foto's resize-en
Moderator: velden
foto's resize-en
Is er een mogelijkheid om foto's automatisch te resize-en;
stel ik wil een foto uploaden van 3000x2300 px en zo'n 2,5 MB
is er een module waar ik in kan stellen dat de max. bestandsgrootte 0,5 Mb wordt óf de afmeting een max. breedte heeft van 400 px.?
Ben erg benieuwd ....
stel ik wil een foto uploaden van 3000x2300 px en zo'n 2,5 MB
is er een module waar ik in kan stellen dat de max. bestandsgrootte 0,5 Mb wordt óf de afmeting een max. breedte heeft van 400 px.?
Ben erg benieuwd ....
Waarom zou het direct goed moeten gaan? Dan is alle lol weg ...
Re: foto's resize-en
bestandsgrootte niet, afmetingen wel. Met de SuperSizer plugin van Jeremy Bass 

hmmm die had ik al gevonden.
Het gaat mij er juist om dat iemand met twee linker-pc handen een foto kan uploaden die met een 10 Mpixel camera is gemaakt, zonder dat er dan van die idioot grote bestanden op de server komen te staan.
Coppermine handelt dat mooi af; is zelf in staat om de foto te verkleinen tot een redelijk acceptabel webformaat
Het gaat mij er juist om dat iemand met twee linker-pc handen een foto kan uploaden die met een 10 Mpixel camera is gemaakt, zonder dat er dan van die idioot grote bestanden op de server komen te staan.
Coppermine handelt dat mooi af; is zelf in staat om de foto te verkleinen tot een redelijk acceptabel webformaat
Waarom zou het direct goed moeten gaan? Dan is alle lol weg ...
Ik raad mijn klanten altijd Easy thumbnail aan.
Een eenvoudig programma.
Wel lever ik er een gebruiksaanwijzing bij.
Zelfs klanten met 2 linkerhanden redden zich ermee. :)
Een eenvoudig programma.
Wel lever ik er een gebruiksaanwijzing bij.
Zelfs klanten met 2 linkerhanden redden zich ermee. :)
Heb net NeoUpload geïnstalleerd en getest...
Hier wordt ik hééél erg vrolijk van

(Is afhankelijk van NeoDatastorage en NeoModule, eerst installeren! Silmarilion heeft wat problemen met XML's dus gewoon even via de zip installeren.)
Dit is net zo'n module als Gallery en CompanyDirectory... Je kunt er net geen koffie mee zetten, maar voor de rest... Praktisch en multi-functioneel
Als deze goed is ingesteld kun je drie linker handen hebben en dan lukt het nog
®

(Is afhankelijk van NeoDatastorage en NeoModule, eerst installeren! Silmarilion heeft wat problemen met XML's dus gewoon even via de zip installeren.)
Dit is net zo'n module als Gallery en CompanyDirectory... Je kunt er net geen koffie mee zetten, maar voor de rest... Praktisch en multi-functioneel

®
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Robert Broen van ons forum heeft ook een module gemaakt: http://dev.cmsmadesimple.org/project/files/658 image resizer
Groeten Evert
Groeten Evert
Ik ben er ook even mee aan het stoeien geweest, het lijkt me een ideaal programma, alleen lukt het mij niet om afbeelding up te loaden. Krijg na het uploaden een blank page en als ik in de map kijk waar ik naar upload dan is die leeg.Rolf wrote: Heb net NeoUpload geïnstalleerd en getest...Hier wordt ik hééél erg vrolijk van
![]()
![]()
![]()
®
Klinkt als een te lage PHP_Memory_Limit...WPBremer wrote: Ik ben er ook even mee aan het stoeien geweest, het lijkt me een ideaal programma, alleen lukt het mij niet om afbeelding up te loaden. Krijg na het uploaden een blank page en als ik in de map kijk waar ik naar upload dan is die leeg.
Als de originele foto (erg) groot is dan heb je wel wat 'ruimte' nodig.
Grt. Rolf
Die staat op 128Mb zou dat niet genoeg zijn?
Wellicht niet
Probeer eens 250Mb en...

Probeer eens 250Mb en...
Nou ik heb de PHP_Memory_Limit op 500M gezet en het werkt, maar de upload en het resizen van de foto's is erg traag.
Is er een manier om dit te versnellen?
Is er een manier om dit te versnellen?
NeoUpload beloofd prachtig te zijn, het is ook de module waar ik mee verder wil, maar er zit toch wat foutjes in.
In eerste instantie denk je, alles werkt prima, totdat je de afmeting gaat bekijken in file of image manager.
Het uploaden gaat prima, het lijkt ook te schalen, maar de schaal en snijdt (resize and crop) werkt niet.
De aspect ratio van de geuploade foto wordt respecteerd, terwijl er soms juist gecropped dient te worden. En als er niet cropped hoeft te worden, (dus een foto geforceerd uitrekken bijv.) dan gebeurt dat ook niet.
In eerste instantie denk je, alles werkt prima, totdat je de afmeting gaat bekijken in file of image manager.
Het uploaden gaat prima, het lijkt ook te schalen, maar de schaal en snijdt (resize and crop) werkt niet.
De aspect ratio van de geuploade foto wordt respecteerd, terwijl er soms juist gecropped dient te worden. En als er niet cropped hoeft te worden, (dus een foto geforceerd uitrekken bijv.) dan gebeurt dat ook niet.