[Opgelost]CSS vraagje

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
wpbremer
Power Poster
Power Poster

[Opgelost]CSS vraagje

Post by wpbremer »

Hallo iedereen,

ik ben weer even bezig geweest met de opmaak van mijn site en heb daarbij de NewsSummary iets aangepast.
Nu heb ik onder de Summary een balk gemaakt waarin ik de plaatsingsdatum en door wie het nieuwsbericht is geplaatst heb gezet. Daarachter in dezelfde balk staat een link naar het gehele nieuwsbericht.

Nu is het zo dat ik de tekst in de balk een grote van 0.9em heb meegegeven alleen verschijnt de tekst van de link net iets kleiner dan de rest. Kijk hier voor een voorbeeld www.wpbremer.nl

Mijn vraag is dan ook hoe krijg ik de tekst over de gehele balk hetzelfde??
Last edited by wpbremer on Sun Jan 31, 2010 12:01 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: CSS vraagje

Post by Jos »

Hoi Wiebren,

Voor wat ik ervan weet, komt dit doordat je de lettergrootte met em aangeeft, en dat em een relatieve lettergrootte is, net als %.
Omdat de .NewsSummaryBalk een font-size: 0.9em; heeft en je datzelfde ook nog eens een keer voor de a.NewsSummaryBalk instelt, wordt die dus als het ware 90% van 90% = 81%
wpbremer
Power Poster
Power Poster

Post by wpbremer »

Bedankt voor je snelle reactie Jos, ik heb nu de font-size in a.NewsSummaryBalk verwijderd, maar helaas heeft dit geen resultaat.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Voor wat ik ervan weet, komt dit doordat je de lettergrootte met em aangeeft, en dat em een relatieve lettergrootte is, net als %.
Heb ooit eens ergens gelezen, dat 1 em de breedte is van één letter m in het gebruikte font, maar ik kan dit nergens weer vinden...  :-\

Als ik met FireBug instel:

Code: Select all

a.NewsSummaryBalk: 100%;
Dan zijn de lettertypes even groot.

®
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

wpbremer wrote: Bedankt voor je snelle reactie Jos, ik heb nu de font-size in a.NewsSummaryBalk verwijderd, maar helaas heeft dit geen resultaat.
Ja ik zag het ook met Firebug dat weghalen geen verandering geeft. Waarschijnlijk zit er elders (in een andere css sheet) nog een font instelling voor het a element. Instelling wijzigen naar 1em geeft wel het gewenste resultaat, zoals Rolf ook aangeeft.

Er ontstaat dan nog wel een probleempje dat de achtergrond groter is dan de hele balk. Je zou de transparant instelling van de achtergrond aan de a.NewsSummaryBalk kunnen toevoegen. Deze staat nu al voor de hover ingesteld, en kan daar dus vervallen.
wpbremer
Power Poster
Power Poster

Post by wpbremer »

Ok Rolf en Jos, ik heb het opgelost.

Ik heb de font-size van a.NewsSummaryBalk op 1em gezet en de background-color hiervan op transparent gezet.

Daarnaast heb ik de class a.NewsSummaryBalk:hover verwijdert deze had geen zin meer.

Bedankt
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”