie.
Ik ben bang dat ik er niets meer van snap. Ik maak een text veld en een 'bewaar in database veld'. Als ik vervolgens in mijn formulier een tarief (bijvoorbeeld € 400,-) opsla, krijg ik bij FormBrowser alleen een 1 of 0 terug. Er wordt dus alleen opgeslagen of ik iets ingevuld heb, niet wat ik dan ingevuld heb. Wat doe ik fout?