database formulier

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Gregor
Power Poster
Power Poster

database formulier

Post by Gregor »

Hallo,

De situatie is als volgt. Jaarlijks krijgen de leden een formulier dat moet worden ingevuld en teruggestuurd. Handig om dit eens van de website te gaan doen ;-) Ik denk dan aan een formulier dat de gegevens opslaat in de cmsms-database. Dat feauture bestaat.

Hoe kan ik zorgen dat eenmaal ingevoerde gegevens ook uit de db worden gehaald, zo nodig gewijzigd en daarna opnieuw worden verstuurd, zowel per mail als opgeslagen in de db? Enige beveiliging is wel gewenst en gebruik van cookies is denk ik een voorwaarde.

Ben nieuwsgierig naar mogelijke oplossingsrichtingen.

Gregor
Rolf
Power Poster
Power Poster

Re: database formulier

Post by Rolf »

Hallo Gregor,

Dit kan eenvoudig met een combinatie van FormBuilder en FormBrowser.
De ingevoerde informatie (frontend/backend) wordt opgeslagen in FormBrowser en daarnaast indien gewenst gemaild.

Met FormBrowser kun je vervolgens overzichten genereren op de frontend en backend of de informatie exporteren.
Met het gebruik van FEU en CC kun je nog meer mogelijkheden aan de frontend maken.

Recente soortgelijke vraag: http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 801.0.html

Groet, Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Dank je Rolf, ik ga hier eens induiken. Wordt vervolgd....

Gregor
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Overigens, betekent dit dan dat er een login procedure op een van de pagina's van de site moet gaan komen?

Gregor
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Gregor wrote: Overigens, betekent dit dan dat er een login procedure op een van de pagina's van de site moet gaan komen?
Dat kan, maar hoeft niet.
Als men iedere keer opnieuw een formulier moet invullen dan hoeft dat niet. Tenzij je niet iedereen (lees: alle andere websitebezoekers) die bevoegdheid wil geven...

Wil je echter de bezoekers de mogelijkheid bieden om eigen gegevens aan te passen, dan zul je in ieder geval een beveiligde pagina moeten maken. Maar dan komt er wel veel meer bij kijken, je wilt nml. niet dat iedereen andermans gegevens kan bekijken en aanpassen.

Grt. Rolf  :)
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”