[opgelost]Item lijst verdeeld in categorien Module Cataloger
Moderator: velden
Re: Item lijst verdeeld in categorien Module Cataloger
Rolf heb je die ComanyDirectory module van Calguy voor jou opzet geheel veranderd. Dus ook de php bestanden, omdat deze module specifiek voor het tonen van bedrijven is??
En is het ook mogelijk om meerdere afbeeldingen te uploaden per item, want dat is essentieel voor mijn opzet?
En is het ook mogelijk om meerdere afbeeldingen te uploaden per item, want dat is essentieel voor mijn opzet?
Nee, zeker niet. Ik zal niet zomaar bestanden aanpassen. Heb alleen in templates geknutseld.wpbremer wrote: Rolf heb je die ComanyDirectory module van Calguy voor jou opzet geheel veranderd. Dus ook de php bestanden, omdat deze module specifiek voor het tonen van bedrijven is??
Het mooie van een dergelijke module is dat met een beetje fantasie (en dat heb ik wel

Standaard heeft de module al twee foto upload velden, meer is waarschijnlijk wel mogelijk. Hoeveel heb je nodig dan?
Grt. Rolf

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Ok nee ik wist niet dat je met de module_custom die teksten aan kon passen vandaar dat ik dacht dat je de php bestanden had aangepast. Zoals ik de cataloger nu gebruik dan heb ik zo'n 7 tot 8 upload velden nodig.
En wat bovenstaande betreft, dan werkt Cataloger echt geweldig, je kan het aantal up te loaden bestanden gemakkelijk aanpassen.
En wat bovenstaande betreft, dan werkt Cataloger echt geweldig, je kan het aantal up te loaden bestanden gemakkelijk aanpassen.
Ohh zoveel, dan is CD toch niet zo handig... Het zou wellicht wel kunnen, maar dat gaat waarschijnlijk toch net even te ver.wpbremer wrote: Zoals ik de cataloger nu gebruik dan heb ik zo'n 7 tot 8 upload velden nodig.
Maar het is een geweldige module, een aanrader om een keer te onderzoeken

®
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Dat dacht ik al, ik heb hem gedownload op mijn test site dus zal er binnenkort eens mee stoeien en ook met de module_custom.Rolf wrote: Ohh zoveel, dan is CD toch niet zo handig... Het zou wellicht wel kunnen, maar dat gaat waarschijnlijk toch net even te ver.
Nu hopen das Jos nog met iets komt waardoor ik het probleem op kan lossen en anders moet ik toch verder gaan kijken.
Ik zag dat er op het engelse gedeelte iemand ongeveer dezelfde vraag had gesteld en daar was ook nog geen antwoord op gekomen.
Hier is Jos... terwijl hij zelf een website poogt te lanceren...
Ik lees net over meerdere bestanden te koppelen, hoe zit dat precies?
Bij CTLModulemaker is het zo dat je zelf een module kunt creëren met categorieën en items die je aan categorieën kunt toekennen.
Per categorie kun je je eigen velden definiëren, bijvoorbeeld titel, omschrijving, categorie-icon, etc
Per item kun je ook je eigen velden definiëren op dezelfde manier. Maar per item moet je wel aangeven hoeveel bestanden je wilt kunnen toevoegen, door voor elk bestand een apart veld aan te maken.
Als dat allemaal gedaan is, is het naar mijn idee zeker mogelijk om alle categorieën te tonen en per categorie de items in een horizontale rij te tonen. Maar dan ga ik er dus wel even van uit dat een item maar één plaatje heeft.
Ik lees net over meerdere bestanden te koppelen, hoe zit dat precies?
Bij CTLModulemaker is het zo dat je zelf een module kunt creëren met categorieën en items die je aan categorieën kunt toekennen.
Per categorie kun je je eigen velden definiëren, bijvoorbeeld titel, omschrijving, categorie-icon, etc
Per item kun je ook je eigen velden definiëren op dezelfde manier. Maar per item moet je wel aangeven hoeveel bestanden je wilt kunnen toevoegen, door voor elk bestand een apart veld aan te maken.
Als dat allemaal gedaan is, is het naar mijn idee zeker mogelijk om alle categorieën te tonen en per categorie de items in een horizontale rij te tonen. Maar dan ga ik er dus wel even van uit dat een item maar één plaatje heeft.
Ja zat zelf ook al aan CTLModulemaker te denken om zelf een module op maat te maken, maar Cataloger werkt op dit moment nog wel zo goed dat ik eigenlijk niet anders wil.
Het gaat mij juist ook om de eerste afbeelding zoals Cataloger dat goed weergeeft.
Alleen merk ik dat op één of andere manier de styling ini Cataloger niet zo gemakkelijk gaat.
Maar zou er met Cataloger geen template te maken zijn die 4 afbeeldingen in een rij laat zien en is die rij vol dat er hij dan automatisch verder gaat in een volgende rij. Dan kan ik zoals ik nu doe in een inhoudspagina de categoriën aanroepen.
Het gaat mij juist ook om de eerste afbeelding zoals Cataloger dat goed weergeeft.
Alleen merk ik dat op één of andere manier de styling ini Cataloger niet zo gemakkelijk gaat.
Maar zou er met Cataloger geen template te maken zijn die 4 afbeeldingen in een rij laat zien en is die rij vol dat er hij dan automatisch verder gaat in een volgende rij. Dan kan ik zoals ik nu doe in een inhoudspagina de categoriën aanroepen.
Ik weet zeker dat het mogelijk is, met smarty zijn de mogelijkheden eigenlijk eindeloos. En als smarty te weinig input van een module krijgt dan zijn daar nog udt's... 
Maar cataloger is zo'n vreemde eend in de bijt.. ik kan me nog herinneren dat dat de eerste module is die ik geprobeerd heb toen ik cmsms leerde kennen (vroeger
) Ik werd er toen geen wijs uit en het was dat ik later andere modules vond (album enzo) waar ik wel mee uit de voeten kon, anders was ik waarschijnlijk hier niet meer geweest 
dus ik ga me liever niet verder verdiepen in cataloger... ik geloof dat er wel een nieuwe versie voor in de maak is door SjG, als ik dat zo beluister op #cms, maar daar ben je nu niet mee geholpen.

Maar cataloger is zo'n vreemde eend in de bijt.. ik kan me nog herinneren dat dat de eerste module is die ik geprobeerd heb toen ik cmsms leerde kennen (vroeger

dus ik ga me liever niet verder verdiepen in cataloger... ik geloof dat er wel een nieuwe versie voor in de maak is door SjG, als ik dat zo beluister op #cms, maar daar ben je nu niet mee geholpen.

Jos wederom bedankt voor het meedenken, moet ik onderstaande uitvoeren om smarty te kunnen gebruiken in Cataloger en zo ja waar moet ik genoemde code plaatsen, kan dat gewoon in de template?
Code: Select all
Smarty tags in Attributes
Sometimes, you'll want the descriptions of your items to include smarty tags (e.g., cms_selflink). To make that work, you'll need to update your template. For the attributes where you want smarty tags to be active, you'll need to nest the smarty evaluations in your template. For example:
{eval var=$attrlist[at].key}
becomes:
{eval var=$entry->input assign=thisAttr}{eval var=$thisAttr}
Ugly? Yup. But it works.
Ik heb het toch voor elkaar gekregen zoals ik het wilde, wel op een onorthodoxe manier maar goed het voldoet in eerste instantie.
Wat heb ik gedaan. Ik heb met onderstaande code:
alle categorien aangeroepen en deze op de inhoudspagina in een tabel gestopt, waar elke categorie in een nieuwe tabelrij staat.
Wel een heel werkje maar dit is het resultaat:
http://www.wpbremer.nl/voledig-overzicht/
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Wat heb ik gedaan. Ik heb met onderstaande code:
Code: Select all
{cms_module module='Cataloger' action='all' sub_template='Item_overzicht' alias='senne-sanne' recurse='items_all'}
Wel een heel werkje maar dit is het resultaat:
http://www.wpbremer.nl/voledig-overzicht/
Iedereen bedankt voor het meedenken.